نوشته شده توسط : ساحل

اولین چیزی که با شنیدن اسم محتوا به ذهن خطور می‌کند به شایستن بسیار تولید درونمایه است. و اولین عبارتی که بعد از شنیدن فرآوری محتوا در ذهن ما نقش می‌بندد فرآوری درونمایه از گونه متن و نوشته است. آیا واقعاً همینگونه است و محتوا صرفاً به فرآوری و فرآوری نیز صرفاً به محتوای متنی ختم می‌شود؟

در پاسخ به سؤال نخست باید گفت که بی گمان اینطور نیست و رهنمود می‌کنیم پیش از مطالعه این بخش، راندآپ بخش استراتژی درونمایه را ملاحظه بفرمایید و سپس این مطلب را ادامه دهید؛ زیرا شدنی است به این نتیجه برسید که در استراتژی محتوای شما نیازی به تولید توسط خودتان نیست و می‌توانید با برون‌سپاری، راهبرد خود را پیاده‌سازی کنید. بعد فرآوری درونمایه همه چیز نیست و حتی ممکن است در استراتژی محتوا وجود نداشته باشد. ولی اگر هستی داشت چه؟ اگر قرار باشد خودتان فرآوری محتوا کنید چه؟ در پیوسته این مطلب از آغاز در رابطه با اهمیت فرآوری محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌های درونمایه و در پایان دستورالعملی برای فرآوری درونمایه را خواهید یافت. که در فلوچارت روبرو این مراحل به چهره چکیده آورده شده‌است.

انواع مختلف تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در آغاز مطلب ذیل سوخت کافی را برای مطالعه و پیش‌روی در گذرگاه پرپیچ درونمایه در اختیار شما خواهد داد:

ضرورت تولید محتوا

حال که به ضرورت فرآوری درونمایه پی بردیم وقت دست‌به‌کار شدن است، ولی دست نگه دارید و بیایید قبل از طبخ آش تولید محتوا، مواد مورد احتیاج این آش را بشناسیم و در قدم نخست بیایید کمی بیشتر از آشی که پیمان است بپزیم بدانیم.

آوینا کائوشیک در پذیرش سؤال محتوا چیست ؟ ذکر می‌کند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در سپریدن بهتر پیشه خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود.»

برخی سایر محتوا را چنین تعریف می‌کنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از راه یک کانال و در یک فرم خاص است”. این تعریف حائز پنج جزء است:



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

چگونه یک تبلت انتخاب کنیم

 


تبلت ها یا لوح های اینترنتی محصولاتی هستند که برخی از توانایی های رایانه را بکار گرفته اند و حجم عمده ارتباط با آنها از طریق یک صفحه نمایش لمسی برقرار می شود. این محصولات ساختاری مشابه با رایانه دارند به این معنی که در آنها از پردازنده، تراشه گرافیکی، حافظه و بخش ذخیره سازی استفاده شده اما توان هر کدام از این بخش ها در مقایسه با رایانه های رومیزی محدود است و نمی توان آنها را معادل یک رایانه کامل و یا لپ تاپ تعریف کرد. با این حال می توان گفت توانایی این دستگاه ها اگرچه از یک نوت بوک کمتر است اما از تلفن های هوشمند امروزی که دارای سیستم عامل و توان پردازش هستند در سطح بالاتری قرار می گیرد.

برای انتخاب تبلت ها اولین نکته اندازه صفحه نمایش آنها است زیرا سایر قسمت ها و حجم کلی دستگاه نیز توسط این صفحه نمایش تعیین می شوند.

مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که از صفحه نمایش هفت اینچ تا ده اینچ را در بر می گیرد البته مدل های دیگری نیز خارج از این محدوده وجود دارند. این نمایشگرها لمسی هستند و می توان با لمس انگشتان، به آنها فرمان داد. این فرمان می تواند از یک کلیک ساده روی یک آیکون باشد تا تایپ یک متن زیرا لوح های اینترنتی فاقد کیبورد هستند و تایپ از طریق صفحه کیبورد مجازی روی نمایشگر انجام می شود. نکته دیگر در مورد نمایشگر این محصولات کیفیت آنها است.

در برخی مدل ها به دلیل کاهش مصرف انرژی و موارد دیگر کیفیت صفحه نمایش از نظر نور، رنگ و کنتراست پایین تر از سایر مدل ها است و در مقابل عمر باتری بیشتری دارند.

یکی از مهم ترین کاربردهای تبلت ها برای برقراری ارتباط با شبکه اینترنت است به همین دلیل به آنها لوح های اینترنتی گفته می شود. این توانایی می تواند نمایش صفحات وب باشد یا انواع بازی های آنلاین که نیازی به توان سخت افزاری ندارند. لزوم ارتباط با اینترنت باعث شده تا امکانات شبکه در تبلت ها نسبتا متنوع باشد. اغلب آنها علاوه بر پشتیبانی کامل از شبکه های بی سیم (Wi Fi) از فناوری های ارتباطی نسل سوم (۳G) هم پشتیبانی می کنند.

در کنار این موارد برخی از لوح های اینترنتی این قابلیت را دارند که با اتصال سیم کارت بتوانند داده ها را از طریق فناوری های مرتبط با استانداردهای مخابراتی منتقل کنند. نتیجه اینکه بعد از صفحه نمایش، امکانات دستگاه در بخش شبکه، اولویت بعدی برای انتخاب هستند. یک تبلت تنها برای مشاهده وب استفاده نمی شود و از دیگر کاربردهای اصلی آنها میتوان به پخش چندرسانه ای اشاره کرد. در نتیجه توانایی پخش فیلم در دقت تصویرهای بالا و با جزییات کامل باید از دیگر توانایی این مدل ها باشد.

توانایی پخش تنها به کیفیت پخش محدود نیست و پشتیبانی از انواع قابل های تصویری را هم باید در نظر داشت. توانایی صوتی دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد. به دلیل حجم دستگاه و ضخامت اندک آن معمولا نمی توان از اسپیکرهای حرفه ای روی این مدل ها استفاده کرد بنابراین در بهترین شرایط، صدای خروجی کیفیت زیادی نخواهد داشت.

می توانید این مشکل را از طریق اتصال بلندگوهای جانبی و هدفون رفع کنید اما توجه داشته باشید که تبلت مورد نظر دارای این خروجی ها باشد. این کار را می توان برای تصویر هم استفاده کرد زیرا برخی تبلت ها دارای خروجی تصویری برای اتصال به مانیتور هستند.

یکی دیگر از شرایط تبلت ها نوع سیستم عامل آنها است. این سیستم عامل تعیین می کند که می توان از چه نرم افزارهایی استفاده کرد. در حال حاضر چهار نوع سیستم عامل پرکاربرد در این محصولات دیده می شود که شامل iOS برای آی پد های اپل، اندروید، ویندوز و لینوکس هستند.

هر کدام از آنها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند اما می توان گفت صرف نظر از مدل های مخصوص اپل که همواره در اولویت های اول قرار دارند، اندروید رشد بسیار زیادی داشته و این تبلت ها می توانند انتخاب مناسبی باشند. البته برخی از نرم افزارهای ارایه شده برای این سیستم عامل ها رایگان نیستند ولی اغلب امکانات رایج را می توانید از طریق نرم افزارهای رایگان به دست آورید.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/choose-teblt.html



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

بررسی تفاوت تلویزیون های آنالوگ و دیجیتال

 

با گذشت زمان ، بشر که توانسته با تغییر در محیط پیرامونش و با اتکا بر ساخته های دست خود ، تمدن بزرگی را فراهم آورد به جایگاه کنونی خود هرگز راضی نشده و علاوه بر موارد کمی ، بیش از پیش به کیفیت تجهیزات و امکانات ساخته خود می اندیشد .

 

در این گذر در منظر انتشار امواج تصاویر تلویزیونی گامهای بسیار بلندی برداشته و اکنون با گذر از قله ای دیگر ، سرویسهای تلویزیونی آنالوگ را تکنولوژی منسوخ شده می داند . در سیستم های متداول امروزی که از روش انتشار امواج بصورت آنالوگ بهره می برد ، در طی مسیر ، کیفیت دریافت این تصاویر به شدت افت نموده و شرایط محیطی بر آن تاثیر نامطلوب فراوانی می گذارند .

 

از جمله این تاثیرات می توان موارد زیر را برشمرد :

الف - تداخل ناشی از دریافت از دو مسیر که باعث ایجاد سایه در تصاویر تلویزیونی می شود ، در سیستم های آنالوگ بشدت وجود دارد برخورد امواج به ساختمانها و موانع موجود در مسیر دریافت باعث تشدید این مشکل می شوند .

 

ب - محدود بودن فضای فرکانسی در سیستم آنالوگ (در محیط های کوهستانی برای پوشش مناسب تلویزیونی مجبور به احداث چند ایستگاه تلویزیونی هستیم که برای هر شبکه در هر ایستگاه مجبوریم کانال منحصربفردی را تخصیص دهیم) .

 

ج - تداخل ناشی از کانال های نزدیک یا هم کانال ( تعدد ایستگاههای تلویزیونی و محدود بودن فضای فرکانسی گاه عمداً و گاه سهواً این مشکل را پدید می آورند ) .

 

د - گستردگی باند فرکانسی تلویزیونی و عدم خطی بودن تجهیزات دریافت و تقویت در سیستم های آنتن مرکزی باعث بروز مشکل عدم دریافت سیگنالهای هم سطح می گردد .

 

ه - در دریافت سیستم های آنالوگ میزان کریر به نویز برای دریافت مناسب ، بسیار بالاست . یعنی باید اختلاف سطح سیگنال مطلوب به میزان نویز ایجاد شده بر روی آن ، بسیار بالا باشد که همین امر باعث تلفات انرژی می گردد .

 

و - در سیستم های آنالوگ جابجایی سیستم آنتن بشدت در تصویر دریافتی تاثیر گذار است بدین معنی که با جابجا کردن آنتن تصویر تغییر می کند که این مشکل در سیستم های تلویزیون سیار مثل خودروها بسیار مشکل زا می باشد .

 

ز - در سیستم دیجیتال امکان ارسال تصاویر با ابعاد متفاوت برای فرستنده ها وجود دارد . بدین معنی که می توان تصاویر را با ابعاد SD ، HD و یا HD Ready ارسال کرد و گیرنده ها برای دریافت با مشکلی مواجه نگردند .با ایجاد بستر تلویزیون دیجیتال ، تبدیل سیستم استودیو ها از SD به HD توجیه پیدا کرده و کیفیت بسیار افزایش می یابد .

 

با استناد بر موارد مذکور ، سیستم جدیدی برای انتشار امواج تلویزیونی زمینی پیشنهاد شد که از روش انتشار امواج دیجیتال بهره می برد و در آن هیچیک از مشکلات و محدودیت های ذکر شده وجود نداشت . یعنی در تصاویر دیجیتال نه سایه ای وجود دارد و نه تداخلی ، جابجا شدن آنتن تا وقتی که سطح سیگنال از حداقل سیگنال لازم کم نشود ، تصویر مطلوب و ثابتی تامین می گردد . بدین معنی که در تلویزیون آنالوگ با کاهش تدریجی سطح سیگنال ، کیفیت تصویر به تدریج کاهش می یابد اما در تلویزیون دیجیتال ، درصورتیکه سطح سیگنال از حدی بیشتر شود ، کیفیت مطلوب تصویر تامین می گردد .

 

  بیشتر بخوانید:  خرید تلویزیون 

 

تلویزیون دیجیتال چیست؟
تلویزیون دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.
در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به صورت بیت های داده (صفر و یک)در آمده و از طریق تجهیزات دیجیتال (فرستنده) ارسال می شوند.
در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.

 

مشکل تلویزیون آنالوگ

تلویزیون‌های متداول تا به حال آنالوگ بوده‌اند و به نظر می‌رسد که آنها عملکرد خوبی داشته و هنگام دریافت سیگنالهای محلی و یا ماهواره‌ای و همچنین هنگام کار با سایر دستگاههای جانبی از قبیل DVD، ویدئو VCR و دوربین فیلمبرداری و غیره مشکلی مشاهده نشده است.
مهمترین مشکل تلویزیون آنالوگ Resolution (وضوح تصویر از نظر جزئیات تصویر و تمایز خطوط) می‌باشد شاخص وضوح تصویر (Resolution) با یک عدد که مشخص‌کننده تعداد اجزای ریز تصویر (Picture Element) ْ Pixel می‌باشد تعیین می‌گردد. هرچه این عدد بالاتر باشد جزئیات تصویر و وضوح و زنده بودن تصویر بهتر است.
در تلویزیون آنالوگ هر تصویر از ۶۲۵ خط افقی اطلاعات تصویر تشکیل شده که در هر ثانیه ۲۵ بار تکرار می‌گردد. در عمل تلویزیون نصف خطوط فوق را در ۱٫۵۰ ثانیه و نصف بقیه را در ۲۰ میلی ثانیه بعدی مابین خطوط قبلی نمایش داده و هر تصویر در واقع به طور کامل در ۱٫۲۵ ثانیه به روز شده و این نحوه مرور تصاویر به روش مرور خطوط به هم بافته (Interlace Scanning) موسوم می‌باشد. روش فوق برای سالها عملکرد قابل قبولی داشته است اما اکنون که مانیتورهای کامپیوتر با وضوح و کیفیت عالی در دسترس می‌باشند به نظر می‌رسد همه خواستار تلویزیون‌های بهتری می‌باشند.
کمترین شاخص وضوح تصویر در صفحات نمایش کامپیوتر ۴۸۰?۶۴۰ جزء تصویر (Pixel) می‌باشد.
به علت به کارگیری روش مرور خطوط به هم بافته، شاخص وضوح تصویر عملاً در تلویزیون آنالوگ موجود حدود ۴۰۰تا۵۰۰ می‌باشد که نسبت به مانیتورهای قدیمی نیز پائین‌تر است.
هم‌اکنون مانیتورهای جدید قادر به نمایش جزئیات تصویر ۱۰ برابر بهتر از تلویزیون آنالوگ می‌باشد و از نظر کیفیت جزئیات تصویر، وضوح و زنده بودن و ثبات تصویر و رنگ قابل مقایسه با تلویزیون آنالوگ نمی‌باشند.
مشکل دیگر تلویزیون آنالوگ وجود تداخل، نویز و سایه در تصویر است. این مشکلات به طور ذاتی در سیستم آنالوگ وجود داشته و امکان رفع آنها به طور کامل هیچ‌گاه وجود ندارد و شدت آن بستگی به فاصله گیرنده از فرستنده و موانع سر راه و سایر عوامل محیطی خارج از کنترل فرستنده و گیرنده دارد.

