نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس چیست؟
وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست (CMS) که به شما امکان میزبانی و ساخت یک وب سایت را میده. سیستم های مدیریت درونمایه مانند وردپرس، یک نرم اسباب تحت وب هستن که امکان مدیریت یک وب سایت و محتوای وب رو برای کسانی که با زبان های طراحی و توسعه وب آشنایی ندارن فراهم میکنن. ولی چطور؟

مقاله امروز ویکی دمی یک راهنمای جامع برای آموزش ساخت سایت با وردپرس است که به صورت مرحله به مرحله بهتون تعلیم میده که وب سایت وردپرسی خودتون را بسازین و کنار این دستورالعمل ها، یک فهرست از نکاتی که برای کار با وردپرس بهشون بیچارگی دارین را هم براتون حاضر کرده است. اما قبل از همه این کارها باید به یک سوال پاسخ بدیم، سوالی که معمولا همه کسانی که میخواهند پیشه با وردپرس را شروع کنن براشون پیش میاد: چه تفاوتی بین WordPress.com و WordPress.org وجود داره؟

تفاوت WordPress.com و WordPress.org
WordPress.com و WordPress.org هر دو از سرویس های وردپرس هستن. WordPress.org به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی پیش درآمد به کار کرد و در حال حاضر تکمیل شده و ما فوق یک تارنگار نویسی ساده است. این سرویس هیچ محدودیتی نداره و این امکان را بهتون میده که به راحتی یک سایت کامل بسازین. ولی برای اینکه بتونین از این سرویس کاربرد کنین باید هاست و گستره لازم را خریداری کرده باشین. در این پلتفرم می تونین از افزونه ها و برنامه های رایگان و پولی بهره‌گیری کنین و به راحتی روی تارنما تون نصب کنین و همچنین وب سایت تون را همونطور که میخواهید طرحی و سفارشی سازی کنین. برای تحلیل و ارزیابی سایت هم می تونین از ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس کاربرد کنین.

اما wordpress.com به شما اجازه میده بدون احتیاج به هاست و پهنه خیلی تند یک تارنگار ایجاد کنین. در این پلتفرم شما نمی تونین قالب های موردنظرتون را روی سایت بارگذاری کنین و باید از قالب های رایگان در وردپرس بهره‌گیری کنین. علاوه بر این امکان سفارشی سازی برای ویرایش قالب ها هم محدوده. برای تحلیل تارنگار تون می تونین از دست موزه تحلیلگر خود پلتفرم استفاده کنین و اجازه استفاده از ابزارهای دیگه مثل گوگل آنالیتیکس را ندارین.

خوب اکنون که که تفاوت این دو سرویس را متوجه شدین می تونیم مزایا و معایب این دو را رسیدگی نماییم لغایت با پروا به نوع کسب و کارتون بهترین پلتفرم را گزینش کنین.

WordPress.org می تونه سرویس آرمانی شما باشه اگر بخواهید کاملا کنترل وب سایت تون را داشته باشین و اون را مدیریت کنین. درسته که این سرویس رایگانه ولی شما مجبورین که هزینه های دیگه ای که برای نگهداری یک سایت لازمه را پرداخت کنین. شما باید دامنه موردنظرتون را خریداری کنین، افزونه های موردنیاز را آپلود و نصب کنین، کد سایت را ویرایش کنین و امنیت وب سایت تون را مدیریت کنین.

WordPress.com برای شما مناسبه اگر به پیگیری یک کار راحت هستین. با استفاده از این پلتفرم دیگه نیازی نیست خودتون سرور را مدیریت کنین یا بابت میزبانی سایت (هاست) هزینه ای پرداخت کنین و یا بخواهید دامنه ای برای وب سایت تون بخرین. WordPress.com یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی داره و اگر از نسخه رایگان کاربرد کنین نمی تونین هر قالب سایت و یا افزونه ای را آپلود کنین ولی با پرداخت و خرید نسخه پریمیوم می تونین از امکانات بیشتری استفاده کنین و مهار بیشتری روی سایت یا وبلاگ تون داشته باشین.

آموزش ساخت سایت با وردپرس برای نوآموز ها
برای اینکه بتونین وب سایت موردعلاقه تون را با وردپرس بسازین چندین راه وجود داره. معمولا کار کردن با وردپرس برای کاربران خیلی ساده است هرچند اگر کاملاً پسین پیشه باشین ممکنه شروع پیشه کمی براتون نگران کننده باشه، به همین انگیزه در این مقاله ویکی دمی تصمیم دارم بهتون تعلیم ساخت سایت با وردپرس را بدهم ، پس اصلا نگران هیچ چیزی نباشین.

