نوشته شده توسط : ساحل

میز کمجا چیست؟ امروزه با پروا به داشتن خانه های آپارتمانی و افزایش جمعیت، ساختمان های جدید را کوچک و در مرز بیچارگی خانواده ها می‌سازند. بعد ما در خانه فضای کافی برای چیدمان وسایل کبیر را نداریم. وانگهی با توجه به شرایط بد اقتصادی ما مجبور هستیم الی وسایلی را برای منزلمان خریداری نماییم که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت و مکان برای ما به صرفه باشد.

میزهای مختصر جا در این موقعیت به داد ما خواهد قبض و ما را در داشتن یک فضای دلنشین در خانه مدد خواهد کرد. در این نوشتار می‌خواهیم بفهمیم که میز کمجا در کجای خانه به درد ما می‌خورد، بها آن چقدر است، گونه ها ان را ببینیم و اطلاعات زیادی در این مورد به دست بیاوریم.

محتوا نهان
1 میز کمجا چیست؟
2 میز کم جا در کدام یک از تقدیر های خانه بهره‌گیری می‌شود.
2.1 میز کم جا برای آشپزخانه:
2.2 میز کمجا دیواری:
2.3 بها میز کمجا:
3 انواع میزهای کمجا
3.1 میز ناچیز جا گرد
3.2 میز ناچیز جا مربع
3.3 میز غذاخوری کمجا
3.4 میز کمجا 4 نفره
4 کلام آخر
میز کمجا چیست؟
میز مختصر جا تاشو به میزهایی که به چهره تاشو و در سایزهای حقیر ساخته می‌‍شوند میز کمجا یا میز ناچیز جا تاشو می‌گویند. در این راستا شرکت آریا رهپویان آپادانا اقدام به راه اندازی کارگاهی در جهت سهولت خانوار ها کرده و تولید میز کمجا در سایزها و طرح های مختلف نموده.

با استفاده از این میزها می‌توانید دکوراسیون خانه خود را با کمترین خرج به بهترین شکل شدنی بچینید.میز غذا خوری 3 تا 6 نفره تاشو
در حال آماده اگر بخواهید یک میز در تقدیر طباخ خانه و یا برای اطاق خواب خویش و حتی برای احضار صلوة برای خانه شخصی بخرید، باید نکات زیادی را در عقیده بگیرید. اگر آدمی با سلیقه ویژه هستید لازم است در درجه نخست خود را برای پیاده روی در بازار مبل حاضر کنید.

در مواردی دیده شده خرید میز برای خانه چند روزی طول می کشد! بعد اگر می خواهید کمتر در این بازار بگردید و خسته شوید بهتر است نخست به دکوراسیون و متراژ منزل خویش پروا کنید و سپس رهسپار بازار شوید اما مطمئن باشید هر چه قدر هم که اهل میهمانی و میهمانی بازی باشید، یک میز کمجا تاشو کاربردی ترین وسیله منزل شما خواهد شد. بعد در گزینش هایتان دقت کنید.

میز ناچیز جا در کدام یک از تقدیر های خانه بهره‌گیری می‌شود.
میز ناچیز جا برای آشپزخانه:
اگر آشپزخانه یا فضای پذیرایی کافی ندارید می‌توانید با توجه به اعضای میز کمجا خانواده خود میز ناهار خوری ناچیز جا 8 نفره و یا میز غذاخوری 2 نفره ناچیز جا و میز ناهار خوری 4 نفره مختصر جا و یا بسته به میزان ایاب و ذهاب و میهمانی های خویش گزینش کنید.

که در موعد هایی که نیازی به این میزها ندارید می‌توانید آن را جمع کرده و در همان زاویه بگذارید. اگر دوست دارید در این مورد اغلب بدانید مقاله میز غذاخوری تاشو را حتما بخوانید. الی هم اطلاعاتی از این تقسیم میز به دست بیاورید و هم بدانید که کدام مدل را باید برگزیدن کنید. در این نوشتار در مورد میز ناهار خوری کمجا اطلاعات مفیدی توسط خواهید آورد.میز غذا خوری 3 لغایت 6 نفره تاشو

میز کمجا دیواری:
اگر در خانه حتی به اندازه یک میز کمجا هم فضای کافی ندارید، اصلا نگران نباشید می‌توانید از میزهای دیواری کمجا بهره‌گیری کنید. این میزها حتی به اندازه میزهایی که تا به حال به شما معرفی شده اند هم جا نمی‌گیرند.

آنها را می‌توانید به دیواری که در زاویه ای از خانه شما وجود دارد وصل کنید و در چهره احتیاج آنها را باز کرده و از آن استفاده کنید. از انواع این میزها می‌توان به میز تحریر دیواری تاشو و یا میزغذاخوری دیواری اشاره کرد. اگر همنشین دارید در باره میز تحریر دیواری اطلاعات کاملی توسط بیاورید این مقاله را از دست ندهید.میز غذا خوری 3 لغایت 6 نفره تاشو

قیمت میز کمجا:
قیمت این میزها کاملا مناسب هر خانواده ایرانی است. شما چه با بودجه زیاد و یا با توانایی مالی ناچیز می‌توانید این میزها را تهیه کنید. نگران مبلغ آن نباشید. اگر می‌خواهید قیمت دقیق انواع مدل های این وسیله را ببنید روی واژه تماس با ما کلیک کنید. شما می‌توانید با تماس با مشاورین ما درانتخاب بهترین میزها کمک بگیرید.

انواع میزهای کمجا
در این سرنوشت می‌خواهیم انواع میزهایی که جای کمی را در منزل می‌گیرند را معرفی کنیم.

میز ناچیز جا گرد
میز و صندلی ناهار خوری مختصر جا چوبی با سطح رویه یکتا می باشد که پسندیده برای 4 و در مدل های دیگر برای 6 یا 8 تن ساخته شده، که طوری طراحی شده که دست کم فضا را اشغال میکند. این میز ناهار خوری از جنس چوب مرغوب می باشد که برروی آن یک لایه رنگ و یک لایه پلی قاطر روکش می‌شود لغایت مقاوت و زمان کاربرد آن فرآورده را بیشتر می‌کند.

همچنین این میز در برابر دما ، نم و ضربه از گزند لغایت حتماً زیادی بازداری می‌کند. پایه های این میز زیبا داری منقاومت به شدت بالایی بوده که تحمل وزن زیاد بالایی دارد و در عین حال حائز دارای حجم سخیف است که قابلیت حمل و نقل راحتی را دارد.

این میز ناهارخوری به شکلی طراحی شده که بتوان متعلق به در فضاهای گوناگونی مثل کافی شاپ ها و رستوران ها، فضاهای باز، ویلا و منزل های آپارتمانی استفاده نمود. بعد شما می‌توانید این فرآورده را در کل جا کاربرد کنید. نشیمن صندلی این فرآورده را خودتان می‌توانید از جنس چرم یا پارچه انتخاب کنید.

میز مختصر جا مربع
میز مختصر جا چهارگوش یک نمونه میز ناهار خوری کم جا جدید و زیاد پر فروش می‌باشد. این میز ناهار خوری ناچیز جا جدید و امروزین چهار گوش میباشد که در ابعاد ۴ و ۶ نفره فرآوری میشود. صفحه این میز ناهار خوری ۸۵ در ۸۵ سانتیمتر است. صفحه میز قابل جدا شدن است.

شیشه ای روی میز پیمان گرفته شده که میتوانید با قرار دادن وسایل تزئینی زیبایی این میز ناهار خوری جدید را چندین مساوی نمائید. از این میز می‌توانید در کافی شاپ ها، رستوران ها، آپارتمان ها، ویلا و فضای مفتوح خانه های خود یا محل شغل خویش استفاده کنید.

میز غذاخوری کمجا
در حال آماده اغلب خانه ها با پلان های مربع یا مستطیل تعریف شده، بعد لازم است که شما در تعبيه میز ناهارخوری دقت کنند. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل فضای اقلیت را از منزل اشغال می کنند و می توانند زاویه های خالی سالن نشیمن یا ناهارخوری شما را پر کنند.

این میزها هماهنگی اکثریت با پلان مستطیل و مربع دارند که اغلب از آنها در طراحی نقشه آپارتمان های امروزی بهره‌گیری می شود.

میز کمجا 4 نفره
اگر اعضای خانواده شما زیاد نیست می‌توانید از این مدل میزها بهره‌گیری کنید. فضای کمی از شما می‌گیرد و به راحتی می‌توانید آن را در گوشه ای از خانه بگذارید. البته که این میزها تنها ویژه خانه نیستند. شما می‌توانید در کافی شاپ و یا هر جایی که احتیاج به پذیرایی دارید از این فرآورده بهره‌گیری کنید.میز خوراک خوری 3 تا 6 نفره تاشو

کلام آخر
در طراحی های امروز آپارتمان و ساختمان های کوچک، گواه افزایش استفاده از وسایل و مبلمان های چندمنظوره هستیم. میزهای غذاخوری نیز در همین تقسیم به صورتی جالب طراحی می شوند.

همانگونه که می توانید در تصاویر بالا هم ببینید، میزهای ناهارخوری همزمان به صورت اپن آشپز خانه باره بهره‌گیری پیمان می گیرند که برای منزل های حقیر زیاد ایده آل است.

این کار علاوه بر استعمال مناسب از فضاهای موجود در یک آپارتمان کوچک، نوعی سخیف ویژه و ژورنالی را نیز به دکوراسیون شما اضافه می نماید. ترکیب این وسیله با دیوار آشپزخانه و ایجاد تنوعی فرمی توسط آن، جذابیت زیادی خلق خواهد کرد.

نمونه های جدیدتر از طراحی و ساخت میزهای ناهارخوری، مدل های تاشو هستند. این مدل ها که با صندلی های تاشو نیز می توانند به اتفاق شوند، پس از استفاده جمع شده و در گوشه ای قرار می گیرند. برآیند اینکه موعد هایی که به آن ها نیازی ندارید، فضایی را در منزل تان اشغال نخواهند کرد.

علاوه بر این حقیر بودنشان مایه می شود که به غیر از آشپزخانه در فضاهای سایر منزل نیز قابلیت استفاده داشته باشند.
همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان ما سهم ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گزارش جدید مرکز تحقیقات نظامی روسیه نشان می‌دهد که وزارت دفاع این کشور در حال ساخت ربات‌های نظامی برای جنگیدن در میدان‌های نبرد است که احتمالا به‌زودی جایگزین انسان‌ها خواهند شد.

ویتالی داویدف (Vitaly Davydov) مدیر ارشد موسسه Advanced Research Foundation به خبرگزاری رسمی روسیه گفت: سربازان انسان به تدریج توسط ربات‌هایی جایگزین خواهند شد که سریع‌تر، دقیق‌تر و بسیار گزینشی‌تر از انسان‌ها در صحنه‌های نبرد عمل خواهند کرد.

به گفته داویدف، ربات نظامی نه‌تنها در انتخاب اهداف خود سریع‌تر و آگاهانه‌تر خواهد بود، بلکه عملکرد بسیار دقیق‌تری نیز خواهد داشت. البته موضوع اساسی اینجاست که ربات‌ها گرچه قادر به پاسخ‌ دادن به داده‌های سنسور هستند، اما هنوز هیچ الگوریتمی وجود ندارد که بتواند پاسخ حملات را به این ربات‌ها انتقال دهد.

ساموئل بندت (Samuel Bendett)، مشاور نظامی در موسسه Center for Naval Analyses به مجله فوربز گفت: در این مرحله، وزارت دفاع روسیه معتقد است که ربات‌های جایگزین انسان‌ها می‌توانند جان سربازان را از خطر مرگ نجات دهند. البته فرض اولیه آن‌ها این است که این ربات‌ها درنهایت قادر به تشخیص اهداف نظامی از اهداف غیرنظامی خواهند شد و از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری خواهند کرد.

روسیه مدت‌هاست که به‌دنبال ساخت ربات‌های نظامی است. در فوریه 2019، موسسه Advanced Research Foundation ویدیویی را منتشر کرد که تانک‌های کوچک و پهبادهایی را نشان می‌داد که نیروهای نظامی می‌توانستند از آن‌ها در کنار پیاده‌نظام استفاده کنند. ایده اصلی این نوع آرایش جنگی این است که تانک‌ها و پهبادها بتوانند اطلاعات ضروری را برای ربات‌های نظامی حاضر در میدان نبرد ارسال کنند تا این ربات‌ها بتوانند براساس اطلاعات دریافتی اهداف خود را مورد حمله قرار دهند.

در سال 2019، یک مقام رسمی روسیه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری روسیه گفت که نیروهای نظامی این کشور براساس تجربیاتی که در جنگ‌های مختلف به دست آورده‌اند، تا سال آینده از ربات‌های زمینی برای نبردهای خیابانی استفاده خواهند کرد.

این منبع گفته است که بزرگترین چالشی که روسیه در استفاده از ربات نظامی با آن مواجه است، کنترل مرکزی همه آن‌ها در یک میدان نبرد واقعی است. با این‌حال، انتظار می‌رود که کرملین تا سال 2025 ربات‌هایی چندمنظوره‌ای بسازد که بتوانند ماموریت‌های‌ جنگی تعریف‌شده‌ای را انجام دهند.

تابستان سال گذشته، سازمان ملل جلسه‌ای را درباره سلاح‌های خودکار کشنده تشکیل داد که در آنجا روسیه تلاش‌های رییس جلسه برای رسیدن به توافقی در مورد این نوع سلاح‌ها را ناکام گذاشت، دلیل این کار روسیه آن بود که فکر می‌کرد این توافق در آینده می‌تواند تبدیل به معاهده‌ای الزام‌آور برای کشورها گردد.

در گزارش سازمان ملل آمده است: روسیه با هرگونه ارجاعی به حقوق بین‌المللی به غیر از حقوق بین‌المللی بشردوستانه مخالفت کرد. علی‌رغم بحث‌های زیاد و توافق‌های به دست آمده در جلسات قبلی، روسیه تلاش کرد تا همه بندهای مربوط به کنترل انسانی سلاح‌های خودکار را حذف کند و موضوع گفتگوها را از تکنولوژی‌های نوظهور به سیستم‌‌های جنگی خاصی منحرف نماید. این در حالی است که تکنولوژی‌های نوظهور، سال‌ها موضوع گفتگوها درباره سلاح‌های اتوماتیک بوده است.

 منبع: 

https://itresan.com/299909/%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d9%88%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه تقریبا هر چیزی در فضای دیجیتال از پیامک و ایمیل گرفته تا رسانه‌های اجتماعی، از اعلان‌های مخصوص خود برخوردار است. غیرفعال کردن اعلان‌ها در ویندوز 10 شاید همان چیزی باشد که شما جهت مقابله با این سیل اطلاعاتی نیاز دارید.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در ویندوز 10 باعث می‌شود تا تمرکز خود را حفظ کنید. در هر صورت می‌توانید در زمان‌های استراحت، به پیام‌ها و اعلان‌های جدید خود پاسخ دهید.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در ویندوز 10

گام اول: منوی «Windows Settings» را باز کنید. جهت انجام این کار می‌توانید به منوی استارت رفته و آیکون چرخ‌دنده را انتخاب و یا اینکه در کادر جست‌و‎جو، واژه «Settings» را وارد و سپس نتیجه درست را انتخاب کنید. در هر صورت باید در بخش Settings بر روی قسمت «System» کلیک کنید.

گام دوم: در منوی سمت چپ باید بر روی گزینه «Notifications & Actions» کلیک کنید. بدین ترتیب به صفحه‌ای وارد می‌شوید که در آن می‌توان تمامی تنظیمات مرتبط با اعلان‌ها و Action Center را پیدا کرد.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در ویندوز 10

گام سوم: اگر قصد دارید که اقدامات سریع (quick actions) و یا تمامی اقدامات ظاهر شده در بخش Action Center را تغییر دهید، آنگاه باید بر روی گزینه «Edit your quick actions» کلیک کنید. با انجام این کار، یک پنل جانبی در قسمت راست ایجاد شده و شما در آنجا می‌توانید هشدارهای مختلفی را که ظاهر می‌شوند، شخصی‌سازی کنید. بخش بزرگی از این پنل، متشکل از هشدارها و اقدامات مربوط به شما است. اگر به قسمت پایین نگاهی بیندازید، در آنجا آیکون‌های مربوط به انواع اعلان‌ها را مشاهده خواهید کرد. بر روی «Expand» کلیک کنید تا بتوانید به نمایی کلی‌تر دست یابید. با کلیک بر روی سنجاقک می‌توان اعلان موردنظر را حذف کرد. با کلیک بر روی گزینه «Add» نیز می‌توانید اعلان‌هایی جدید را اضافه کنید.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در ویندوز 10

گام چهارم: به دنبال زیرعنوان بخش «Notifications» بگردید. در اینجا می‌توانید کلیدهای تغییر وضعیت را برای انواع مختلف اعلان‌ها، مشاهده کنید. جهت دریافت اعلان‌های یک اپلیکیشن، باید آن را بر روی رایانه خود نصب کنید. در زیر، لیست کلیدهای تغییر وضعیت این صفحه را آورده‌ایم.

  • دریافت اعلان‌ها از اپلیکیشن‌ها و سایر ارسال کننده‌ها.
  • نمایش اعلان‌ها در صفحه قفل.
  • نمایش هشدارها، یادآورها و تماس‌های VoIP ورودی بر روی صفحه قفل.
  • مخفی کردن اعلان‌ها در هنگام تکثیر (duplicating) نمایشگر.

 

منبع:

https://itresan.com/299781/%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-10-%da%86%da%af%d9%88%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وقتی تصمیم می‌گیرید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید، بی گمان یکی از دغدغه‌های‌تان هزینه آن است. به همین خاطر اغلب نخستین چیزی که جستجو می‌کنید، ساخت سایت رایگان یا ارزان است. به همین خاطر احتمالا با گرد از سه ادعای پایین مقابل شده‌اید. در پیوسته در مورد هر کدام و واقعیت پشت پرده هر یک، گفتگو می‌کنیم.

ادعای اول: با وردپرس، رایگان سایت بسازید
«طراحی سایت رایگان با وردپرس»! جمله‌ای که هم زیاد در سایت‌ها می‌بینیم، یا از زاویه و کنار در باره آن می‌شنویم. کامل هم اشتباه نیست؛ چون نصب وردپرس مجانی است. اما فقط نصب آن!

بسیاری از افراد با همین انگار تصمیم می‌گیرند طراحی سایت خویش را با وردپرس سپریدن دهند. اما وقتی وارد عمل می‌شوند و با هزینه‌های آن مواجه می‌شوند متوجه می‌شوند، اصلا اینطور نیست. سررسید زیادی بیچارگی نیست الی این موضوع را متوجه شوید. برای طراحی سایت با وردپرس از همان آغاز شغل باید هزینه‌ای بابت خرید هاست و دامنهبپردازید.

اگر بخواهید یک دامنه com. و یک فضای هاستمزایای راه اندازی سایتکمینه داشته باشید، این خرج حدود 400-500 هزار تومان است. بسته به حجم اطلاعاتی که می‌خواهید روی سایت قرار دهید، باید میزان هاست بیشتری بخرید. این هزینه‌ها بصورت دوره‌ای تکرار می‌شود، نه اینکه تنها یک‌بار آن را بپردازید! این تنها بخشی از هزینه طراحی سایت با وردپرس است. ولی به همین جا ختم نمی‌شود.

الان شما یک سایت با ظاهری خام، ساده و با حداقل امکانات دارید. بعد از نصب، به یک قالب برای نما سایت و تعدادی افزونه (برای اضافه شدن قابلیت‌های گوناگون به سایت) دربایستن دارید. برخی از این قالب‌ها و افزونه‌ها مجانی هستند؛ اما احتمالا همۀ این‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند و مجبورید از نسخه‌های پولی مثلا قالب سفارشی یا افزونه‌های غیررایگان بهره‌گیری کنید.

بد نیست این را هم بدانید که هزینۀ قالب و افزونه از 50 هزارتومان آغاز می‌شود لغایت چندین میلیون می‌رسد.

هنوز تمام نشده است! شما حین کار با سایت، به شکیبیدن بسیار با مشکلاتی مقابل می‌شوید، که برخی مواقع برای حل آن مجبورید، هزینۀ کنید. مقدار این خرج بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده متفاوت است. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در نظر بگیرید چیز کمی نمی‌شود. پس اگر هدفتان طراحی سایت کاملا مجانی است بعید وردپرس را خط بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همان‌طور که جامعه در تلاش است تا از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا به حالت قبل برگردد، برخی دانشمندان امیدوار هستند که یک فناوری چندساله بتواند عوامل بیماری‌زای موجود در هوا را در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کلاس‌های درس از بین ببرد و به‌طور بالقوه نقشی کلیدی در مهار گسترش عفونت داشته باشد. فناوری تابش میکروب‌کش فرابنفش از بالای اتاق (UVGI) همچون بردن قدرت نور خورشید به فضاهای داخلی است. دکتر ادوارد ناردل، استاد بهداشت جهانی و پزشکی اجتماعی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد گفت:

ما در گذشته تلاش کرده‌ایم تا این فناوری بسیار مؤثر و بی‌خطر را درزمینه‌ی عفونت‌های قابل انتقال ازطریق هوا مورد بررسی قرار دهیم. ما مطالعاتی انجام داده‌ایم و می‌دانیم که این روش مؤثر است.

فرابنفش در بیمارستان

یک اتاق بیمار با نور فرابنفش (بالا سمت چپ) که برای ازبین‌بردن عوامل بیماری‌زا نصب شده است. روش UVGI در نیمه‌ی اول قرن بیستم مورد آزمایش قرار گرفت

نور خورشید ضدعفونی می‌کند و خصوصا بخش فرابنفش آن‌ در نابودی پاتوژن‌های انتقال‌پذیر ازطریق هوا مؤثر است. البته این همان چیزی نیست که ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل به‌طور غیر قابل درک شرح داد و پیشنهاد تاباندن نور فرابنفش به درون بدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را مطرح کرد. درحال‌حاضر واحدهای سیار فرابنفش برای استریل کردن سطوح در اتاق‌های بیمارستان‌ها و واگن‌های مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این موارد تنها درصورتی می‌توانند استفاده شوند که در آن فضاها کسی حضور نداشته باشد.