 

تفاوت تلویزیون دیجیتال با آنالوگ
تلویزیون آنالوگ که تا به حال کاربرد داشته به روشی اطلاق می‌شود که روشنایی تصویر و میزان صدا را به ولتاژ الکتریکی تبدیل نموده و سپس ارسال می‌نماید.
تلویزیون دیجیتال برخلاف روش آنالوگ از روش ارسال دیجیتال استفاده می‌نماید و همه اطلاعات مورد نظر شامل سیگنال تصویر، صدا و دیتا را قبل از ارسال پردازش دیجیتال می‌نماید پردازش دیجیتال شامل تبدیل سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال که از صفر و یک تشکیل شده و سپس فشرده‌سازی آنان و حذف اطلاعات مازاد و ارسال آن به روش خاص اطلاق می‌شود.
سیگنال ارسال شده ابتدا به اجزای اولیه تصویر و صدا تقسیم شده و سپس عکس عمل فشرده‌سازی به کمک مدارات خاص دکودر گیرنده انجام می‌شود. به عبارت دیگر اطلاعات به اعداد تبدیل شده و سپس ارسال و دریافت می‌گردد.


تا وقتی که علامت ?یک? ارسال شده در هنگام دریافت نیز ?یک? تشخیص داده شود هیچ مشکلی در تبدیل معکوس سیگنال به حالت اصلی وجود ندارد و این امر که در مسیر انتقال سیگنال، نویز و تداخل وجود دارد که بر کیفیت کار مؤثر نیست و صدا و تصویر همان‌طور که از فرستنده ارسال شده دریافت می‌شود.


تلویزیون دیجیتال برحسب کیفیت تصویر به دو نوع تلویزیون با وضوح بالا (High Definition TV) و تلویزیون دیجیتال استاندارد (Standard Definition TV) تقسیم می‌شود. HDTV تلویزیون با کیفیت بالا با مرور ۱۰۸۰ خط افقی در هر تصویر با نسبت ابعاد صفحه تصویر ۱۶ به ۹ و صدای دالبی دیجیتال فراگیر می‌باشد و قابلیت دریافت تصویر صاف بدون چشمک زدن و کیفیت رنگی عالی را دارد. در حالی که SDTV مشخصات پائین‌تری داشته و با مرور ۴۸۰ خط افقی، دارای نسبت ابعاد تصویر تعریف شده نمی‌باشد و به علت استفاده از روش دیجیتال، دارای کیفیت تصویر خوب بوده و از عرض باند فرکانس کمتری نسبت به HDTV استفاده می‌نماید.

 

مزایای سیستم دیجیتال
علاوه بر کیفیت بالای تصویر که در بخش قبل به آن اشاره شد تلویزیون دیجیتال دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد که از مهمترین آنها استفاده و کارایی بهتر از طیف فرکانسی موجود می‌باشد. ۴ تا ۶ کانال تلویزیون دیجیتال می‌تواند به صورت مالتی پلکس بر روی یک کانال تلویزیون معمولی از طریق آنتن زمینی پخش گردد. همچنین ۸ کانال تلویزیونی دیجیتال می‌تواند از طریق یک کانال ماهواره‌ای ارسال گردد.


بهره‌وری بالاتر از طیف فرکانسی در دسترس به دلیل استفاده از تکنیک‌های مدرن فشرده‌سازی اطلاعات امکان‌پذیر شده است. این عملیات با حذف اجزای تکراری و اضافی تصویر (از قبیل اطلاعات ثابت زمینه) می‌تواند به ضریب فشرده‌سازی حدود ۲۰ تا ۳۰ دست یابد. با استفاده از روش‌های استاندارد فشرده‌سازی اطلاعات MPEG2 می‌توان به عنوال مثال اطلاعات یک صحنه HDTV را از Mbps 166 (مگابیت در ثانیه) به کمتر از Mbps 5 فشرده نموده و تقلیل داد.
بر روی هر کانال موجود می‌توان ۳۹/۱۹ Mbps سیگنال دیجیتال ارسال نمود. علاوه بر افزایش کانال در سیستم دیجیتال می‌توان خدمات بیشتری ارائه نمود. این خدمات شامل ارسال زیرنویس، راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها، انجام امور بانکی و خرید و اینترنت و استفاده از سرگرمی‌ها و بازیهای مختلف می‌باشد.
تلویزیون دیجیتال کیفیت صدای بهتری را نیز عرضه می‌کند. این امر به دلیل ارسال صدای با کیفیت CD به روش دالبی دیجیتال Dolby Digital می‌باشد. که دقیقاً مشابه صدای سینما و کیفیت DVD می‌باشد.
مزیت دیگر تلویزیون دیجیتال دریافت تصویر صاف و بدون برفک و سایه می‌باشد زیرا در سیستم دیجیتال اگر دریافت تصویر امکان‌پذیر باشد تصویر دریافت شده مشابه تصویر ارسال شده خواهد بود.

 

دریافت سیگنال دیجیتال
هم‌اکنون در اروپا و آمریکا فرستنده‌های تلویزیون دیجیتال زیادی در حال ارسال سیگنال دیجیتال می‌باشند. به عنوان مثال در انگلستان حدود ۱۵ کانال از طریق فرستنده‌های زمینی (Digital Terrestrial TV) و بیش از ۶۰ کانال از طریق ماهواره پخش دیجیتال دارند.
به طور کلی به سه طریقه دریافت سیگنال دیجیتال توسط مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر می‌باشد:
الف) در صورتی که فرستنده‌های زمینی به ارسال سیگنال دیجیتال بپردازند (DTT) مشابه تلویزیون آنالوگ توسط آنتن هوایی سیگنال دریافت شده و سپس مصرف‌کننده یا باید تلویزیون دیجیتال داشته باشد و یا از طریق دستگاه جانبی STBا (Set-Top Box) که مشابه گیرنده ماهواره است سیگنال دیجیتال را دریافت کرده و سپس خروجی آن را که سیگنال آنالوگ می‌باشد به تلویزیون آنالوگ موجود خود وصل نماید.
بدیهی است برای استفاده از کیفیت بالای سیستم دیجیتال استفاده از گیرنده مخصوص دیجیتال الزامی است.
ب) امکان دیگر برای ارسال سیگنال دیجیتال از طریق ماهواره می‌باشد در این صورت حتماً باید از دستگاه جانبی گیرنده ماهواره برای دریافت استفاده نمود و این امر به این دلیل است که بخش عظیمی از تلویزیون‌های ماهواره تحت کنترل بخش خصوصی و تجاری می‌باشد که به دلیل سیستم‌های مختلف رمزدار کردن اطلاعات می‌بایست (Encryption) مشترکین از دستگاههای جانبی خاص آن شرکت جهت رمزگشایی استفاده نمایند.
ج) روش دیگری برای ارسال تلویزیون دیجیتال از طریق کابل و مشترک شدن به شرکت‌های تلویزیون کابلی می‌باشد. در این صورت نیز اگر مصرف‌کننده تلویزیون دیجیتال نداشته باشد می‌بایست از دستگاه جانبی STB مخصوص استفاده نماید.
به نظر می‌رسد ارسال برنامه‌های تلویزیون دیجیتال از طریق آنتن‌های زمینی به تدریج جایگزین سیستم فعلی آنالوگ خواهد شد و در آینده تلویزیون‌های دولتی ارسال رایگان تلویزیون دیجیتال را شروع نموده و بخش خصوصی نیز خدمات تلویزیون کابلی (به صورت آبونمان) را به عهده خواهد گرفت و بدین ترتیب دستگاه های جنبی STB نقش عمده‌ای در دریافت تلویزیون دیجیتال خواهند داشت تا به تدریج تلویزیون های جدید دیجیتال جایگزین تلویزیون‌های موجود گردند. با توجه به گران بودن تلویزیون های دیجیتال و عدم پخش سیگنال دیجیتال در اکثر کشورها یک انتقال تدریجی از آنالوگ به دیجیتال وجود خواهد داشت و سیستم آنالوگ فعلی با بهره‌مندی از تکنیک‌های دیجیتال در تولید برنامه‌ها، تجهیزات فرستنده‌ها و گیرنده‌ها برای مدتی به بقای خود ادامه خواهد داد.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/difference-vanalog-teleision.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه اقتصادی الف،  ۳ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۴۱  3981003038

قیمت گوشی‌های موبایل موجود در بازار، مورخ ۳ دی را مشاهده می‌کنید.

قیمت انواع موبایل + جدول

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن‌های همراه با ابعاد کوچک خود، آنقدر امکانات، ویژگی‌ها و اطلاعات مختلف، متنوع و کارآمدی را در خود جای داده‌اند که عدم استفاده از آن‌ها را غیر ممکن می‌سازد، در حال حاضر با توجه به گرانی تلفن‌های هوشمند، همچنان بازار این دسته از محصولات از رونق نیفتاده و مانند سابق هر روزه تعدادی زیادی برای خرید تلفن همراه، به بازارها مراجعه می‌کنند. در این گزارش قصد داریم قیمت گوشی در بازار را مرور کنیم. تمامی قیمت‌ها به تومان است.

در فهرست‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزانتر به فروش می‌رسند.

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

پس از عرضه سری میان‌رده گلکسی A با مدل‌هایی مانند گلکسی A60 و A80 و سری M شامل مدل‌های M10 و M30، پرچمدار دوم سامسونگ در سال یعنی گلکسی نوت ۱۰ وارد بازار شد. البته عرضه این مدل از حدود دو ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر اکثر فروشگاه‌ها مدل‌های مختلف نوت ۱۰ را به فروش می‌رسانند. اما یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ مدل گلکسی A50 است که در فهرست زیر قیمت گوشی a50 سامسونگ نیز موجود است. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
28.000.000 Galaxy Fold
12.800.000 Galaxy Note10+ 256 GB
11.500.000 Galaxy Note10 256 GB
10.800.000 Galaxy S10+ 128 GB
10.000.000 Galaxy S10 128 GB
8.500.000 Galaxy S10e 128 GB
10.400.000 Galaxy Note9 128 GB
8.600.000 Galaxy S9+ 128 GB
8.100.000 Galaxy S9 64 GB
7.800.000 Galaxy Note8 64 GB
7.500.000 Galaxy S8+ 64 GB
7.200.000 Galaxy S8 64 GB
6.800.000 Galaxy A80 128 GB
4.500.000 Galaxy A70 128 GB
3.900.000 Galaxy A60 128 GB
4.200.000 Galaxy A50s 128 GB
3.400.000 Galaxy A50 128 GB
2.900.000 Galaxy A40 64 GB
2.800.000 Galaxy A30s 64 GB
2.700.000 Galaxy A30 64 GB
2.400.000 Galaxy A20s 32 GB
2.200.000 Galaxy A20e 32 GB
2.300.000 Galaxy A20 32 GB
1.900.000 Galaxy A10s 32 GB
1.800.000 Galaxy A10 32 GB
3.150.000 Galaxy M30 64 GB
2.400.000 Galaxy M20 32 GB
1.850.000 Galaxy M10 32 GB
1.100.000 Galaxy A2 Core 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت هوآوی

پرچمداران ۲۰۱۹ هوآوی یعنی مدل‌‎های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو چند ماهی است که به بازار عرضه شده و فروش خوبی هم داشتند، تا چندی دیگر نیز سری میت ۳۰ وارد بازار خواهند شد. اما پرچمداران ۲۰۱۸ این شرکت یعنی سری میت ۲۰ و مدل‌های باکیفیتی همچون نوا ۴، آنر ۱۰، آنر ۱۰ لایت و پی اسمارت در بازار موجود است که فروش بالایی دارند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های هوآوی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 P30 Pro 128 GB
7.500.000 P30 128GB
3.700.000 P30 Lite 128 GB
6.800.000 Honor View 20 128 GB
6.000.000 nova 4 128 GB
4.200.000 Honor 10 128 GB
3.400.000 Y9 Prime 2019 64 GB
3.700.000 Honor 9X 128 GB
3.500.000 Honor 8X 128 GB
3.200.000 nova 3i 128GB
2.600.000 Y9 2019 64 GB
2.300.000 Honor 10 Lite 64GB
2.600.000 P Smart 2019 64 GB
2.200.000 Y7 Prime 2019 32 GB
2.000.000 Honor 8C 32GB
1.750.000 Y6 2019 32 GB
1.600.000 Honor 8A 32GB
1.300.000 Y5 2019 32GB
850.000 Y5 Lite 16 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

