طراحی سایت ارزان
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس و جوملا ، کدام بهتر است؟
طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی؟
به جرات میتوان گفت گرد از بزرگترین سوالات در ذهن مشتریان طراحی وب سایت برگزیدن میان طراحی سایت با CMS ‌اختصاصی یا به کارگیری سیستم های مدیریت محتوای متن مفتوح مشابه وردپرس و جوملا است. البته در این گمان به آنها حق طراحی سایت ارزان می دهیم زیرا هر کمپانی طراحی سایت برای سبک کاری خود استدلال هایی بیان میکند که کل آنها میتوانند درست باشند. در حقیقت باید بگوییم هردو گذرگاه حل درست هستند ولی باید آغاز تعیین کنید که چطور سایتی مورد عقیده شماست.

برای سفارش طراحی سایت باید ابتدا نیازهای خود را بطور کامل مشخص کنید لغایت پس از طراحی مبتلا سخت نشوید.

سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی
سیستم های مدیریت محتوا امکانات گسترده ای دارند و اکثر وب سایت ها را می طاقت با آنها پیاده سازی کرد به این ترتیب هزینه پیاده سازی وب سایت پایین تر خواهد شد.اما این cms ها از عقیده برنامه نویسی چه بسا مبتلا مشکل باشند و خیلی از قواعد و اصول درست برنامه نویسی در آن ها رعایت نشده باشد و یا امکانات سیستم مدیریت درونمایه پاسخگوی نیازهای شما نباشد .یا می خواهید سرویس اخص ای در سایت خویش پیاده سازی کنید و سیستم مدیریت اختصاصی خویش را داشته باشید به شما پیشنهاد می نماییم از خدمات برنامه نویسی اختصاصی بهره‌گیری کنید. با در پسندیدن داشتن کادری کارآزموده در زمینه های گوناگون طراحی و برنامه نویسی وب سایت از قبیل html, css, javascript, asp.net, ajax وانگهی گرافیست های چیره دست وب، آماده ارائه خدمات در حرفه ای ترین سطح شدنی و قابل چشم وهمچشمی در سطح بین الملل را دارد.
برخی از ارائه دهندگان خدمات طراحی سایت، روشی ترکیبی یا «سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی» را برای طراحی سایت به شغل می‌گیرند. به عبارت دیگر این گروه از کسان یک CMS به صورت سفارشی را گسترش داده‌اند و متعلق به برای طراحی سایت مشتریان کمک می‌گیرند.هزینه طراحی سایت با برنامه نویسی عمدتا اغلب از cms های آماده است.

طراحی سایت با نرم افزار CMS
CMS که اختصار شده واژه ها Content Management System است، به افرادی که چیرگی برنامه نویسی ندارند امکان ساخت یک وب سایت یا طراحی سایت را می دهد.
مهمترین ویژگی یک CMS درج ساده اطلاعات در وب سایت است.
متن خویش را در یک محیط ویرایشگر بچسبانید،ظاهر متن (فونت،سایز،رنگ، جانمایی) را مشخص کنید،برای اطلاعات خویش یک عکس بگذارید و در کمتر از چند دقیقه در وب سایت آپلود کنید.البته این یگانه از هزاران کاری است که یک "سیستم مدیریت درونمایه یا CMS" برای شما سپریدن می دهد.CMS زمان،هزینه و تلاش شما را برای طراحی سایت به کمینه می رساند.
CMS به معنی سیستم مدیریت درونمایه یا همان پنل مدیریت یک وبسایت است. طی سالهای بازپسین CMS های بسیاری شناسایی شده اند که به صورت کاملا مجانی و متن مفتوح در اختیار عموم قرار گرفته اند. شناخته شده ترین CMS های رایگان بر این پایه اند وردپرس، جوملا و دروپال. CMS اختصاصی یعنی این پنل مدیریت و معماری دیتابیس فقط برای شما و متناسب با نیازهای وبسایت شما طراحی شده است.