در رویکردی که دانشمندانی نظیر دکتر ناردل تشریح می‌کنند، واحدهای نصب‌شده روی دیوارها یا سقف‌ها شبیه لامپ‌های فلورسنتی هستند که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و نور فرابنفش را از بالای فضای داخلی و درست از بالای سر افراد می‌تابانند. پنکه‌های سقفی نیز گاهی برای کشیدن هوا به‌سمت بالا نصب می‌شوند تا بتوانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها شناور را سریع‌تر از بین ببرند. فرکانس متفاوتی از فرابنفش ممکن است بی‌خطرتر باشد و حتی بتواند مستقیما روی افراد تابانده شود که در این‌صورت امکان ضدعفونی کردن سطوح را نیز فراهم می‌کند. نور فرابنفش ماده‌ی ژنتیکی پاتوژن‌ها را در هم می‌شکند و مانع‌از تکثیر آن‌ها می‌شود. ویلیام بهنفلت، استاد مهندسی معماری در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گفت: «به این روش، شما اساسا ویروس را می‌کُشید.»

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/11/348382/indoor-ultraviolet-light-zap-coronavirus-air/



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اخترشناسان از سده‌ها پیش حدس می‌زنند که منظومه‌ی شمسی حاوی سیاره‌هایی ناشناخته است که در قلمرو دور و تاریک خورشید درحال چرخیدن هستند. آن‌ها هر از گاه با شناسایی تأثیرات گرانشی اجرام نامعلوم، ناگزیر به تلاش برای یافتن مظنون تازه می‌شوند. نپتون و پلوتو هردو بدین‌شیوه پیدا شدند. اکنون اخترشناسان معمای تازه‌ای پیش‌روی خود دارند. آن‌ها از مدت‌ها پیش مشغول گردآوری شواهدی بوده‌اند مبنی براینکه سیاره‌ای بزرگ باید در فاصله‌ی تقریبا ۵۰۰ واحد نجومی یا ۷۰ میلیارد کیلومتری از خورشید، درحال چرخش به‌دور آن باشد.

شواهد ستاره‌شناسان از مدارهای اجرام یخی فراتر از نپتون در کمربند کویپر سرچشمه می‌گیرند. ظاهرا نحوه‌ی قرارگیری این اجرام درکنار یکدیگر به‌نحوی است که علت آن تنها می‌تواند وجود کشش گرانشی جرمی عظیم باشد. این جسم که «سیاره‌ی نهم» نامیده شده است، باید بین ۵ تا ۱۰ برابر زمین جرم داشته باشد؛ اما چنان دور است که باوجود جستجوهای متعدد هنوز پیدا نشده است.

با این حال، دشوار بودن رصد سیاره‌ی نهم، می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد؛ اینکه این جرم اصلا سیاره نیست. درعوض، اخترشناسان می‌گویند یک احتمال این است که جرم مظنون ممکن است سیاه‌چاله‌ای باستانی و به‌جامانده از مهبانگ باشد که در دام گرانش خورشید افتاده باشد. هرچند جرم این سیاه‌چاله بین ۵ تا ۱۰ برابر زمین است، اندازه‌ای بسیار کوچک در حد تقریبا ۵ سانتی‌متر دارد؛ ازاین‌رو رصد آن با تلسکوپ تقریبا غیرممکن است. احتمال کمی وجود دارد که شاید بتوان چنین سیاه‌چاله‌ای را ازطریق برهمکنش آن با ماده‌ی تاریک مشاهده کرد؛ اما به‌هیچ وجه هیچ تضمینی وجود ندارد. بنابراین، اخترشناسان در اندیشه‌ی یافتن راهی دیگر برای یافتن این سیاه‌چاله‌ی مرموز هستند.

اکنون دانشمندان به‌لطف اد ویتن، فیزیکدان در مؤسسه‌ی مطالعات پیشرفته در پرینستون نیوجرسی، راهکاری تازه دراختیار دارند. ایده‌ی ویتن، جست‌وجو برای یافتن کشش‌های گرانشی واردشده ازجانب سیاه‌چاله بر هر جرمی است که از نزدیکی آن گذر می‌کند؛ درنتیجه او پیشنهاد داده است که ناوگانی از فضاپیماهای نانو را در جهت حرکت سیاه‌چاله ارسال کنیم و سپس به‌دنبال هرگونه انحرافات غیرمنتظره از مسیر پیش‌بینی‌شده باشیم. به‌گفته‌ی ویتن:

اگر مطالعه‌ی بیشتر کمربند کویپر، فرضیه‌ی وجود سیاره‌ی نهم را تقویت کند اما نتوان آن را ازطریق جستجوهای تلسکوپی یا سیگنال نابودی ماده‌ی تاریک شناسایی کرد، درآن صورت جستجوی مستقیم به‌وسیله‌ی ناوگانی از فضاپیماهای مینیاتوری ممکن است متقاعدکننده باشد.

ویتن نخستین کسی نیست که توانایی بالقوه‌ی فضاپیمای نانو را مطرح می‌کند. دانشمندان و خیال‌پردازان نیز ایده‌ی استفاده از پرتوهای لیزر قدرتمند را از روی زمین برای به‌پیش‌راندن فضاپیماهای بسیار کوچک به‌سوی ستارگان مطالعه کرده‌اند.

مزیت بزرگ چنین فضاپیمایی، بی‌نیازی آن از حمل سوخت خودش است؛ بلکه درعوض بر راس پرتو لیزر تولیدشده از روی زمین می‌نشنید. این پرتو لیزر می‌تواند فضاپیمای نانو را به‌طور پیوسته برای دوره‌های طولانی شتاب دهد و احتمالا به آن امکان دهد تا سرعتش به یک یا دو درصد از سرعت نور برسد. به‌گفته‌ی ویتن، «برای جست‌وجوی سیاره‌ی نهم، فضاپیمایی را می‌خواهیم که سرعتش دست‌کم صدها کیلومتر در ثانیه است.» او افزود چنین سرعتی به فضاپیما امکان خواهد داد تا ۵۰۰ واحد نجومی را در بازه‌ی زمانی ۱۰ سال بپیماید. علاوه بر این، امکان پرتاب صدها و احتمالا هزاران فضاپیمای نانو به سمت سیاره‌ی نهم وجود دارد. دراختیارداشتن فضاپیما درتعداد بالا مهم است؛ زیرا ویتن برآورد می‌کند به‌منظور آنکه احتمالی برای مشاهده‌ی مسیر سیاه‌چاله وجود داشته باشد، چنین فضاپیمایی باید به فاصله‌ی چند واحد نجومی از آن برسد و ازآنجا که اخترشناسان هنوز به‌طور دقیق از مکان احتمالی سیاره‌ی نهم آگاه نیستند، تنها گزینه به‌کارگیری رویکردی است که در آن، چندین احتمال مختلف درنظرگرفته شود.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/11/348387/how-find-planet-9-blackhole/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئوی کلاه سفید یا White-Hat Seo به نوعی از استراتژی بهینه سازی سایت اشاره دارد که بدست گوگل تعیین شده. تمام کاری که شما در این طریق سپریدن می‌دهید این است که بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کنید.

اما اگر هدف شما کسب جایگاه در نتایج جستجو است، از هدفی که گوگل برای کاربرانش گزینش کرده بعید شده اید. اما اگر درست مثل گوگل، رضایت کاربر و نیازهای او را اولویت کار خود پیمان دهید، سریع تر به نتیجه میرسید.

شما در این روند یاد میگیرید که تعلیم تولید محتوا
آموزش تولید محتوا - گذرگاه نگارش محتوای ارزشمند از صفر الی صد

در کارگاه تعلیم تولید محتوا نخست الگوریتم های گوگل برای بررسی محتوای صفحه را بررسی کرده و در ادامه یک گذرگاه اجرایی برای طراحی و نوشتن محتوای ارزشمند ارائه می کنیم.
فقط باید در راستای نیاز کاربر باشد.

در واقع سئو کلاه سفید زمانی رخداد می‌افتد که منظور شما با هدف گوگل گرد میشود
سئو محتوا، اخ خوب سئو کلاه سفید
با اینکه فرآوری محتوا برای کاربران قصد نخست و آخر گوگل است، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل هنوز هم ربات هستند و برای درک محتوای شما به موعد بیچارگی دارند.

شما میتوانید با رعایت اصول سئو در مقاله نویسی، نشان محتوای خویش را افزایش دهید و تند تر گوگل را در جریان قصد خیرخواهانه خویش بگذارید.

در سئو کلاه سفید، شما اقدامات ذیل را اتمام میدهید:

با توجه به قوانین راهنمای گوگل Google Webmaster Guidelines سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنید
سایت خویش را برای کاربران بهینه می‌کنید، نه موتورهای جستجو.
محتوایی تولید می‌کنید که بر رفع احتیاج کاربر پافشاری دارد
اما یک سوال مهم:

از کجا بفهمید که گوگل برای پژوهنده کردن قصد خود از چه انحاء و معیارهایی بهره‌گیری میکند؟

با مراجعه به بخشGoogle Webmaster Guidelines میتوانید بسیاری از طریق های درمان جایگاهی که گوگل خودش به آن ها باورداشت دارد را تماشا کنید.

در این دسته ما تمام پیشنهاد های گوگل را با تجربه های عملی خویش ترکیب کردیم تا بتوانید به شیوه موثرتری به این هدف مشترک برسید

آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید به روشی اصولی
در این رشته مقالات هدف داریم مفاهیم کلیدی سئو کلاه سفید را در مدت موعد اختصار به این طیف وسیع از مخاطبان تعلیم دهیم.

این آموزش‌ها مناسب چه کسانی خواهد بود؟

کسانی که در ابتدای یادگیری سئو هستند و برآنند به یک متخصص سئو تبدیل شوند
مدیران؛ در مرحله گردهم‌آوری و ساخت یک تیم حرفه‌ای سئو
مشتریان سئو؛ در یافتن متخصصان و وارسی بر شغل آنان
اعضای بازپسین وارد تیم‌های سئو
توسعه‌دهندگان وب
6 مرحله حیاتی برای پیاده کردن روش های White Hat Seo
اگر بخواهیم رنگ سفید سئو را به تکنیک های کاربردی تقسیم کنیم، به چند باره میرسیم:

استراتژی سئو: شما در نتایج جستجو چه هدفی دارید و میخواهید چطور و به چه روش هایی به هدف خود برسید؟
تحقیق، آنالیز و برگزیدن کلمات کلیدی هدف: هنوز هم به کارگیری کلیدواژه ها در سئو استعمال دارد ولی مشکل اینجاست که این فرآیند به ظاهر ساده را از کجا آغاز نماییم و به کجا برسیم؟
تولید درونمایه برای کاربر: در پایان گوگل از ما محتوای خوب و ارزشمند میخواهد. اما یک محتوای خوب و ارزشمند دقیقاً چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر بخواهیم کلمات «خوب» و «ارزشمند» را به یک سری راهنمای عملی و کاربردی تبدیل کنیم به چه چیزی میرسیم؟
سئو داخلی: چه اتفاقی می‌افتد وقتی کاربر وارد سایت شما میشود؟شرکت آوش تکآیا به خاطر لینک سازی درونی غیراصولی و ساختار تباه سردرگم میشود و سایت را خلاص میکند یا اینکه اینقدر از ساختار درونی سایت شما خوشش میاید که بستن سایت را شغل سختی میداند؟

سئو تکنیکال: لغایت حالا دیدید ماشینی بدون موتور و اجزای باطنی آن به حرکت درآید؟ سایت شما هم یک سری اعضای حیاتی دارد که حسابی به توجه شما بیچارگی دارد. واقعاً چقدر به تغذیه و سلامت این ارگان های حیاتی سایت خود توجه میکنید؟
لینک سازی خارجی: وقتی چند سایت به شما لینک دهد، گوگل آسان تر میتواند به سایت شما اعتماد کند، ولی آیا هر روشی از اعتماد سازی میتواند به اعتماد گوگل منجر شود؟
توجه داشته باشید که آنچه ما در این مقالات و به‌خصوص در مراحل ابتدایی خواهیم گفت نکاتی زیاد پایه‌ای در سئو بوده و لازم است الی گام به گام تمامی این نکات را به اتفاق ما بازبینی کنید.

اگر جزو هریک از دسته‌هایی که اسم بردیم قرار دارید بی گمان این گردآور به شما در فهم درست از سئو و بکارگیری آن به روش کلاه سفید کمک خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

زمان زیادی تا رونمایی از گوشی Google Pixel 4a باقی نمانده است. اما از همین حالا می‌توانیم طراحی گوگل پیکسل ۴ ای را در رندرهای تازه‌ای ببینیم.

 

وب‌سایت Pigtou طراحی گوگل پیکسل ۴ ای را با صفحه نمایش ۵.۸۳ اینچی و ابعاد ۱۴۴.۱۸ در ۶۹.۴۶ در ۸.۲ میلی‌متر توصیف کرده است. البته ضخامت گوشی در قسمت برآمده‌ی دوربین، به ۹.۱۳ میلی‌متر می‌رسد. انتظار می‌رود پنل دستگاه از نوع آمولد و چیپست آن، اسنپدراگون ۷۳۰ باشد.

در این رندرها، محل قرارگیری تک دوربین جلو و عقب را نیز می‌بینیم. اخیرا نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی بیرون آمد که کیفیت بالای آن را نشان می‌دادند. از دیگر مشخصات احتمالی، باید به وجود ۶ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات اشاره کنیم. احتمالا قیمت گوگل پیکسل ۴ ای حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود و در دو رنگ عرضه خواهد شد.

پیش‌تر منتظر رونمایی از این گوشی هوشمند در کنفرانس ۲۰۲۰ گوگل I/O بودیم؛ اما با شیوع ویروس کرونا آن مراسم لغو شد. حالا ظاهرا گوگل قصد دارد Pixel 4a را با برگزاری یک مراسم آنلاین معرفی کند؛ مانند کاری که اپل با آیفون اس ای ۲۰۲۰ کرد. به تازگی یک وب‌سایت آلمانی هم از آغاز فروش این گوشی هوشمند در روز دوم خرداد خبر داد.

 منبع:

https://gadgetnews.net/433425/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-4-%d8%a7%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تازگی خبر رسیده که ناسا با پردازش مجدد برخی تصاویر قمر اروپا (Europa) سیاره مشتری که بیش از بیست سال پیش به ثبت رسیده‌اند، از جزئیات و اطلاعات جدیدی در مورد این جرم آسمانی شگفت‌انگیز پرده‌برداری کرده است.

 

اخیرا چند مورد از تصاویر قمر اروپا (Europa) سیاره مشتری که در دهه ۹۰ میلادی ثبت شده بودند، مجددا مورد بررسی و آنالیز قرار گرفتند و دانشمندان آژانس فضایی آمریکا توانستند جزئیات ارزشمندی را با تحلیل دوباره این تصاویر تاریخی کشف کنند.

به کمک تکنولوژی جدید و بسیار پیشرفته‌ای مخصوص پردازش تصاویر، دانشمندان ناسا عکس‌های تهیه شده از قمر اروپا را به تازگی پردازش کردند و آنچه هم‌اکنون با نام «ناحیه هرج و مرج» شناخته می‌شود را به دنیای ستاره شناسی نشان دادند؛ این تصاویر به کمک فضاپیمای گالیله در اواخر دهه ۹۰ میلادی به ثبت رسیده بودند و دلیل انتخاب اسم مورد نظر هم جزئیات خیره کننده از برآمدگی‌های سطحی گوناگونی بوده که در عکس‌های جدید روی این قمر شگفت‌انگیز دیده می‌شوند.

پردازش مجدد تصاویر تاریخی قمر اروپا اطلاعات مهمی را آشکار کرد

با توجه به صحبت‌های محققان ناسا، فناوری جدید این امکان را فراهم کرده تا با سر زدن به داده‌های بیش از دو دهه پیش، اطلاعاتی را به دست آوریم که در نوع خود منحصر به فرد هستند. ناحیه هرج و مرج وضعیت سطحی بیست سال پیش جرمی آسمانی را نشان می‌دهد که به واسطه ویژگی‌های ستاره شناسی گوناگون، مدت‌ها مورد توجه دانشمندان سراسر دنیا قرار گرفته است.

علت اهمیت تصاویر قمر اروپا

همان‌طور که از تصاویر قمر اروپا پیداست، این جرم آسمانی به واسطه لایه‌های سطحی یخ‌زده خود که با مسیرها و خطوط عظیم تیره رنگ پوشانده شده‌اند، شناخته می‌شود. از مدت‌ها پیش محققان ناسا به دنبال مشخص کردن جزئیات سطحی اروپا به کمک تکنیک‌های مختلف عکس‌برداری و پردازش تصاویر بوده‌اند و آنچه در بالا می‌بینیم تنها گواهی بر نظریه‌پردازی انجام شده توسط دانشمندان در سال‌ها پیش بوده است.

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هزینه مدیریت پیج اینستاگرام شامل خدماتی مثل: فرآوری محتوا، استراتژی محتوا، تبلیغات و …. است. اگر پیج اینستاگرام دارید و نمیدانید که چه پست های به درد شما می‌خورد و چه زمانی با چه هشتگ هایی باید این مطالب را کاربرد کنید. بهترین مسیر تفویض پیخ خود به کمپانی های مدیریت پیج است.

رقم این تعرفه ها به نسبت کیفیت و خدماتی که شرکت هایتعرفه قیمت مدیریت اینستاگرامبرای مدیریت پیج ها انجام می‌دهند، بالا و ذیل می‌رود. در حال حاضر اینستاگرام محل مناسبی برای بازاریابی محصولات و خدمات کمپانی های شماست. از طرفی مدیریت پیج اینستاگرام دربایستن به تخصص کافی دارد.