شرکت اپل همواره تمرکز خود را بر عرضه مدل‌های محدود، اما باکیفیت گذاشته و این روند تا کنون جواب داده است. اپل شرکتی نیست که در طول سال، ۱۰ مدل یا بیشتر را وارد بازار کند، هدف این شرکت بازار میان‌رده نیز نیست و تنها به دنبال عرضه و فروش مدل‌های بالارده و پرچمدار می‌گردد که در این راه بسیار موفق هم بوده است. پرچمداران ۲۰۱۹ این شرکت نیز طی تازه به بازار آمده و شروع فروش خوبی داشتند. در حال حاضر از محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت می‌توان به آیفون x و آیفون ۷ اشاره کرد، که در ادامه هم قیمت آیفون X و هم قیمت آیفون ۷ آورده شده است.در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
21.000.000 iPhone 11 Pro Max 256 GB
20.300.000 iPhone 11 Pro 256 GB
13.500.000 iPhone 11 128 GB
16.700.000 iPhone XS Max 256 GB
15.000.000 iPhone XS 64 GB
9.500.000 iPhone XR 64 GB
14.500.000 iPhone X 256 GB
8.800.000 iPhone 8 Plus 64 GB
8.100.000 iPhone 8 64 GB
8.600.000 iPhone 7 Plus 128 GB
7.400.000 iPhone 7 128 GB
3.800.000 iPhone SE 64 GB

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

مدل می ۹، پرچمدار شیائومی از مدل‌های جدید بازار ایران است که علی‌رغم مشخصات فنی عالی، قیمت بسیار مناسبی دارد، در حال حاضر شاید پرچمدار شیائومی ارزان‌ترین مدلی باشد که به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده، این مدل همچنین از دوربین اصلی سه‌گانه و ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
5.500.000 Mi 9 128GB
3.700.000 Mi 9 Lite 64GB
5.700.000 Redmi K20 Pro 128 GB
4.350.000 Redmi K20 64 GB
3.800.000 Redmi Note 8 Pro 128 GB
3.600.000 Redmi Note 8 64 GB
3.250.000 Redmi Note 7 Pro 127GB
2.800.000 Mi A3 64GB
2.900.000 Redmi Note 7 64 GB
2.350.000 Redmi 8 32 GB
2.300.000 Redmi 7 32GB
1.600.000 mi Play 32 GB
1.400.000 mi Go 16 GB
1.300.000 Redmi 7A 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت نوکیا

قدرتمندترین شرکت سال‌های دور تلفن همراه در جهان در چند سال گذشته در دوره افول خود قرار داشت و پس از آنکه HMD این شرکت را خریداری کرد حال نوکیا به فکر بازگشت به روز‌های اوج خود است. تولید میان‌رده‌های متنوع، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه نوکیا در سال‌های اخیر نشان دهنده وضعیت رو به رشد این شرکت بوده و پیش‌بینی می‌شود در آینده، نوکیا سهم بیشتری را در بازار داشته باشد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های نوکیا در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
7.300.000 PureView 9 128 GB
3.800.000 Nokia 8.1 64 GB
2.800.000 Nokia 7 Plus 64 GB
3.900.000 Nokia 7.2 128 GB
2.400.000 Nokia 6.1 Plus 64GB
2.700.000 Nokia 6.2 64 GB
1.600.000 Nokia 6 32GB
2.000.000 Nokia 5.1 Plus 32 GB
1.600.000 Nokia 3.2 64 GB
1.400.000 Nokia 3.1 Plus 16 GB
1.300.000 Nokia 2.2 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت ال‌جی

شرکت ال‌جی در چند سال اخیر با کاهش تولید در بخش تلفن همراه مواجه شده و به این ترتیب مدل‌های کمی از این شرکت در بازار یافت می‌شود، در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های همراه ال‌جی مربوط به سال‌های گذشته است و از محصولات جدید این برند نیست.در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های ال‌جی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
6.700.000 LG G7 128 GB
2.800.000 LG Q6 Plus 64 GB
3.300.000 LG G6 64 GB
3.200.000 LG G4 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس

شرکت وان‌پلاس یکی از جدیدترین برند‌های تلفن هوشمند به شمار می‌آید. این شرکت بر خلاف دیگر برند‌های چینی، سرمایه گذاری اصلی خود را بر روی بازار آمریکا انجام داده و با قرارداد‌هایی که با اپراتور‌های فعال در این کشور بسته، توانست به زودی خود را در این کشور مطرح سازد. سری پرچمدار وان‌پلاس تی ۷ که به تازگی به بازار ایران وارد شده از جمله قدرتمندترین مدل‌های بازار هستند که می‌تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های شرکت وان‌پلاس در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.600.000 OnePlus 7 Pro 256 GB
8.700.000 OnePlus 7 256 GB
9.000.000 OnePlus 7T Pro 256 GB
7.000.000 OnePlus 7T 256 GB
6.500.000 OnePlus 6T 128 GB
6.000.000 OnePlus 6 128 GB

قیمت گوشی‌های شرکت سونی

سونی تا چند سال پیش یکی از برترین شرکت‌های حوزه تلفن همراه به شمار می‌آمد، البته این شرکت هنوز هم در رده بالایی قرار دارد و مدل‌های باکیفیتی را تولید می‌کند اما با رشد شرکت‌های چینی، در حال حاضر اخبار زیادی از تلفن‌های هوشمند سونی به گوش نمی‌رسد، اما در هر صورت چندین مدل از این شرکت در بازار ایران یافت می‌شود که از قدرت و قیمت مناسبی بهره می‌برند و می‌توانند انتخاب خوبی برای مشتریان باشند. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
5.200.000 Xperia XZ1 64 GB
4.300.000 Xperia XA2 32 GB
4.200.000 Xperia XA1 Plus 32GB
4.200.000 Xperia XA1 Ultra 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی

دیگر قربانی رشد حضور شرکت‌های چینی در بازار اچ‌تی‌سی است، این برند تایوانی نیز به همراه سونی و نوکیا در سال‌های پیش به عنوان قدرت‌های اول بازار تلفن هوشمند به شمار می‌آمدند، اما در سال‌های اخیر با کاهش خلاقیت و عدم استفاده از فناوری‌های نوین دیگر پیشگام این صنعت نبوده و اجازه دادن تا شرکت‌های چینی جای آن‌ها را در بازار پر کنند. البته اچ‌تی‌سی هنوز هم محصولات متنوعی تولید می‌کند و در بازار ایران نیز این مدل‌ها به فروش می‌رسد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های اچ‌تی‌سی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت نام محصول
10.500.000 HTC U12 Plus 128 GB
6.600.000 HTC U11 plus 128 GB
4.200.000 HTC U11 128 GB
4.300.000 HTC U12 life 64 GB
4.400.000 HTC U11 Eyes 64 GB
2.600.000 HTC U Ultra 64 GB
2.350.000 Desire 12+ 32 GB
2.200.000 Desire 12 32 GB

قیمت گوشی‌های شرکت جی‌ال‌ایکس

قیمت مناسب محصولات جی‌ال‌ایکس یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند میان خریداران ایرانی شده است، این شرکت مدل‌های ارزان قیمت و نسبتا با کیفتی تولید می‌کند که با توجه به رقبا بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به عنوان یک گوشی معمولی روزانه می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. در ادامه آخرین لیست قیمت گوشی‌های جی‌ال‌ایکس در بازار را مشاهده می‌کنید:

 

 

قیمت نام محصول
2.600.000 General Luxe Shahin 64GB
2.500.000 Genral Luxe Aria 64GB
2.200.000 GLX Pars 2 64GB
1.400.000 GLX Pars 1 16 GB
1.200.000 GLX Aria+ 32 GB
850.000 GLX Mate Pro 8 GB
780.000 GLX M2 16 GB
690.000 GLX Z1 16 GB

منبع :

https://www.alef.ir/news/3981003038.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
جشنواره ایده ها و فرصت ها
پانزدهمین دوره
گازهای صنعتی

جزئیات منتشر شده از آیفون ۱۲/ نگاهی به طراحی، دوربین و سخت‌افزاری موبایل سال ۲۰۲۰ اپل

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،  ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹  3981003075

شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ بود که سه مدل گوشی هوشمند آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را معرفی کرد. این اسمارتفون های اپل در مقایسه با نسل قبل اگرچه تغییر چندان بزرگی نداشته اما از مشخصات سخت افزاری خوبی بهره می برند. به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۲۰ باید در انتظار مدل های نسل جدیدی باشیم که در میان آنها یک مدل ۵G هم وجود دارد.

جزئیات منتشر شده از آیفون ۱۲/ نگاهی به طراحی، دوربین و سخت‌افزاری موبایل سال ۲۰۲۰ اپل

به گزارش الف، هر سال شرکت کوپرتینویی تصمیم می گیرد تا نسل جدیدی از گوشی هوشمند آیفون خود را معرفی کند. برای سال ۲۰۲۰ باید در انتظار مدل های نسل جدیدی باشیم که در میان آنها یک مدل ۵G هم وجود دارد.

تاکنون شایعات بسیاری درباره آیفون ۱۲ منتشر شد و نمی توان به هر گزارش بی اساس اکتفا کرد. اپل درصدد است تا با معرفی آیفون ۱۲، به رونمایی چند مدل به جای سه یا دو مدل آیفون بپردازد.

بنابراین رویکرد کوپرتینویی ها برای سال ۲۰۲۰ تغییر پیدا می کند و ما شاهد عرضه مدل های محدودی نیست. تحلیلگران پیش بینی های مختلفی درباره نسل جدید آیفون ها داشتند که نباید هر یک را حقیقی دانست.

به هر حال اگر می خواهید اطلاعات شایعه وار از سری آیفون ۱۲ داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۲ اپل

شرکت اپل معمولا آیفون های خود را هر سال در ماه سپتامبر معرفی می کند. برخلاف دیگر شرکت ها که تاریخ گوناگونی دارند، اما در ۱۰ سال گذشته تاریخ اپل هیچ گاه تغییر نکرده و همیشه در نیمه نخست سپتامبر برگزار می شود.

از این رو انتظار داریم سری آیفون ۱۲ را در نیمه نخست سپتامبر سال ۲۰۲۰ ملاقات کنیم. پیشتر شایعه شد که اپل در ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ می خواهد رویداد خود را برگزار کند. این در حالی بوده که سال ۲۰۱۹ این شرکت در ۱۰ سپتامبر رویداد اختصاصی رونمایی آیفون ۱۱ را برگزار کرد.

به هر حال جزئیات تاریخ عرضه و معرفی آیفون ۱۲ نامشخص است و هیچ پیش بینی نمی توان داشت. شایان ذکر بوده هر سال در نیمه دوم سپتامبر نیز آیفون های معرفی شده در بازار به فروش می رسند.

نام آیفون های ۱۲ چه خواهد بود؟

  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۲ مکس
  • آیفون ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۲ پرو مکس

پیش از سال ۲۰۱۷ مجهول بود که اپل برچه اساسی نام آیفون ها را انتخاب می کند. به نوعی قابل پیش بینی نبود این برند کوپرتینویی چه برنامه ای برای معرفی محصولاتش دارد. اما گویی باید بیان داشت که سری آیفون ها به صورت شماره ای هستند و هر سال نسخه جدید با شماره بیشتری همراه می شود. سال ۲۰۱۹ آیفون ۱۱ معرفی شده و سال آینده نیز باید در انتظار آیفون ۱۲ باشیم.

گفته شده سال آینده چهار مدل آیفون ۱۲ معرفی می شود که نام هایی از قبیل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون پرو مکس خواهند داشت. گوشی های هوشمندی که از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی برخوردارند و ویژگی‌های ارزنده ای توسط اپل برای آنها فراهم خواهد آمد. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون سری آیفون اپل منتشر شد که هر یک مشخصه خاصی از محصول این کمپانی را فاش می کند.

بدون شک آیفون ۱۲ پرو مکس همان مدل با پشتیبانی شبکه ۵G خواهد بود و در سایر مدل ها نیز از شبکه ۴G پشتیبانی می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که تمامی آیفون های ۱۲ به پشتیبانی شبکه ۵G بپردازند. همانطور که می دانید، اپل همیشه طرفداران خود را با مدل های جدید سورپرایز می کند، آیفون ۱۲ با چندین مدل می تواند یک شگفتی باشد که انتظارش را داریم.

سال جاری تنها سه مدل آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس معرفی شدند. مدل نخست یک میان رده بوده و گزینه اقتصادی تلقی می شود و دو مدل دیگر نیز گوشی های هوشمند پرچمدار هستند. بخصوص اینکه اپل سیستم دوربین سه گانه و پیشرفته ای را به کار گرفته که توجه هر فردی را به خود جلب می کند. با این حساب باید بیان داشت که اپل سال ۲۰۲۰ چهار مدل اسمارتفون رونمایی می کند.

طراحی آیفون ۱۲ اپل

  • طراحی کاملا جدید
  • حاشیه منحنی

شرکت اپل در نظر دارد سری آیفون ۱۲ را به عنوان گوشی های هوشمند برجسته در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. اسمارتفون هایی که از طراحی کاملا جدید برخوردار هستند و حاشیه منحنی نیز توسط برند کوپرتینویی برای آنها در نظر گرفته می شود.

اگر آنچه که شایعات می گویند صحت داشته باشد، آیفون ۱۲ در چهار مدل با شباهتی به آیفون ۶ و تعداد دوربین بیشتر ۴ گانه عرضه می شود. البته بعید است تمامی مدل ها دوربین چهارگانه داشته باشند و احتمالا نسخه پرو مکس با این تعداد دوربین همراست و دوربین مدل استاندارد سه گانه است.

مدل اقتصادی آیفون ۱۲ نیز بدون شک از دوربین عقب دوگانه بهره می برد. اپل درصدد است تا گوشی های هوشمند قابل توجهی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. شایعات فراوانی درباره محصولات اپل منتشر شده که نباید به آنها اکتفا کرد.

اپل می خواهد در ساختار و طراحی نسل جدید آیفون ها تغییراتی به وجود آورد که بدون شک می تواند جالب باشد. برند موردبحث سال ۲۰۲۰ با عرضه چهار مدل شبیه به هم اما با ساختار نسبتا متفاوت، دیوایس هایی را عرضه می کند که قطعا نظر طرفداران را جلب می کند.

به هر حال اطلاعات بخش طراحی آیفون ۱۲ چندان زیاد نیست تا به آن پرداخت و بهتر است منتظر ماند.

صفحه نمایش آیفون ۱۲ اپل

  • صفحه نمایش OLED
  • نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی
  • سایز مختلف

شایعات حاکی از آن است که تمام آیفون های ۲۰۲۰ دارای نمایشگر OLED هستند. در حال حاضر ، آیفون ۱۱ دارای نمایشگر LCD است ، در حالی که مدل های Pro دارای پنل صفحه نمایش اولد هستند. همچنین شایعاتی از سطح نرخ تجدید نمایشگر و سایز هر صفحه نمایش هم وجود دارد که نرخ تجدید را ۱۲۰ هرتز اعلام کردند.

ظاهرا ممکن است به جای مدل های ۵.۸ اینچی ، ۶.۱ اینچی و ۶.۵ اینچی که در حال حاضر عرضه می شود، اپل از یک مدل ۵.۴۲ اینچی ، مدل ۶.۰۶ اینچی و ۶.۶۷ اینچی رونمایی کند. برخی گمانه زنی ها همچنین به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره می کنند.

دوربین آیفون ۱۲ اپل

  • دوربین عمق سنج ۳ بعدی
  • نایت مود بهبودیافته

گزارش ها نشان می دهند اپل برای مدل های آیفون ۱۲ خود دوربین هایی با سه بعدی عمق سنج در نظر گرفته است که احتمالاً برای مدل های Pro در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود دوربین های سه بعدی باعث افزایش قابلیت های AR هم می شود. همچنین پیش بینی هایی از وجود دوربین چهارگانه در آیفون ۱۲ پرو مکس با سنسور ToF وجود دارد.

در این که آیفون های ۲۰۲۰ بهبودی در بحث دوربین خواهند داشت شکی نیست. اپل همیشه در نسل های مختلف آیفون دوربین بهتری نسبت به قبل استفاده کرده تا کاربر تجربه خوبی بدست آورد. گوشی های هوشمند سری آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نسل بعدی نیز می تواند با نایت مود بهبودیافته و دوربین عمق سنج سه بعدی عرضه شود.

این حسگرهای تصویربرداری مواردی هستند که نباید از کنار آنها به سادگی گذشت. شرکت اپل هر سال نسل جدیدی از دوربین خود را به کار می گیرد و در این بین آیفون ۱۲ نیز با چهار مدل مختلف، از حسگر دوربین بهتری نسبت به قبل برخوردارند. با تمام این تفاسیر نسل بعدی آیفون در بحث دوربین ارتقایافته است.

سخت افزار و نرم افزار آیفون ۱۲ اپل

  • شبکه ۵G
  • پردازنده A۱۴
  • سیستم عامل iOS ۱۴

شرکت اپل در نسل بعدی برای تمامی نسخه ها شبکه ۵G را در نظر نمی گیرد و تنها مدل پرو مکس این شبکه را دربرمی گیرد. گذشته از آن تمامی مدل ها به پردازنده قدرتمند هشت هسته ای A۱۴ اپل مجهز بوده و با حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی، می توان پیکربندی قابل توجهی را شاهد بود.

گذشته از آن حافظه داخلی مدل استاندارد ۱۲۸ گیگابایت بوده و مدل پریمیومی با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می شود. در نهایت باید به سیستم عامل iOS ۱۴ اشاره کرد که با ویژگی جدید سال ۲۰۲۰ معرفی و دردسترس صاحبان آیفون می شود.

به هر حال باید منتظر ماند تا اپل این پرچمداران نسل جدید خود را معرفی کرده و حقیقت را فاش سازد.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3981003075.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سوال بزرگواری شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های کبیر اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این مرز موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خویش کاربرد می‌کنند؟ چه تدبیر و ترفندی هست که شما متعلق به مطلع نیستید؟ من در این مقاله منظور دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا ناچیز هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و خاتمه نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام کامیاب حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای زیاد زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن تکاپو می‌کنند. بعد اگر به پیگیری یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید.

در پیوستگی ما ۸ مرحله اساسی برای برپایی یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک راهبرد اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی هستی دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی مسلما این تنها به یک شماره در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا مسیر صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، دلخواه و مطمئن می‌رساند. برای بسیار شدن فالوورهای خویش شما ابتدا به یک راهبرد احتیاج دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین منظور به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا گویه فعالیت‌تان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه دلخواه شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در دسته هدفگذاری است، بعد نخست منظور خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی پسندیده طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه پای بست، برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در پیوستگی هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید کوشش کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یگانه از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ناتوانی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک رسیدگی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات سایرین دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: گرد دیگر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در واقعیت رسانه بازرگانی مدرن یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم ویژه داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما کارساز است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به عقیده بیایید. شعار برند شما نشانه خواهد عدل که مصمم هستید، منظور دارید و آمده‌اید که بمانید. و در پایان برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خویش باقی بمانید.

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل: در پایان شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوستگی باید در عقیده داشته باشید که چقدر از هدف‌تان بعید شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا اغلب جواب دیتا و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در مقوله شفا استراتژی‌تان باید اتمام بدهید.
۲- پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید
بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. قراردادن یا پست به چهره یومیه باعث می‌شود شما در کانون پروا مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که سوداگری شما پرکار و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشانه بدهند اغلب می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان دیتا خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در قراردادن یا پست امتحان و خطا کنید. پست قراردادن یا در ساعات گوناگون را امتحان کنید و نتیجه را رسیدگی کنید. شما باید بیننده خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خویش و مخاطبتان دارید طریق روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره هستی دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با مقوله فعالیتتان از آنها بهره‌گیری کنید. برای نمونه طبق پژوهش هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین سررسید برای قراردادن یا پست در اینستاگرام هستند. بر پایه این تحقیق در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال بازبینی پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید
گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این اندیشه کنید که چه چیز مایه می‌شود کاربری که سریع تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید کوشش کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها بهره‌گیری کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تعبيه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید لغایت یک گفتار هماهنگ بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. کوشش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سخیف کاری منحصر بفرد داشته باشد لغایت از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها سعی شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون پروا پیمان بگیرند.

 

۴-از استوری اینستاگرام کاربرد کنید
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر پرکار در جهان از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند. با به کارگیری استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها بدست فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در رسته نخست فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند لغایت پست‌ها برای کاربران فعال اغلب نمایش دیتا شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام بیچارگی دارید می‌توانید به مقالۀ استوری اینستاگرام، بازاریابی به سخیف مدرن در تارنگار امروزین مراجعه کنید.

۵- کپشن های جذاب بنویسید
کپشن خویش را به نحوی بنویسید که بتواند توجه بیننده را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خویش متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش تارنگار ما پیمان دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نگارش کپشن را می‌آورم.

مختصر و سودمند بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. دستور بدهید عکس هم با بیننده سخن بگوید!
کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
خلاق و بذله گو طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که احتمالاً حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن فرآورده بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان باقیمانده است. نیازی نیست همش با یک لحن رسمی با بیننده خویش حرف بزنید. بذله گو طبعی می‌تواند مایه شود فالوورها شما را برادر داشته باشند.
سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ناتوانی و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
قصه بگویید: قصه‌گویی یکتا از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل ویژه به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر الی صد تولید یکتا از محصولات خود را در قالب یک داستان داستان کنید.
اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی همانند بکاربردن واژه ها مهم‌تر در نخست کپشن و استفاده صحیح از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ امروزین می‌توانید بخوانید.
۶- از هشتگ استفاده کنید
هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی کارساز است که پیوسته با محتوایی که منتشر می‌کنید، کاربرد شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند لغایت راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم قبل برود.

این اشتباه بزرگواری است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، چندی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک نمونه خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در مقوله به کارگیری هشتگ دست به شغل جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر بنیاد یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند. پس برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان آهنگ که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن گرفتن کرد.

۷- به شیوه‌های گوناگون با کاربرانتان تعامل داشته باشید
زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این واژه به قدری دارد کاربرد می‌شود که رهنمود می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او متعلق به پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. بعد محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در بیننده برپایی کنند. 

چگونه تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

نکاتی که در پیوستگی آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال سؤال کردن معمولاً پروا کسان را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن پاسخ سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها برپایی کنید. مثلاً اگر احد از رفقا خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با جستار مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده بدست کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما دلیل و چشم وهمچشمی ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در وابستگی باشید. افرادی که مقوله تکاپو مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این کسان بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم دامنه کاریتان را آگاهی رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها کمپانی کنید.

به Explore Tab اینستاگرام گذرگاه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. بر اساس گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab پیمان می‌گیرند روزانه بدست بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا می‌شوند. گذرگاه یافتن به Explore Tab راحت نیست، ولی در چهره موفقیت شمار زیادی فالوور پیوسته خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

 

۸- از موفقیت دیگران درس بگیرید
هزاران سرگذشت موفقیت در سرتاسر وب هستی دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در پیوستگی چند مثال از این کامیابی ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#
مراد عثمان در سنه ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به مسیر انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد دربرگیرنده تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای گوناگون می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید کامیابی چشمگیری در گذرگاه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News سرگذشت او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا ابتدا شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او مشارکت کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست بیننده های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به اسم This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ فرمانروایی فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خویش را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سنه برگزیدن کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 

 

حالا اگه افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های بالا برایتان هنوز دشوار است:
روش‌های غیر رایگان افزایش فالوور
روش‌هایی که الی اینجا روشنگری دیتا شد، ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی بود. برتری این طریق در این است که فالوورهایی که این طور جذب می‌کنید وفادار هستند و بنا به تصمیم و علاقه وارد صفحه شما شده‌اند.

اما راه‌های دیگری هم برای افزایش فالوور هستی دارد. مانند تبلیغات در اینستاگرام؛ آژانس های تبلیغاتی مختلفی هستند که صفحه اینستاگرام شما را در صفحات پربازدید و صفحات افراد مشهور تبلیغ می‌کنند. سخت این گونه تبلیغات بالا بودن هزینه آنهاست. شما برای چندبار نمایش داده شدن باید چند میلیون پرداخت کنید.

یک روش دیگر خرید فالوورهای فیک است. من این طریق را به شما توصیه نمی‌کنم، چراکه این روش هیچ سودی به حال شما ندارد و کاربران با یک نگاه به پست‌ها و میزان لایک و کامنت‌های شما خواهند فهمید که فالوورهای شما فیک هستند.

روش سایر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین شیوه افزایش فالوور اینستاگرام است. ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر پای بست، هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این گرد از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید.

م



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سوال بزرگواری شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های کبیر اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این مرز موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خویش کاربرد می‌کنند؟ چه تدبیر و ترفندی هست که شما متعلق به مطلع نیستید؟ من در این مقاله منظور دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا ناچیز هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و خاتمه نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام کامیاب حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای زیاد زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن تکاپو می‌کنند. بعد اگر به پیگیری یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید.

در پیوستگی ما ۸ مرحله اساسی برای برپایی یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک راهبرد اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی هستی دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی مسلما این تنها به یک شماره در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا مسیر صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، دلخواه و مطمئن می‌رساند. برای بسیار شدن فالوورهای خویش شما ابتدا به یک راهبرد احتیاج دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین منظور به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا گویه فعالیت‌تان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه دلخواه شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در دسته هدفگذاری است، بعد نخست منظور خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی پسندیده طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه پای بست، برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در پیوستگی هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید کوشش کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یگانه از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ناتوانی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک رسیدگی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات سایرین دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: گرد دیگر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در واقعیت رسانه بازرگانی مدرن یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم ویژه داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما کارساز است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به عقیده بیایید. شعار برند شما نشانه خواهد عدل که مصمم هستید، منظور دارید و آمده‌اید که بمانید. و در پایان برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خویش باقی بمانید.

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل: در پایان شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوستگی باید در عقیده داشته باشید که چقدر از هدف‌تان بعید شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا اغلب جواب دیتا و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در مقوله شفا استراتژی‌تان باید اتمام بدهید.
۲- پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید
بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. قراردادن یا پست به چهره یومیه باعث می‌شود شما در کانون پروا مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که سوداگری شما پرکار و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشانه بدهند اغلب می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان دیتا خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در قراردادن یا پست امتحان و خطا کنید. پست قراردادن یا در ساعات گوناگون را امتحان کنید و نتیجه را رسیدگی کنید. شما باید بیننده خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خویش و مخاطبتان دارید طریق روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره هستی دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با مقوله فعالیتتان از آنها بهره‌گیری کنید. برای نمونه طبق پژوهش هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین سررسید برای قراردادن یا پست در اینستاگرام هستند. بر پایه این تحقیق در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال بازبینی پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید
گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این اندیشه کنید که چه چیز مایه می‌شود کاربری که سریع تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید کوشش کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها بهره‌گیری کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تعبيه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید لغایت یک گفتار هماهنگ بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. کوشش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سخیف کاری منحصر بفرد داشته باشد لغایت از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها سعی شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون پروا پیمان بگیرند.

 

۴-از استوری اینستاگرام کاربرد کنید
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر پرکار در جهان از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند. با به کارگیری استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها بدست فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در رسته نخست فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند لغایت پست‌ها برای کاربران فعال اغلب نمایش دیتا شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام بیچارگی دارید می‌توانید به مقالۀ استوری اینستاگرام، بازاریابی به سخیف مدرن در تارنگار امروزین مراجعه کنید.

۵- کپشن های جذاب بنویسید
کپشن خویش را به نحوی بنویسید که بتواند توجه بیننده را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خویش متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش تارنگار ما پیمان دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نگارش کپشن را می‌آورم.

مختصر و سودمند بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. دستور بدهید عکس هم با بیننده سخن بگوید!
کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
خلاق و بذله گو طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که احتمالاً حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن فرآورده بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان باقیمانده است. نیازی نیست همش با یک لحن رسمی با بیننده خویش حرف بزنید. بذله گو طبعی می‌تواند مایه شود فالوورها شما را برادر داشته باشند.
سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ناتوانی و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
قصه بگویید: قصه‌گویی یکتا از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل ویژه به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر الی صد تولید یکتا از محصولات خود را در قالب یک داستان داستان کنید.
اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی همانند بکاربردن واژه ها مهم‌تر در نخست کپشن و استفاده صحیح از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ امروزین می‌توانید بخوانید.
۶- از هشتگ استفاده کنید
هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی کارساز است که پیوسته با محتوایی که منتشر می‌کنید، کاربرد شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند لغایت راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم قبل برود.

این اشتباه بزرگواری است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، چندی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک نمونه خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در مقوله به کارگیری هشتگ دست به شغل جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر بنیاد یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند. پس برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان آهنگ که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن گرفتن کرد.

۷- به شیوه‌های گوناگون با کاربرانتان تعامل داشته باشید
زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این واژه به قدری دارد کاربرد می‌شود که رهنمود می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او متعلق به پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. بعد محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در بیننده برپایی کنند. 

چگونه تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

نکاتی که در پیوستگی آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال سؤال کردن معمولاً پروا کسان را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن پاسخ سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها برپایی کنید. مثلاً اگر احد از رفقا خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با جستار مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده بدست کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما دلیل و چشم وهمچشمی ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در وابستگی باشید. افرادی که مقوله تکاپو مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این کسان بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم دامنه کاریتان را آگاهی رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها کمپانی کنید.

به Explore Tab اینستاگرام گذرگاه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. بر اساس گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab پیمان می‌گیرند روزانه بدست بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا می‌شوند. گذرگاه یافتن به Explore Tab راحت نیست، ولی در چهره موفقیت شمار زیادی فالوور پیوسته خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

 

۸- از موفقیت دیگران درس بگیرید
هزاران سرگذشت موفقیت در سرتاسر وب هستی دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در پیوستگی چند مثال از این کامیابی ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#
مراد عثمان در سنه ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به مسیر انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد دربرگیرنده تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای گوناگون می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید کامیابی چشمگیری در گذرگاه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News سرگذشت او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا ابتدا شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او مشارکت کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست بیننده های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به اسم This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ فرمانروایی فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خویش را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سنه برگزیدن کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 

 

حالا اگه افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های بالا برایتان هنوز دشوار است:
روش‌های غیر رایگان افزایش فالوور
روش‌هایی که الی اینجا روشنگری دیتا شد، ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی بود. برتری این طریق در این است که فالوورهایی که این طور جذب می‌کنید وفادار هستند و بنا به تصمیم و علاقه وارد صفحه شما شده‌اند.

اما راه‌های دیگری هم برای افزایش فالوور هستی دارد. مانند تبلیغات در اینستاگرام؛ آژانس های تبلیغاتی مختلفی هستند که صفحه اینستاگرام شما را در صفحات پربازدید و صفحات افراد مشهور تبلیغ می‌کنند. سخت این گونه تبلیغات بالا بودن هزینه آنهاست. شما برای چندبار نمایش داده شدن باید چند میلیون پرداخت کنید.

یک روش دیگر خرید فالوورهای فیک است. من این طریق را به شما توصیه نمی‌کنم، چراکه این روش هیچ سودی به حال شما ندارد و کاربران با یک نگاه به پست‌ها و میزان لایک و کامنت‌های شما خواهند فهمید که فالوورهای شما فیک هستند.

روش سایر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین شیوه افزایش فالوور اینستاگرام است. ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر پای بست، هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این گرد از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید.

م



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سوال بزرگواری شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های کبیر اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این مرز موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خویش کاربرد می‌کنند؟ چه تدبیر و ترفندی هست که شما متعلق به مطلع نیستید؟ من در این مقاله منظور دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا ناچیز هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و خاتمه نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام کامیاب حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای زیاد زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن تکاپو می‌کنند. بعد اگر به پیگیری یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید.

در پیوستگی ما ۸ مرحله اساسی برای برپایی یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک راهبرد اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی هستی دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی مسلما این تنها به یک شماره در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا مسیر صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، دلخواه و مطمئن می‌رساند. برای بسیار شدن فالوورهای خویش شما ابتدا به یک راهبرد احتیاج دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین منظور به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا گویه فعالیت‌تان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه دلخواه شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در دسته هدفگذاری است، بعد نخست منظور خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی پسندیده طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه پای بست، برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در پیوستگی هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید کوشش کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یگانه از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ناتوانی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک رسیدگی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات سایرین دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: گرد دیگر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در واقعیت رسانه بازرگانی مدرن یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم ویژه داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما کارساز است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به عقیده بیایید. شعار برند شما نشانه خواهد عدل که مصمم هستید، منظور دارید و آمده‌اید که بمانید. و در پایان برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خویش باقی بمانید.

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل: در پایان شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوستگی باید در عقیده داشته باشید که چقدر از هدف‌تان بعید شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا اغلب جواب دیتا و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در مقوله شفا استراتژی‌تان باید اتمام بدهید.
۲- پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید
بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. قراردادن یا پست به چهره یومیه باعث می‌شود شما در کانون پروا مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که سوداگری شما پرکار و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشانه بدهند اغلب می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان دیتا خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در قراردادن یا پست امتحان و خطا کنید. پست قراردادن یا در ساعات گوناگون را امتحان کنید و نتیجه را رسیدگی کنید. شما باید بیننده خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خویش و مخاطبتان دارید طریق روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره هستی دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با مقوله فعالیتتان از آنها بهره‌گیری کنید. برای نمونه طبق پژوهش هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین سررسید برای قراردادن یا پست در اینستاگرام هستند. بر پایه این تحقیق در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال بازبینی پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید
گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این اندیشه کنید که چه چیز مایه می‌شود کاربری که سریع تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید کوشش کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها بهره‌گیری کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تعبيه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید لغایت یک گفتار هماهنگ بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. کوشش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سخیف کاری منحصر بفرد داشته باشد لغایت از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها سعی شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون پروا پیمان بگیرند.

 

۴-از استوری اینستاگرام کاربرد کنید
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر پرکار در جهان از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند. با به کارگیری استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها بدست فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در رسته نخست فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند لغایت پست‌ها برای کاربران فعال اغلب نمایش دیتا شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام بیچارگی دارید می‌توانید به مقالۀ استوری اینستاگرام، بازاریابی به سخیف مدرن در تارنگار امروزین مراجعه کنید.

۵- کپشن های جذاب بنویسید
کپشن خویش را به نحوی بنویسید که بتواند توجه بیننده را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خویش متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش تارنگار ما پیمان دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نگارش کپشن را می‌آورم.

مختصر و سودمند بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. دستور بدهید عکس هم با بیننده سخن بگوید!
کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
خلاق و بذله گو طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که احتمالاً حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن فرآورده بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان باقیمانده است. نیازی نیست همش با یک لحن رسمی با بیننده خویش حرف بزنید. بذله گو طبعی می‌تواند مایه شود فالوورها شما را برادر داشته باشند.
سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ناتوانی و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
قصه بگویید: قصه‌گویی یکتا از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل ویژه به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر الی صد تولید یکتا از محصولات خود را در قالب یک داستان داستان کنید.
اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی همانند بکاربردن واژه ها مهم‌تر در نخست کپشن و استفاده صحیح از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ امروزین می‌توانید بخوانید.
۶- از هشتگ استفاده کنید
هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی کارساز است که پیوسته با محتوایی که منتشر می‌کنید، کاربرد شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند لغایت راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم قبل برود.

این اشتباه بزرگواری است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، چندی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک نمونه خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در مقوله به کارگیری هشتگ دست به شغل جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر بنیاد یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند. پس برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان آهنگ که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن گرفتن کرد.

۷- به شیوه‌های گوناگون با کاربرانتان تعامل داشته باشید
زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این واژه به قدری دارد کاربرد می‌شود که رهنمود می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او متعلق به پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. بعد محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در بیننده برپایی کنند. 

چگونه تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

نکاتی که در پیوستگی آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال سؤال کردن معمولاً پروا کسان را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن پاسخ سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها برپایی کنید. مثلاً اگر احد از رفقا خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با جستار مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده بدست کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما دلیل و چشم وهمچشمی ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در وابستگی باشید. افرادی که مقوله تکاپو مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این کسان بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم دامنه کاریتان را آگاهی رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها کمپانی کنید.

به Explore Tab اینستاگرام گذرگاه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. بر اساس گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab پیمان می‌گیرند روزانه بدست بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا می‌شوند. گذرگاه یافتن به Explore Tab راحت نیست، ولی در چهره موفقیت شمار زیادی فالوور پیوسته خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

 

۸- از موفقیت دیگران درس بگیرید
هزاران سرگذشت موفقیت در سرتاسر وب هستی دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در پیوستگی چند مثال از این کامیابی ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#
مراد عثمان در سنه ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به مسیر انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد دربرگیرنده تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای گوناگون می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید کامیابی چشمگیری در گذرگاه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News سرگذشت او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا ابتدا شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او مشارکت کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست بیننده های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به اسم This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ فرمانروایی فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خویش را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سنه برگزیدن کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 

 

حالا اگه افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های بالا برایتان هنوز دشوار است:
روش‌های غیر رایگان افزایش فالوور
روش‌هایی که الی اینجا روشنگری دیتا شد، ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی بود. برتری این طریق در این است که فالوورهایی که این طور جذب می‌کنید وفادار هستند و بنا به تصمیم و علاقه وارد صفحه شما شده‌اند.

اما راه‌های دیگری هم برای افزایش فالوور هستی دارد. مانند تبلیغات در اینستاگرام؛ آژانس های تبلیغاتی مختلفی هستند که صفحه اینستاگرام شما را در صفحات پربازدید و صفحات افراد مشهور تبلیغ می‌کنند. سخت این گونه تبلیغات بالا بودن هزینه آنهاست. شما برای چندبار نمایش داده شدن باید چند میلیون پرداخت کنید.

یک روش دیگر خرید فالوورهای فیک است. من این طریق را به شما توصیه نمی‌کنم، چراکه این روش هیچ سودی به حال شما ندارد و کاربران با یک نگاه به پست‌ها و میزان لایک و کامنت‌های شما خواهند فهمید که فالوورهای شما فیک هستند.

روش سایر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین شیوه افزایش فالوور اینستاگرام است. ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر پای بست، هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این گرد از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید.

م



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سوال بزرگواری شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های کبیر اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این مرز موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خویش کاربرد می‌کنند؟ چه تدبیر و ترفندی هست که شما متعلق به مطلع نیستید؟ من در این مقاله منظور دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا ناچیز هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و خاتمه نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام کامیاب حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای زیاد زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن تکاپو می‌کنند. بعد اگر به پیگیری یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید.