طراحی سایت اختصاصی

بهترین ها در CMS برای طراحی تارنما کدامند؟
همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، یک CMS برنامه ای است که به شما اجازه می دهد ساخت، ویرایش و مدیریت یک تارنما را به آسانی انجام دهید.به عبارت سایر سیستم مدیریت محتوا برای اندوخته و بازیابی اطلاعات ساخته و بهره‌گیری می شوند.در عقیده داشته باشید که اگر هر شخصی بخواهد سیستم مدیریت درونمایه خود را داشته باشد و گسترش دهد، به طور حتم شماری زیادی از باگ های امنیتی به بازبینی زمان در آن مشاهده خواهد شد که مجبور مدیر سایت باید روزانه دست به دامن گذرگاه های افزایش امنیت تارنما شود.
اما سنه ها است که بهترین گسترش دهندگان و برنامه نویسان از سراسر دنیا بر روی سیستم مدیریت درونمایه متن باز گوناگونی فعالیت می کنند و شما می توانید از آن ها و امکانات بی شمارشان استفاده کنید.


سیستم مدیریت درونمایه وردپرس برای طراحی وب سایت (WordPress)
سیستم مدیریت محتوا جوملا برای طراحی تارنما (Joomla)
سیستم مدیریت محتوا Drupal برای طراحی وب سایت
سیستم مدیریت محتوا PHP.FUSION برای طراحی وب سایت
سیستم مدیریت درونمایه PHP.NUKE برای طراحی وب سایت

مزایای CMS اختصاصی
به طور حتم استفاده از یک سیستم اختصاصی میتواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که تلاش میکنیم مهمترین شان را با هم بررسی کنیم.

سرعت بالاتر، نرمش بیشتر
زمانیکه کل چیز از آغاز بدست یک طراح سایت چیره دست و متناسب با اهداف شما پیاده سازی میشود یعنی از هر نوع کد اضافی در صفحه و جدول بی کاربرد در دیتابیس پرهیز شده و دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن رخ میدهد. وانگهی تسلط این فرد بر هسته ای که نوشته است و ارتباطات درونی کدها به او کمک میکند که در مقوله ارتقای آن انعطاف پذیری بالایی داشته و امکانات متنوعی را به آن اضافه کند.

امنیت بالادر CMS اختصاصی
یکی از مهمترین فاکتورهایی که در یک CMS اختصاصی همواره باره توجه قرار میگیرد امنیت بالای آن است. این امنیت برآمده از اختصاصی بودن کدها و عدم آگاهی دیگران از پشت پرده سایت است. انگار کنید که سایت شما به زبانی جدید که هیچ کس در جهان بلد نیست تألیف شده باشد، در نتیجه جاسوسی متعلق به بسیار دشوار خواهد بود.


معایب CMS اختصاصی در سنجش با وردپرس
در کناره خاصیت هایی همانند امنیت و سرعت که در یک CMS اختصاصی مورد پروا است فاکتورهای دیگری نیز باید در طراحی تارنما در نظر گرفت که میتوانند بر برگزیدن شما تاثیرگذار باشند. مهمترین معایب یک سیستم مدیرت محتوای اختصاصی به شرح ذیل است:

زمان طولانی برای طراحی سایت
تصور کنید که برای خرید یک دست کت و شلوار به بازار مراجعه کنید یا به یک خیاط شخصی دوز، کدامیک هزینه بالاتری خواهند داشت؟ همین مثال در طراحی سایت نیز وجود دارد. زمانیکه شما از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاده میکنید بخش زیادی از هزینه های طراحی و گسترش پنل های مدیریتی را قبل رو نخواهید داشت.
در طراحی سایت با CMS اختصاصی مدت طراحی سایت شما افزایش مکشوف و به همین نسبت هزینه های شما اغلب میشود. ممکن است یک شرکت به شما رهنمود قیمتی همانند با یک سایت وردپرسی اختصاصی برای یک CMS اختصاصی بدهد، در این شرایط باید به این اندیشه کنید که آن CMS برای شما اختصاصی نیست بلکه برای آن شرکت اختصاصی است. یعنی یک CMS بدست یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره پیاده سازی شده و با عنوان اختصاصی به شما فروخته میشود، حال آنکه همین سیستم به کمپانی های سایر و زمینه های کاری سایر نیز فروخته خواهد شد و عملا اختصاصی بودن آن برای شما نیست بلکه برای شرکت تولید کننده است.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: