انتخاب کلمات کلیدی پسندیده یگانه از دغدغههای مدیران وبسایتها و نویسندگان محتواهای اینترنتی است.
اولین و احتمالاً مهمترین تقدیر در راهبرد سئو، بهینهسازی درونمایه بر پای بست، کلمات کلیدی مناسب است.
در مقاله چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟ راهکارهای برتر برای سئو مقالات به تعریف کلمات کلیدی و انگیزه اهمیت آنها پرداختهام که در زیر قسمتی از متن آن را دوباره ذکر خواهم کرد.
کلمات کلیدی چیست ؟ همان واژه ها و جملاتی که کاربر در کادر جستجوی گوگل وارد میکند و توسط آن به سایت ما یا رقیبانمان هدایت میشود.
کدام واژه ها کلیدی برای محتوای ما مناسبترند؟
باید بدانیم شیوه برگزیدن مناسبترین واژه ها کلیدی برای محتوای سایت چگونه است؟
با ما همراه شوید تا در چند مرحله نحوه گزینش واژه ها کلیدی پسندیده را با هم رسیدگی کنیم.
بررسی واژه ها کلیدی
اتمام رسیدگی و پیدا کردن کلمات کلیدی از قبل، بخشی مهم از تولید محتوای عالی است.
ازآنجاکه باید واژه ها کلیدی منظور خویش را در عنوان نوشتار و متن آن بیاورید، نیاز است که پیش از آغاز به نوشتن، واژه ها کلیدی خود را گزینش کنید.
در حال تعبيه آموزشی جامع برای نحوه برگزیدن واژه ها کلیدی هدفمند هستیم که به زودی آن را به صورت رایگان در سایت پیمان خواهیم داد.
اگر هرگز جستجوی کلمات کلیدی را اتمام ندادهاید، احتمالاً بخواهید راهنمای سایت hubspot برای تازهکاران را مطالعه کنید.
از وسط تمامی عوامل سئو داخلی، برای یادگیری این عامل باید بیشترین وقت را صرف کنید.
حتی نیاز نیست کتابی بخرید. راهنمای قطعی جستجوی کلیدواژه از سایت بکلینکو کافی است. وقتی که میگویم در اثناء سپریدن جستجوی کلمات کلیدی خواب ندارم، جدی میگویم.
استفاده از کلمات کلیدی
گوگل در طول سالهای تازه باهوشتر شده است.
با آنکه باید از واژه ها کلیدی در محتوای خویش کاربرد کنید، اما چپاندن کلمات کلیدی در متن الی جایی که ممکن است، به جای اینکه رتبهبندی شمارا شفا بخشد، به آن آسیب میرساند.
این روزها، انباشت واژه ها کلیدی و چپاندن آن ناممکن و اشتباه است.
امروزه، استفاده از واژه ها کلیدی، بیشتر در مورد معناشناسی آنها می باشد.
گوگل در تفسیر معنای کلمات کلیدی جستجوگران زیاد عالی عمل میکند، به حدی که برای فرآوری کنندگان محتوا خوفناک است.
گوگل نه فقط به کلمات کلیدی نگاه میکند، بلکه به مترادفهای آنها نیز پروا دارد الی بداندمنظور شما از نگارش عبارتی نظیر « علاءالدین اصف» چیست.
گوگل میداند که شما شاید به پیگیری هر علاءالدینی نیستید، بلکه میفهمد که شما به تعقیب فروشگاههای زنجیرهای علاءالدین در اسپاهان هستید و این را با رسیدگی جستجوهای مثل که ممکن است دربرگیرنده کلید واژههایی نظیر «فروشگاه»، «موبایل» و … شوند بفهمد.
انتخاب واژه ها کلیدی: نحوه گزینش مناسبترین واژه ها کلیدی برای محتوای سایت
انتخاب کلمات کلیدی: روش انتخاب مناسبترین واژه ها کلیدی برای محتوای سایت
تا جایی که اطمینان حاصل کنید کلمات کلیدی شما ازنظر راهبردی در مکانهای مهم (نظیر عنوان، URL و توضیحات متا) پیمان دارند، نیاز نیست صدبار آنها را در متن خود تکرار کنید.
تنها بر خواننده متمرکز شوید و همیشگی و چندبار واژه ها کلیدی خویش را در درونمایه بگنجانید.
انتخاب واژه ها کلیدی
ما فقط بهطور کم به جستجوی و رسیدگی کلمات کلیدی پرداختیم.
این عنوان، آنقدر مهم است که بخشی مستقل و متعلق به خودش را میطلبد. دلیلش این است که تقریباً ۹۰ درصد سئو حول محور گزینش کلمه کلیدی میچرخد.
البته این احصاء را از خودم در آوردم، اما نکته را فهمیدید.
کلمات کلیدی امر خواهند کرد که هر قطعه از متن در چه مورد خواهد بود.
کلمات کلیدی تعیین میکنند که اسم سایت خود را چه چیزی بگذارید و برند خود را بهصورت آنلاین چگونه توصیف کنید.
کلمات کلیدی حتی نحوه برپایی لینک را هم به شما امر میکنند و این مورد تاکتیکهایی که برگزیدن میکنید و شیوه پیادهسازی آنها را دربرگیرنده میشود.
اشتباه در برگزیدن واژه ها کلیدی
اشتباه رایج دیگری که افراد انجام میدهند این است که آنها متوقف میشوند.
شاید افراد سایت خود را بازطراحی کنند یا کمپین بازاریابی جدیدی راه بیاندازند.
برای یکی دو هفته آن را ادامه میدهند و صفحات خویش را بروزرسانی میکنند و سپس متوقف میشوند.
آنها اندیشه میکنند که جستجوی کلمه کلیدی یکبار اتمام میشود و سایر تمام. در واقعیت، کاملاً وارونه است. بهترین سئو کاران همش در حال جستجوی کلمه کلیدی هستند.
همچنین دائماً ارزیابی میکنند که آیا واژه ها کلیدی محتوای آنها همچنان عاقلانه هستند یا خیر.
در پایین به دو اشتباه کسان در مورد برگزیدن کلمات کلیدی اشاره خواهیم کرد:
اشتباه رایج یک: انتخاب کلمه کلیدی اشتباه
تصور کنید شما خدمات مشاورهای کسبوکار میفروشید. ممکن است خدمات شما در درازا سنه ۱۰ میلیون تومان برای مشتری خرج داشته باشد.
یعنی اندکی کمتر از یک میلیون تومان در ماه، بعد مبلغ زیادی نیست. ولی نسبتا گران است.
اکنون اگر شما رتبه یک «نکات رایگان برای رشد کسب و کار» را داشته باشید، حدس بزنید مخاطبین شما از چه نوعی هستند؟
افرادی به سایت شما خواهند آمد که به دنبال مطالب رایگان هستند! و این یعنی که چه بسا وقتی وارد سایت شما میشوند، از شما هیچ خدماتی را خریداری نخواهند کرد.
همان یک واژه کلیدی ممکن است صد هزار تن را ماهانه وارد سایت شما کند.
با این حال، شاید مخاطبین اشتباهی هستند. بعد عاقلانه نیست بر حسب آن، رتبهای بگیرید!
بهتر است کلمه کلیدی متفاوتی را گزینش کنید، حتی اگر این پیشه به معنی از دست دادن ۹۹۰ بازدید در ماه باشد.
در موردش اندیشه کنید: اگر تنها انتخاب کلمات کلیدی سئو یک یا دو تن هم مطلب شمارا بخوانند و به سمت شما گرایش پیدا کنند، قدمی رو به جلو برداشتهاید. با این حال این مورد، فقط دشوار رایج نیست. به راستی مورد بعدی، رایجتر است.
اشتباه رایج دوم : نادیده گرفتن رقابت
کلمه کلیدی را از پیش درآمد درست انتخاب کردهاید.
ازنظر بافتی به کاری که سپریدن میدهید مربوط است. و با آنچه میفروشید هم هماهنگی بهتری دارد.
پس شغل بعدی که باید انجام بدهید چیست؟
ممکن است یک ابزار بررسی واژه ها کلیدی مثل Google Keyword Planner یا حتی SEMrush را که یک ابزاری پولی است، باز کنید.
چند ایده در آنها تایپ کنید و نتیجه بگیرید.
بهطور طبیعی، میل شما به سمت کلماتی خواهد بود که بیشترین تعداد جستجو را به خویش وابستگی دادهاند.
اما نکتهای است که شما آن را نادیده میگیرید.
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1