در پیوستگی ما ۸ مرحله اساسی برای برپایی یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک راهبرد اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی هستی دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی مسلما این تنها به یک شماره در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا مسیر صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، دلخواه و مطمئن می‌رساند. برای بسیار شدن فالوورهای خویش شما ابتدا به یک راهبرد احتیاج دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین منظور به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا گویه فعالیت‌تان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه دلخواه شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در دسته هدفگذاری است، بعد نخست منظور خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی پسندیده طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه پای بست، برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در پیوستگی هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید کوشش کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یگانه از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ناتوانی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک رسیدگی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات سایرین دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: گرد دیگر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در واقعیت رسانه بازرگانی مدرن یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم ویژه داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما کارساز است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به عقیده بیایید. شعار برند شما نشانه خواهد عدل که مصمم هستید، منظور دارید و آمده‌اید که بمانید. و در پایان برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خویش باقی بمانید.

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل: در پایان شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوستگی باید در عقیده داشته باشید که چقدر از هدف‌تان بعید شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا اغلب جواب دیتا و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در مقوله شفا استراتژی‌تان باید اتمام بدهید.
۲- پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید
بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. قراردادن یا پست به چهره یومیه باعث می‌شود شما در کانون پروا مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که سوداگری شما پرکار و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشانه بدهند اغلب می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان دیتا خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در قراردادن یا پست امتحان و خطا کنید. پست قراردادن یا در ساعات گوناگون را امتحان کنید و نتیجه را رسیدگی کنید. شما باید بیننده خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خویش و مخاطبتان دارید طریق روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره هستی دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با مقوله فعالیتتان از آنها بهره‌گیری کنید. برای نمونه طبق پژوهش هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین سررسید برای قراردادن یا پست در اینستاگرام هستند. بر پایه این تحقیق در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال بازبینی پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید
گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این اندیشه کنید که چه چیز مایه می‌شود کاربری که سریع تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید کوشش کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها بهره‌گیری کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تعبيه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید لغایت یک گفتار هماهنگ بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. کوشش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سخیف کاری منحصر بفرد داشته باشد لغایت از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها سعی شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون پروا پیمان بگیرند.

 

۴-از استوری اینستاگرام کاربرد کنید
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر پرکار در جهان از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند. با به کارگیری استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها بدست فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در رسته نخست فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند لغایت پست‌ها برای کاربران فعال اغلب نمایش دیتا شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام بیچارگی دارید می‌توانید به مقالۀ استوری اینستاگرام، بازاریابی به سخیف مدرن در تارنگار امروزین مراجعه کنید.

۵- کپشن های جذاب بنویسید
کپشن خویش را به نحوی بنویسید که بتواند توجه بیننده را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خویش متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش تارنگار ما پیمان دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نگارش کپشن را می‌آورم.

مختصر و سودمند بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. دستور بدهید عکس هم با بیننده سخن بگوید!
کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
خلاق و بذله گو طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که احتمالاً حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن فرآورده بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان باقیمانده است. نیازی نیست همش با یک لحن رسمی با بیننده خویش حرف بزنید. بذله گو طبعی می‌تواند مایه شود فالوورها شما را برادر داشته باشند.
سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ناتوانی و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
قصه بگویید: قصه‌گویی یکتا از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل ویژه به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر الی صد تولید یکتا از محصولات خود را در قالب یک داستان داستان کنید.
اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی همانند بکاربردن واژه ها مهم‌تر در نخست کپشن و استفاده صحیح از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ امروزین می‌توانید بخوانید.
۶- از هشتگ استفاده کنید
هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی کارساز است که پیوسته با محتوایی که منتشر می‌کنید، کاربرد شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند لغایت راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم قبل برود.

این اشتباه بزرگواری است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، چندی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک نمونه خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در مقوله به کارگیری هشتگ دست به شغل جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر بنیاد یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند. پس برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان آهنگ که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن گرفتن کرد.

۷- به شیوه‌های گوناگون با کاربرانتان تعامل داشته باشید
زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این واژه به قدری دارد کاربرد می‌شود که رهنمود می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او متعلق به پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. بعد محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در بیننده برپایی کنند. 

چگونه تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

نکاتی که در پیوستگی آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال سؤال کردن معمولاً پروا کسان را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن پاسخ سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها برپایی کنید. مثلاً اگر احد از رفقا خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با جستار مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده بدست کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما دلیل و چشم وهمچشمی ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در وابستگی باشید. افرادی که مقوله تکاپو مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این کسان بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم دامنه کاریتان را آگاهی رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها کمپانی کنید.

به Explore Tab اینستاگرام گذرگاه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. بر اساس گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab پیمان می‌گیرند روزانه بدست بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا می‌شوند. گذرگاه یافتن به Explore Tab راحت نیست، ولی در چهره موفقیت شمار زیادی فالوور پیوسته خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

 

۸- از موفقیت دیگران درس بگیرید
هزاران سرگذشت موفقیت در سرتاسر وب هستی دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در پیوستگی چند مثال از این کامیابی ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#
مراد عثمان در سنه ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به مسیر انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد دربرگیرنده تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای گوناگون می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید کامیابی چشمگیری در گذرگاه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News سرگذشت او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا ابتدا شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او مشارکت کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست بیننده های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به اسم This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ فرمانروایی فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خویش را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سنه برگزیدن کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 

 

حالا اگه افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های بالا برایتان هنوز دشوار است:
روش‌های غیر رایگان افزایش فالوور
روش‌هایی که الی اینجا روشنگری دیتا شد، ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی بود. برتری این طریق در این است که فالوورهایی که این طور جذب می‌کنید وفادار هستند و بنا به تصمیم و علاقه وارد صفحه شما شده‌اند.

اما راه‌های دیگری هم برای افزایش فالوور هستی دارد. مانند تبلیغات در اینستاگرام؛ آژانس های تبلیغاتی مختلفی هستند که صفحه اینستاگرام شما را در صفحات پربازدید و صفحات افراد مشهور تبلیغ می‌کنند. سخت این گونه تبلیغات بالا بودن هزینه آنهاست. شما برای چندبار نمایش داده شدن باید چند میلیون پرداخت کنید.

یک روش دیگر خرید فالوورهای فیک است. من این طریق را به شما توصیه نمی‌کنم، چراکه این روش هیچ سودی به حال شما ندارد و کاربران با یک نگاه به پست‌ها و میزان لایک و کامنت‌های شما خواهند فهمید که فالوورهای شما فیک هستند.

روش سایر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین شیوه افزایش فالوور اینستاگرام است. ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر پای بست، هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این گرد از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید.

م



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,
گوگل اخبار مبنی بر کند کردن نتایج جستجو در بخش خبری خود را باهدف مبارزه با خبرهای جعلی تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دو روزنامه‌نگار بهنام‌های «آلفرد هرمیدا» و «دوریس ترونگ» در توئیت‌های جداگانه‌ای پس از شرکت در کنفرانس موسوم به Online News Association  در آستین تگزاس و صحبت با مقامات ارشد گوگل نوشتند: این کمپانی باهدف مبارزه با اخبار جعلی تصمیم گرفته است تا روند نتایج خبری خود را آهسته کند.

  

اما «والری استریت» مسئول خبر گوگل ضمن تکذیب این موضوع، در توئیت جداگانه‌ای نوشت: آن‌ها به‌غلط متوجه شده‌اند و ما به‌هیچ‌وجه چیزی را کُند نکرده‌ایم.

 

 

 

نماینده رسمی گوگل نیز اعلام کرد روزنامه‌نگاران حرف‌های استریت را به‌خوبی متوجه نشده‌اند و اصلاً چنین تصمیمی در گوگل اتخاذ نشده است.

 

گوگل برای درآمدزایی از بخش خبری خود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در ۳ سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

دلیل تکذیبیه گوگل قراردادهای بسته‌شده با منابع خبری است که ممکن است سرمایه‌گذاری این کمپانی در بخش خبر را بامخاطره روبرو سازد.

 

 

 
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون
اپل پس از رونمایی از سه مدل آیفون جدید مدل ۲۰۱۸، اعلام کرد که عرضه آیفون ایکس آر به‌عنوان نسخه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه گوشی‌های اپل، اواخر پاییز آغاز می‌شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، سرانجام هفته گذشته انتظار بسیاری از کاربران و علاقمندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و اپل همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.

 

آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰s) که در سه مدل با ظرفیت حافظه  ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود، قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone ۱۰s max)، به ترتیب در قیمت‌های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

 

همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و با ویژگی تشخیص چهره هوشمند ( Face ID) و نمایشگر بدون حاشیه، قرار است با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار  و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.

 

اما از آنجا که سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از نامعلوم بودن علت تاخیر در عرضه نسخه ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه گوشی آیفون ایکس آر اعتراض کرده و گمانه زنی‌های بسیاری کرده‌اند.

 

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری در پاسخ به این پرسش عنوان کرده‌اند که علت تاخیر در عرضه این محصول، مشکل تامین نمایشگرهای ال سی دی بکاررفته در آن است. با توجه به آنکه آیفون ایکس آر از نمایشگر و پنل های ال سی دی بجای اولد بهره می‌برد، اپل از تامین‌کنندگان دیگری جز سامسونگ و ال جی کمک گرفته و گزارش‌های بسیاری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد تامین‌کننده ژاپنی مذکور بخاطر سودآوری بسیار کم و مبلغ قرارداد پایین اپل، نتوانسته است آنطور که باید از پس تولید نمایشگرهای ال سی دی موردنظر اپل برآید و به موقع آن‌ها را تحویل دهد.

 

این در حالیست که سایر کارشناسان بر این باورند مشکل اپل، مشکل سخت‌افزاری و تامین نمایشگر نیست و احتمالا با یک مشکل نرم‌افزاری مواجه است چراکه طراحی دارای بریدگی آیفون‌های جدید و از طرفی بهره‌مندی از نمایشگر ال‌سی‌دی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق نرم‌افزاری است و مهندسان اپل هم اکنون در حال تایید نهایی و هم‌چنین برطرف کردن هرگونه مشکل احتمالی نرم‌افزاری در این محصول هستند.

 

یکی از دلایلی که اپل به فکر معرفی و عرضه یک مدل ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه با قابلیت‌های مشابه پرچمدارانش افتاد، فروش دور از انتظار و نه چندان موفقیت‌آمیز پرچمدار قبلی آن یعنی آیفون ۱۰ (ایکس) بود که گفته می‌شود تنها اپل توانسته است ۶۰ میلیون دستگاه را در جهان به فروش برساند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11008686.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بعد از پرکار سازی این افزونه، لوگوی آن را در منو داشبورد خود بعد از گزینه پیشخوان خواهید دید، که با کلیک روی گزینه Dashboard تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.     این افزونه دربایستن به نصب اولیه دارد که با گزینه START SETUP مراحل نصب آن آغاز می شود، که برای پیوسته مراحل نیاز است که سایت شما دات آی آر نباشد و VPN هم در سیستم شما فعال باشد. در غیر این چهره پیغام خطا 403 ( در صورت نداشتن VPN) یا پیغام Bad request در صورت هاست ایرانی را تماشا خواهید کرد. پیغام Bad request           اما در چهره نداشتن این دشواری ها این صفحه را مشاهده خواهید کرد.  آموزش نصب و کانفیگ افزونه google site kit که در 5 قدم ساده، نصب وب مستر تولز پایان یافته و این صفحه را نگریستن خواهید کرد.   بعد از رفتن به داشبورد این افزونه تماشا خواهید کرد، که تیک سبز  رنگ وب مستر تولز خورده است، به همین چهره می نا بقیه ابزارهای گوگل را نیز نصب کرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس اطلاعیه های متعدد شرکت مایکروسافت، از تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۲۴ دی سال ۱۳۹۸) از نسخه های ویندوز هفت و سرور ۲۰۰۸ پشتیبانی نخواهد شد.

 

بدین معنی که در صورت وجود نقص امنیتی یا مشکلی در ساختار این سیستم های عامل، مایکروسافت وصله امنیتی جدیدی برای آن صادر نمی کند و یا به بیان دیگر، این سیستم های عامل قابل اطمینان نخواهند بود.

 

مرکز ماهر اکیدا توصیه کرد: کلیه کاربران و سازمان ها در این مدت محدود یک ماهه، به بروزرسانی سیستم های خود برای محافظت از تهدیدهای سایبری بپردازند.

 

عدم دسترسی سیستم ها به شبکه اینترنت، دلیل عدم نیاز به بروزرسانی آن نخواهد بود و لازم است کلیه سیستم های عامل کلاینت و سرور در اسرع وقت به نسخه های جدید بروزرسانی شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews63421.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس اطلاعیه های متعدد شرکت مایکروسافت، از تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۲۴ دی سال ۱۳۹۸) از نسخه های ویندوز هفت و سرور ۲۰۰۸ پشتیبانی نخواهد شد.

 

بدین معنی که در صورت وجود نقص امنیتی یا مشکلی در ساختار این سیستم های عامل، مایکروسافت وصله امنیتی جدیدی برای آن صادر نمی کند و یا به بیان دیگر، این سیستم های عامل قابل اطمینان نخواهند بود.