دریافت بازخورد مثبت و عالی از اینستاگرام نیازمند گردآوری استراتژی محتوای پسندیده و تولید محتوای جذاب می باشد. در عین حال جذب مخاطب (فالوور) هدفمند برای کسب و کار شما نیازمند تخصص های لازم می باشد.

:: بازدید از این مطلب : 66

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

منابع انسانی جوان

«احمدرضا نخجوانی» در گفتگوی لایو اینستاگرامی خود با دیجیاتو از زمانی که وارد مجموعه شاتل شد گفت و اذعان داشت زمانی که وارد گروه آی سی تی شاتل شده، این تیم یک تیم ۱۵۰ نفر بوده و امروز این گروه نزدیک به ۳۳۰۰ نفر شده‌اند. او تاکید دارد این تعداد کارمند صرفا مربوط به بخش ICT شاتل شده و ربطی به زیرمجموعه‌های دیگر ندارد:

«کابینه مدیریت این تلاش را دارد تا کاری کند که مدیران مجموعه با جان و دل برای شرکت کار کنند و دلسوزانه فعالیت خود را انجام دهند طوری که تا به امروز مدیران ارشدی شاتل بیش از ۱۲ سال است به طور ثابت در این سمت مشغول هستند. این ثباتی است که به راحتی در بعضی شرکت‌ها دیده نمی‌شود.»

نخجوانی همچنین تاکید دارد که میانگین سنی پرسنل شاتل جوان بوده و آن را حول و حوش ۲۸ تا ۲۹ سال معرفی می‌کند و گفت که آنها روی مساله‌ای چون HR (منابع انسانی) برای اعضای شرکت خود بسیار حساب شده کار کرده‌اند.

 

مدیرعامل شاتل
 

 

نخجوانی همچنین باور دارد که آنها توانستند خدمات پس از فروش را به مرحله تازه‌ای برسانند: «تا قبل از ایام شیوع کرونا میانگین زمان پاسخ‌دهی به مشتریان ما زیر سی ثانیه شده است چرا که ما سرمایه دقیقی روی تیم پشتیبانی کردیم و تقریبا ۳۰۰ نفر پشتیبان فنی داریم. ما سعی کردیم مفهوم پشتیبان فنی را عوض کنیم.»

نخجوانی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا می‌گوید که شرکت آنها هشت سالی است که دورکاری را به صورت چهل درصدی تجربه می‌کند و در ایام شیوع کرونا این موضوع به صد در صد رسیده است. او تاکید دارد در مجموعه شاتل نگاهی علمی به بیزینس وجود دارد و مواردی چون برنامه‌ریزی استراتژیک را سالهاست که پیاده‌سازی می‌کنند: «این رسم را نیز بیش از دوازده سال است که در مجموعه پیاده کرده‌ایم.»

مدیرعامل شاتل همچنین به سرمایه‌گذاری‌های متعدد در این شرکت اشاره می‌کند و متذکر می‌شود که سرمایه‌گذاران خساستی در این مساله به خرج نداده‌اند :«به عنوان مثال در سال ۹۶ یک سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد تومانی برای ارائه سرویس VDSL انجام دادیم و این موارد چندین بار در شرکت رخ داده است.»

 منبع:

https://digiato.com/article/2020/04/27/%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%a7%d8%aa%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

موبایل‌سازها در چند سال گذشته سرگرم یافتن راه‌های مختلفی برای خلاصی از دست ناچ بوده‌اند اما راه حل جدید شیائومی از همه نوآورانه‌تر و جذابتر به نظر می‌رسد. در حالی که شرکت‌های دیگر روی دوربین جهنده و ایجاد حفره تمرکز کرده‌اند، شیائومی در فکر توسعه نمایشگری است که به دو بخش تقسیم شده و می‌چرخد.

کمپانی مذکور اخیرا در «اداره ملی مالکیت فکری چین» (CNIPA) پتنتی را از موبایلی عجیب ثبت کرده که نمایشگر آن به دو بخش تقسیم شده است. هدف از اینکار حذف هرگونه بریدگی قطره‌ای، عریض یا حفره برای دوربین سلفی و دیگر سنسورها است. برای ثبت تصاویر سلفی با این موبایل کافی است بخش بالایی نمایشگر را حول محور عمودی بچرخانید.

این فناوری امکان استفاده از آرایه دوربین اصلی برای ثبت تصاویر سلفی را می دهد، از اینرو علاوه بر حذف ناچ کیفیت تصاویر هم به واسطه استفاده از سنسورهای متنوع ارتقا پیدا خواهد کرد. پیش از این سامسونگ و ایسوس در گلکسی A80 و ذنفون ۶ از راهکارهای مشابه استفاده کرده و نتیجه مطلوبی هم گرفته‌اند اما پتنت شیائومی آنرا یک قدم فراتر خواهد برد.

 

 

 

احتمالا حین چرخاندن دوربین رابط کاربری به صورت خودکار با سایز جدید نمایشگر تطبیق پیدا خواهد کرد. همزمان بخش فوقانی پنل در سمت دیگر به عنوان نمایشگر ثانویه عمل می‌کند.

با این حال نحوه پیاده سازی نمایشگر چرخان تا حدودی بحث برانگیز است چرا که فاصله بین دو بخش به صورت دائمی حین کار با گوشی در دید بوده و باعث آزار کاربر خواهد شد. در ثانی قطعات مکانیکی چندان قابل اعتماد نیستند و  در صورت خرابی ماژول چرخنده کارایی موبایل به کلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 منبع:

https://digiato.com/article/2020/04/27/%d9%be%d8%aa%d9%86%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%86%d8%b1%d8%ae%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()