چطور یک وب سایت وردپرسی بسازیم
وردپرس یکی از محبوبترین CMS هاست که امروزه کاربرد زیادی داره. آسانی بهره‌گیری و تطبیق پذیری این پلتفرم به کاربران و صاحبان مشاغل اجازه میده که تارنما هایی ایجاد کنن که نیازهاشون را برطرف کنه. با تعلیم تاسیس سایت با وردپرس ، به اتفاق من باشین الی تارنما باره نیازتون را به راحتی بسازین و متعلق به استفاده کنین.

۱.یکی از پلن های وردپرس را گزینش کنین
برای شروع به کار با ساخت سایت با وردپرس، باید پلن موردنظرتون را برگزیدن کنین. همونطور که پیشتر اشاره کردم اگر از wordpress.org بهره‌گیری کنین فقط یک گزینه دارین که همون پلن مجانی هست، هرچند در پیوستگی باید دامنه، هاست، افزونه ها و موارد پیوسته دیگه را خریداری کنین. ولی اگر بخواهیم از wordpress.com کاربرد کنیم باید یگانه از پنچ پلنی که ارائه شده را گزینش کنیم:

آموزش ساخت سایت با وردپرس

تفاوت اصلی این پلن ها شامل خرج ماهانه، نوع سفارشی سازی و وانگهی دسترسی به ابزارهای بازاریابی میشه.

آشنایی با قیمت و تعرفه سئو جهت بهینه سازی سایت ها
۲.نام دامنه و ارائه دهنده هاست خویش را برگزیدن کنین
تنظیمات مربوط به نام دامنه و ارائه دهنده هاست در وردپرس معمولا به طور همهنگام در همان فرآیند ایجاد تارنما رویداد میفته. پیش از اینکه سراغ این تنظیمات بریم، تفاوت بین حوزه و هاست را براتون توضیح میدم.

برای اینکه بتونین معنی پهنه را درک کنین به آدرس خونتون فکر کنین. سایت شما هم مثل خونتون باید یک آدرسی داشته باشه لغایت بازدیدکنندگان بتونن وب سایت شما را در اینترنت پیدا کنن. اما هاست در واقع فضایی هست که وب سایت شما در اون ذخیره میشه. خوب پس دامنه، آدرس خانه و هاست، خویش خانه شماست و احتمالا فایل ها یا صفحات هم می تونن مبلمان خانه شما باشن. اسم پهنه باید چیزی مانند به www.example.com باشه. و برای هاست هم می تونین از سرویس های ارائه دهنده هاست وردپرس مثل WP Engine و Kinsta استفاده کنین.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


محققان آمریکایی از تولید باتری های لیتیومی جدیدی خبر داده اند که سرعت شارژ آنها پنج برابر بیشتر از باتری های لیتیومی عادی است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، در تولید باتری لیتیومی جدید از نانولوله های کربنی استفاده شده که سرعت ذخیره انرژی آنها را ارتقا می بخشد.

 

یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در این باتری ها استفاده از الکترودهای خاصی از جنس فلز لیتیوم خالص است که ایمنی باتری های یادشده را ارتقا می بخشد و از گرم شدن بیش از حد و انفجار احتمالی جلوگیری می کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,باتری لیتیومی

محققان می گویند اگر چه سرعت شارژ باتری های یادشده 5 برابر بیشتر از باتری های لیتیومی عادی است، اما این سرعت با برخی به روزرسانی ها تا ده برابر نیز قابل افزایش است. نانولوله های کربنی این باتری که اولین بار در سال 2018 ابداع شده بودند از پایداری کافی برخوردارند. پژوهشگران امیدوارند بتوانند ظرف ماه های آینده برای تجاری سازی این باتری و تولید انبوه آن اقدام کنند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11056849.html



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



اخبار,اخبار تکنولوژی,بازی PES
با اعلام کمپانی کونامی بازی PSE 2021 منتشر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، با اعلام شرکت کونامی خبری از PES 2021 نخواهد بود و فقط این کمپانی یک آپدیت بزرگ را برای سال آینده منتشر خواهد کرد. این کمپانی تمرکز خودش را بر روی PES 2022 معطوف کرده و از نسخه آینده موتور آنریل انجین رو جایگزین فاکس انجین خواهد کرد.

 

کمپانی کونامی قیمت این آپدیت رو ۲۵ دلار اعلام کرده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews74012.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()