 

مرکز ماهر اکیدا توصیه کرد: کلیه کاربران و سازمان ها در این مدت محدود یک ماهه، به بروزرسانی سیستم های خود برای محافظت از تهدیدهای سایبری بپردازند.

 

عدم دسترسی سیستم ها به شبکه اینترنت، دلیل عدم نیاز به بروزرسانی آن نخواهد بود و لازم است کلیه سیستم های عامل کلاینت و سرور در اسرع وقت به نسخه های جدید بروزرسانی شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews63421.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 site kit یکی از جدیدترین افزونه های است که گوگل برای نمایش اطلاعات گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالاتیکس، گوگل ادسنس، PageSpeed Insights در پیشخوان وردپرس ارائه داده است که شما میتونید کلیه اطلاعات آماری را در داشبورد وردپرس خود داشته باشید.

 

افزونه google site kit چیست؟

شما به این فکر کنید که وقتی میخواهید اطلاعات آماری گوگل سرچ کنسول خودتون رو ببیند برای اینکه کار باید سرچ کنسول رو باز کنید سپس داخل سرچ کنسول اطلاعات سایت رو ببینید آنالیز کنید و بعد از بررسی دوباره به سایت خودتون برگردید و تغییرات لازمه رو اعمال کنید.

حالا شما به این فکر کنید که ابزارهای گوگل رو یکجا و در پیشخوان وردپرس خود داشته باشید و نیازی نباشد که برای بررسی سایت وارد سرچ کنسول شوید و فقط کافی باشد یک افزونه نصب کنید و به راحتی وقتی وارد افزونه می شوید به راحتی اطلاعات سرچ کنسول برایتان به نمایش درآید و افزونه جدید گوگل google site kit برای وردپرس همچنین وقتی وارد برگه و یا نوشته ای در سایت خود شدید تنها فقط با یک کلیک بتوانید آن مطلب را آنالیز و بررسی کنید.

حالا یه خبر خوب اینکه گوگل افزونه ای رو بصورت رسمی به نام google site kit برای سایت های وردپرسی ارائه کرده است

(نکته خودمونی: به قدری سایت های وردپرسی زیاد و با قدرت هستن که حتی گوگل رو هم مجبور میکنه یه افزونه اختصاصی برای WordPress ارائه بده. آیا هنوز به قدرت وردپرس ایمان نیاورده اید!! آیا اینها نشانه نیست

:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بر اساس اطلاعیه های متعدد شرکت مایکروسافت، از تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۲۴ دی سال ۱۳۹۸) از نسخه های ویندوز هفت و سرور ۲۰۰۸ پشتیبانی نخواهد شد.

 

بدین معنی که در صورت وجود نقص امنیتی یا مشکلی در ساختار این سیستم های عامل، مایکروسافت وصله امنیتی جدیدی برای آن صادر نمی کند و یا به بیان دیگر، این سیستم های عامل قابل اطمینان نخواهند بود.

 

مرکز ماهر اکیدا توصیه کرد: کلیه کاربران و سازمان ها در این مدت محدود یک ماهه، به بروزرسانی سیستم های خود برای محافظت از تهدیدهای سایبری بپردازند.

 

عدم دسترسی سیستم ها به شبکه اینترنت، دلیل عدم نیاز به بروزرسانی آن نخواهد بود و لازم است کلیه سیستم های عامل کلاینت و سرور در اسرع وقت به نسخه های جدید بروزرسانی شوند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews63421.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پلتفرم Google+
این فناوری اولین تلاش گوگل برای راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی به منظور تکمیل فیسوک و توییتر بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام گرفت. این پلتفرم با فناوری‌های Photos، Hangouts و حتی Youtube سازگار بود. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متخصصان اشکالی را در کتابخانه‌ API این پلتفرم شناسایی کردند که موجب افشای اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر شد. در نهایت این پلتفرم در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ و چهار ماه قبل از تاریخ پیش‌بینی شده، رسما فعالیت خود را پایان داد.

پلتفرم Moviepass
این فناوری امکان خرید بلیط با تخفیف را فراهم می‌کرد. شرکت ارائه‌کننده این خدمت به کرات مدل عضویت آن را تغییر داد تا درآمد خود را افزایش دهد، اما در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ ورشکسته شد و ارائه این خدمت نیز پایان یافت.

برنامه iTunes برای Mac
شرکت اپل در Worldwide Developer's Conference ۲۰۱۹ پایان کار ابزار مدیریت موسیقی و رسانه‌ای خود را که به مدت ۱۸ سال در اختیار کاربران Mac قرار داشت، به طور رسمی اعلام کرد. البته کاربران Mac که از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر از macOS Catalina استفاده می‌کنند و همچنین میلیون‌ها کاربر سیستم‌عامل ویندوز هنوز هم امکان دسترسی به این نرم‌افزار را دارند.

برنامه Inbox محصول گوگل
این برنامه محبوب ایمیل که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گوگل عرضه شد و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد، ‌در ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی به پایان عمر خود رسید. گوگل با اعلام این که به زودی بسیاری از ویژگی‌های برنامه Inbox به Gmail اضاف خواهد شد، کاربران Inbox را برای استفاده از Gmail هدایت کرد.

پلتفرم AirPower Wireless Charging Mat محصول اپل
پلتفرم شارژ بی‌سیم اپل که در سپتامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، هرگز به مرحله تولید نرسید. انتظار می‌رفت این پلتفرم توان کافی برای شارژ هم‌زمان چند محصول اپل را فراهم کند، اما پس از یک سال تاخیر در عرضه، اپل با اعلام ناتوانی این پلتفرم در دستیابی به استانداردهای شرکت، آن را در ماه مارس ۲۰۱۹ از رده خارج کرد.

فناوری Noise-masking Sleepbuds محصول بوز
هدفون‌های بی‌سیم شرکت بوز که به‌منظور جلوگیری از آلودگی صوتی در زمان خواب کاربران طراحی شده بود، مدت کوتاهی پس از عرضه، موجب به راه افتادن موجی از شکایت کاربران شد. نمونه اولیه این فناوری که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شده بود اکنون به دلیل وجود مشکل در شارژ و عملکرد باتری آن، از رده خارج شده و شرکت بوز تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی این محصول را مرجوع می‌کند.

پخش‌کننده‌های Blue-Ray محصول سامسونگ
شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرد عرضه پخش‌کننده‌های Blue-Ray و ۴K Blue-Ray در بازار آمریکا متوقف می‌شود. این اقدام سامسونگ به دلیل گسترش خدمات پخش فیلم مانند Netflix و Hulu و در نتیجه کاهش شدید تقاضا برای نسخه فیزیکی فیلم‌ها انجام گرفته است. با وجود این بسیاری از خرده‌فروشان هنوز مدل‌های قدیمی‌تر دستگاه‌های پخش Blue-Ray را عرضه می‌کنند.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4072822.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

افزونه Site Kit چه اطلاعاتی در پسندیدن وبمستران می‌گذارد؟
با به کارگیری پلاگین Site Kit for WordPress به جای این که یومیه به ابزارهای گوناگون گوگل سر بزنید، می‌توانید اطلاعات سرویس‌های کلیدی گوگل را به چهره یک‌جا در داشبورد سایت خود تماشا و موشکافی کنید.

در این داشبورد اطلاعات سرویس‌های زیر در دسترس است:

۱. Search Console
۲. Analytics
۳. PageSpeed Insights
۴. AdSense

Why use Site Kit for WordPress?

مزایای پلاگین وردپرسی Site Kit
دسترسی به اطلاعات و فهم آن با پروا به این که در داشبورد وب‌سایت وردپرسی قابل تماشا است، زیاد ساده است.
این افزونه اطلاعات را یکراست از ابزارهای گوگل گرفتن می‌کند، فلذا دقت بالایی دارد.
نصب آن به سادگی با چند کلیک چهره می‌گیرد و نیازی به دستکاری کدهای سایت نیست.
افزونه google site kit چیست؟ به درد چه کسانی می‌خورد؟
صاحبان وب‌سایت‌های وردپرسی
اگر شما سایت وردپرسی دارید، برای این که متوجه شوید کاربران از چه طریقی وارد سایت شما می‌شوند، این افزونه به درد شما خواهد خورد.

توسعه‌دهندگان سایت‌های وردپرسی
اگر شما یک توسعه‌دهنده وب هستید، افزونه Site Kit برای مشاهده و موشکافی سایت حسابی به دردتان می‌خورد. چرا که به جای رسیدگی اطلاعات از چندین ابزار، همه آن‌ها را یک‌جا و در کنار هم خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در سال ۲۰۱۹، نه تنها شاهد آن بودیم که محصولات برند‌های جدید افزایش یافته است، بلکه فناوری‌های قدیمی‌تر نیز تجدید پیدا کردند. امسال شاهد پیشرفت چشمگیر در پردازنده‌ها و رایانه‌های شخصی و در عین حال نوآوری در هدفون‌های بی‌سیم و تلفن‌های تاشو بودیم. اپل با راه‌اندازی چندین سخت افزار خوب و درخشان سال خوبی را پشت سر گذاشت، شرکت‌هایی مانند AMD در زمینه تولید تراشه‌ها نیز سال عالی را پشت‌سر گذاشتند.

 

اخبار,اخبار امروزتکنولوژی,معرفی برترین گجت‌های سال ۲۰۱۹


لپ‌تاپهای دل و اچ‌پی، بزرگ‌تر و سبک‌تر
در سال ۲۰۱۹، لب‌تاپ‌ها به مقدار قابل توجهی سبک‌تر و ظریف‌تر شدند. امسال، شرکت دل XPS 13، 2-in-1 جدید را عرضه کرد، همچنین اچ پی لپ تاپ Dragonfly Elite را روانه بازار کرد و لقب "سبک‌تر از هوا" را به آن داد. هیچ وسیله‌ای از هوا سبک‌تر نیست، اما امسال لپ‌تاپ‌های پرچمدار نسبت به گذشته سبک‌تر و نازک‌تر هستند البته در عین حال قدرتمندتر شده‌اند و طول عمر باتری آن‌ها حداقل کاهش پیدا نکرده است. همچنین به Galaxy Book Flex و Ion نگاهی بیاندازیم، که اواخر سال میلادی به بازار عرضه شد و ثابت کرد که سامسونگ می‌تواند نوت بوک‌های بسیار زیبا را ایجاد کند. در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه LG Gram 17  دستگاهی شگفت آور و مجهز به صفحه نمایش ۱۷ اینچی و لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface 3. به بازار بودیم.

اخبار,اخبار امروزتکنولوژی,معرفی برترین گجت‌های سال ۲۰۱۹


آیفون ۱۱ پرو، بهترین تلفن هوشمند
آیفون ۱۱ پرو اپل با نمایشگر بهتر به بازار عرضه شد همچنین دارای دوربین‌های بهتر و بیشتر بود. در واقع، این گران‌ترین تلفن اپل تا به امروز است. اما این تلفن هوشمند توانسته است یکی از مشکلات چند ساله که مربوط به طول عمر باتری است را حل کند.

نمایشگر آیفون ۱۱ Pro Max به پنل Super Retina مجهز شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی ۶.۵ اینچی‌اش، حدود ۴۵۸ پیکسل را در هر اینچ جا داده است که دقیقاً با تراکم پیکسلی iPhone XS Max برابر است. قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته شده تا گوشی مشکل آنتن دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌سیم باتری پشتیبانی کند. البته فریمی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. این بدنه زیبا در مقابل خط وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت راحت باشد که آب و گردوغبار به راحتی روی آیفون ۱۱ Pro تأثیر نمی‌گذارد.

علاوه‌براین، لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند، اما این هم پایان کار نیست، آیفون جدید می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۴ متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی است که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده، اما جالب‌ترین و واضح‌ترین تفاوت در این محصول جدید، دوربین‌هایی است که این بار به شکل سه‌گانه در قاب پشتی جا خوش کرده‌اند. سه دوربین با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی، عکس‌هایی با کیفیتِ کاملاً رضایت‌بخش را به کاربر هدیه می‌دهد. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G، بلوتوث نسخه‌ی ۵، نسخه‌ی ۱۳ از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. ازنظر سخت افزاری هم این گوشی از تراشه‌ جدید A13 بهره می‌برد که تا بتواند علاوه بر کار‌های معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روز‌ها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.

پرچم‌دار جدید اپل به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ سریع PD2.0، فناوری شارژ بی‎‌سیم و استاندارد صوتی دالبی هم مجهز شده است.

اخبار,اخبار امروزتکنولوژی,معرفی برترین گجت‌های سال ۲۰۱۹


نبرد عظیم AMD با اینتل و انویدیا
کارت گرافیک‌های انویدیا و‌ ای‌ام‌دی در بازار‌های بازی و تولید محتوا درخشان هستند. در عین حال، اینتل دارای تراشه‌های لپ‌تاپ‌ سبک، اما قدرتمندی است. قیمت پردازنده‌ ای‌ام‌دی مدل ۱۶ هسته Ryzen 9، 3950X برای بازی و تولید محتوا ۷۵۰ دلار، است. اینتل هنوز هم از مدل Core i9، 9900K برای بازی و تولید محتوا استفاده می‌کند که با ویژگی این مدل قیمت آن ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از‌ای‌ام‌دی است. پردازنده‌ای‌ام‌دی Ryzen 9، 3950X هنگامی که به تولید محتوا می‌پردازید، هشت هسته بیشتر نسبت به اینتل 9900K دارد که منجر به محبوب شدن آن شده است.

از همه مهم‌تر، تراشه‌های جدید رایزن‌ ای‌ام‌دی، باعث شده که اینتل قیمت خود را کاهش دهد. به عنوان مثال اینتل ۱۸ هسته‌ای 9980XE که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، هزینه‌ای حدود 2000 دلار داشت، اما جانشین آن، اینتل ۱۸ هسته‌ای 10980XE با نیمی از این هزینه وارد بازار شد.

سال گذشته، کارت گرافیک‌های انویدیا مدل RTV 2080 Ti NVIDIA به‌خاطر قیمت بالای آن و پشتیبانی از اشعه غیرمستقیم، به عنوان یکی از بدترین محصولات سال ۲۰۱۸ شناخته شد. اما امسال انویدیا ویژگی‌های جدیدی را ارائه داده است، به خصوص درایور‌های استودیوی RTX که باعث شده ترکیب RTX آن، مطلوب‌تر شود. لپتاپ‌های دارای این نشان می‌توانند سرعت بالاتر برنامه‌های سه بعدی مانند Blender، را تضمین کنند و همچنین ویرایش فیلم و عکس را سریع‌تر و با ثبات‌تر انجام دهند.

اخبار,اخبار امروزتکنولوژی,معرفی برترین گجت‌های سال ۲۰۱۹


دسته‌های +8BitDo SN30 Pro
نینتندو سوئیچ با ارایه بازی‌های عالی و قابلیت حمل بی‌نظیر برای یک کنسول یک سیستم خارق العاده است. +8BitDo SN30 Pro اولین کنترلر بازی در اندازه کامل از +8BitDo SN30 Proاست، با استفاده از +8BitDo SN30 Pro نشانه‌های طراحی کلاسیک نینتندو و ویژگی‌های مدرن موجود در مدل‌های دیگر را حفظ می‌کند، اما نرم افزاری قوی را در رایانه شخصی ارائه می‌دهد که گزینه‌های سفارشی سازی عمیق را امکان‌پذیر می‌کند.

در نگاه اول به نظر می‌رسد +8BitDo SN30 Pro با دسته، و اندازه بزرگتر برای ساعت‌های طولانی‌تر بازی را راحت‌تر می‌کند؛ و در حالی که SN30 Pro بهترین گزینه طرفدار کنترل Nintendo Switch است، اما رقابت سخت‌تری با رایانه شخصی دارد.

دسته SN30 Pro در سه رنگ ارائه می‌شود. از ویندوز ۷ و بالاتر، macOS 10.7 و بالاتر، Android 4.0 و بالاتر، Steam، Nintendo Switch و Rasberry Pi پشتیبانی می‌کند. باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز قابل جدا شدن است و می‌تواند با باتری‌های AA جابجا شود. روشن کردن و جابجایی بین حالت‌های ورودی همانند کنترلر‌های 8BitDo قبلی است.

اخبار,اخبار امروزتکنولوژی,معرفی برترین گجت‌های سال ۲۰۱۹


سرویس استریم آنلاین میکسر
میکسر در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده است. در سال گذشته، میکسر به عنوان "رقیب توییچ آمازون" شناخته می‌شد. امروز، میکسر ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و با یک لیست از پخش‌کننده‌های سطح بالا و افراد مشهور این حوزه قرارداد بسته است.

میکسر با تایلر بلوینز ملقب به نینجا، که یکی از معروف‌ترین استریمر‌های بازی‌های ویدیویی است، در ماه آگوست از توویچ سبقت گرفت و به عنوان محبوب‌ترین پخش‌کننده بازی‌های ویدویی جهان شناخته شد. امسال، استریمر‌های معروف دیگری مانند King Gothalion و Shroud به این شبکه پیوستند. میکسر در مقابله با توییچ برنده مطلق بود، تعدای اعضای دنبال کننده یکی از مشهور‌ترین استریمر‌های توییچ به ۱۰.۷۳ میلیون می‌رسد، در حالی که نینجا در میکسر به تنهایی ۱۴.۷ میلیون دنبال کننده دارد. نینجا در اولین هفته حضور خود در میکسر بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده داشت.

در یک مقطع به نظر می‌رسید که توویچ قهرمان دائم جریان بازی‌های ویدیویی است، اما تعداد معدودی از اشتباهات امسال باعث شده این شرکت آسیب‌پذیر باشد. البته، تمام سیستم عامل‌های پخش مستقیم شرکت عظیم فناوری توییچ متعلق به آمازون است، میکسر متعلق به مایکروسافت است. در سال ۲۰۱۹، میکسر گام‌های زیادی را برداشت و پایه و اساس رشد مداوم سرویس در سال ۲۰۲۰ را پایه‌گذاری 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4072837.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 در ماه‌های اخیر رقابت شرکت‌های سازنده گوشی برای تولید تلفن‌های همراه نسل پنجم تشدید شده و اوپوی چینی هم در همین راستا دو مدل گوشی تازه روانه بازار کرده است.

 

هر دو مدل دارای نمایشگرهایی با درخشش 800 نیت هستند و از فناوری نمایش پیشرفته HDR10+ با سرعت 180 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اوپو

 

رنو 3 دارای نمایشگر 6.4 اینچی با دقت FHD+ از نوع AMOLED است. دوربین سلفی این گوشی 32مگاپیکسلی و دوربین‌های پشتی آن 64 و 8 مگاپیکسلی است. حداکثر 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. قیمت این مدل در حدود 486 دلار است.

 

هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریوی اتمز، باتری 4025 میلی آمپری و قابلیت شارژ سریع هستند. در عین حال رنو 3 پرو هم دارای نمایشگر 6.5 اینچی با دقت FHD+ از نوع AMOLED است. نرخ تازه سازی این نمایشگر 90 هرتز و پردازنده آن اسنپ دراگون 765G SOC کوالکوم است. 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. قیمت این گوشی 572 دلار است. رونمایی از هر دو مدل امروز در چین صورت می‌گیرد.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11044048.html



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدت زمان زیادی از اولین آپدیت اینستاگرام نمی گذرد که در آن کمپانی بزرگ اینستاگرام از قابلیتی جدید به اسم " Story" یاد کرد که کاربران بتوانند به راحتی عکس ها و ویدیوهایی که در درازا روز ثبت و ضبط می کنند را با رفقا خویش به اشتراک بگذارند.
از این رو اگر شما یکتا از کاربران اینستاگرام هستید، قطعا می دانید زمانیکه شما استوری شخص یا اشخاصی را در این صفحه اجتماعی مشاهده می کنید، مالک استوری می تواند اسم شما را به عنوان یوزری که استوری اش را تماشا نموده است را متوجه شود. اما دائم اخ نداریم تا نام کاربری ما به عنوان یوزری که استوری شخص مقابل را مشاهده نموده است، دیده شود.

بدین معنا می خواهیم استوری دوستانمان را به صورت ناشناس مشاهده نماییم و هیچ اثری از اسم کاربری ما وجود نداشته باشد. ایا چنین ویژگی و قابلیتی ممکن است؟

در پیوسته این مطلب از دسته فناوری نمور ما قصد داریم روشی ساده و کاربردی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن می توانید بصورت مجهول الهویه استوری اشخاص دیگر را تماشا نمایید. به اتفاق ما باشید.

چگونه استوری دوستانمان را بصورت مجهول الهویه مشاهده کنیم؟
برای نگریستن استوری سایرین بصورت ناشناس ما به شما " Chrome IG Story " را رهنمود می نماییم که پیش درآمد باید از این لینــــــک دانلود و نصب کنید. این افزونه متعلق به مرورگر کروم است که می توانید از داخل مرورگر خود از این افزونه بسیار کم حجم و ساده کاربرد کنید.

مشاهده ناشناس استوری های اینستاگرام
اکستنشن " Chrome IG Story " برای تماشا مجهول الهویه استوری ها
توجه داشته باشید برای به کارگیری این افزونه آغاز باید از طریق این لینـــــــک وارد سایت اینستاگرام شوید و سپس حساب کاربری خود و پسورد حساب را وراد کنید تا Log in شوید. اینک باید از منو تولبار مرورگر کروم خویش وارد اکستنشن " Chrome IG Story " شوید.

سپس در این مرحله می توانید بر روی تمام استوری هایی که دوستان شما به اشتراک گذاشته اند را نگریستن کنید و بر روی آن کلیک نمایید و بصورت ناشناس استوری های را نگریستن کنید.

استوری های اینستاگرام
چگونه می تاب استوری های اینستاگرام را ناشناس دید؟
با این وجود در صورتی می توانید استوری را بصورت ناشناس تماشا کنید که حساب کاربری شخص باره عقیده قفل نبوده و در حالت Public یا عمومی قرار داشته باشد.

چگونه بفهمیم هاید استوری شده ایم


:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبارتکنولوژی,ترسناک‌ترین موجودات بازی Death Stranding
یکی از توسعه دهندگان بازی Death Stranding به تازگی اعلام کرد که شخصیت‌های B.T خطرناک‌ترین شخصیت‌های موجود در بازی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره هیدئو کوجیما مرموزترین عنوان دنیای عناوین رایانه‌ای با نام Death Stranding را در روز گذشته وارد بازار کرد که با استقبال نسبتا خوبی از سوی گیمرها قرار گرفت. اما بسیاری از گیمرها اعلام کردن که پس از ورود به بازی با دنیای مرموز و کشنده رو به رو می‌شوند. در این بازی گیمر دائما با موجوداتی که در بازی زندگی می‌کنند درگیر خواهد شد و ورود به هر نقطه از بازی برای او خطرساز خواهد شد. مهم‌ترین و کشنده‌ترین موجوداتی که در بازی وجود دارند B.T نام داشته و گیمر برای از بین بردن این شخصیت باید تلاش بسیار زیادی کند.

شرکت سونی نیز با عرضه عنوان Death Stranding ویدیویی از پشت صحنه و مراحل ساخت و توسعه این بازی منتشر کرده است که در آن یکی از توسعه دهندگان عنوان مذکور درباره طراحی شخصیت و میزان خشونت شخصیت‌های B.T حرف زده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407039.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ ۶ ضدآب
تحلیلگر ارشد محصولات اپل برآورد و اعلام کرده است که نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ به قابلیت‌های جدیدی مجهز خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، ساعت های هوشمند یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و تبدیل به یکی از مهم ترین برگ های برنده شرکت های تکنولوژی شده است.

 

مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ۶ به قابلیت های جدیدی نظیر مقاومت در برابر آب و عملکرد بهتر مجهز خواهد بود.

 

 وی در ادامه این گزارش که در وب سایت phonearena آمده است، به تراشه پردازنده جدید S۶ که قابلیت و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود S۵ دارد، تجهیز شده است.

 

کو بر این باور است که آن دسته از کاربرانی که به شنا و غواصی در زیر آب علاقه دارند، با خریداری و استفاده از ساعت‌های هوشمند جدید اپل واچ ۶ قادر خواهند بود بدون هیچ گونه نگرانی به کار و فعالیت های موردعلاقه خود بپردازند.

 

همچنین اخبار و گزارش های پیشین حاکی از آن بود که اپل واچ ۶ به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) و قابلیت ردیابی خواب کاربران نیز تجهیز خواهد شد.

 

طبق اعلام قبلی اپل، انتظار می‌رود که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040722.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هوامی (Huami) که از زیرمجموعه های شیائومی به شمار می رود، در همکاری با استارتاپ Studio از تردمیل هوشمند خود به نام Amazfit HomeStudio رونمایی کرد.

تردمیل Amazfit HomeStudio از سه قسمت تشکیل شده که شامل نمایشگر عمودی 43 اینچی HD با نام The Glass، اسپیکرهای JBL و تردمیل می شود.

 

تردمیل Amazfit HomeStudio
 

 

مهم ترین ویژگی این محصول، نبود قسمت جلویی همانند تردمیل های سنتی است و کاربر برای کنترل کردن آن باید از تلفن همراه خود استفاده کند. محتویات نمایشگر گوشی روی صفحه نمایش عمودی نمایش داده می شوند.

روی این نمایشگر یک دوربین زمان پرواز (ToF) تعبیه شده که به کمک بینایی رایانه ای، حرکات کاربر را تحلیل می کند. برای حفاظت از حریم خصوصی می توان دوربین را با اسلایدی که برای آن در نظر گرفته شده، پوشاند.

تردمیل هوشمند مورد بحث در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد: مدل پریمیوم که تسمه آن از فناوری Slat Belt بهره برده و نهایت سرعتش 19 کیلومتر بر ساعت است و مدل تاشو که AirRun نام داشته و نهایت سرعت 14 کیلومتر را فراهم می کند.

 

 

 

تردمیل Amazfit HomeStudio با اتصال به محصولات هوامی و دیگر گجت های پوشیدنی، ضربان قلب کاربر را اندازه می گیرد. علاوه بر این دسترسی به کتابخانه ای از 1000 کلاس ورزشی از جمله اسکالپت و یوگا وجود دارد. هزینه اشتراک ماهانه استفاده از این سرویس 34.99 دلار است.

هوامی هنوز قیمت و زمان عرضه تردمیل Amazfit HomeStudio به بازار را اعلام نکرده ولی می گوید قیمت آن بسیار کمتر از رقبا خواهد بود.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/09/%d8%aa%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c%d9%84-amazfit-homestudio-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()