نوشته شده توسط : ساحل

ویپ چیست ؟
ویپ (VoIP) به معنی انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا Voice over IP است. در فناوری ویپ صدای آنالوگ که امکان انتقال بر روی امواج الکتریکی و سیم مسی را دارد ؛ به صفر و یک تبدیل می کند و بصورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل نماید. به بیان دیگر صدا پیش درآمد بدست میکروفن گوشی سیستم تلفنی ویپ به امواج الکتریکی تبدیل شده ،سپس توسط گوشی تلفن ویپ به صورت دیجیتال تبدیل می شود و این اطلاعات دیجیتال در شبکه به سرور ویپ یا سانترال تحت شبکه ارسال می شود. سانترال ویپ بعد از تشخیص مقصد،اطلاعات را به گوشی ویپ مقصد یا گیتوی ویپ که به خطوط شهری متصل است ارسال می کند. در پایان ، در مقصد گیتوی یا گوشی وپ اطلاعات دیجیتال را مجددا به امواج الکتریکی تبدیل می کنند و مجدد تبدیل به صدای آنالوگ می شود.

از اولین تجربه های به کارگیری VOIP در مملکت به کارگیری تماس اینترنتی تحت شبکه نرم انگیزه ها های پیام رسان اولیه مانند یاهو ، msn و ... می باشد. در پیوسته فناوری ویپ بواسطه ارزش افزوده ای که با تفریق هزینه ها داشت در کارت های تلفن بین المللی جهت تماس ارزان بها مورد کاربرد قرار گرفت. سیستم تلفنی الو ویپ همه روزه با سرعت زیادی جایگزین دستگاه های سانترال کهنه می شود.و امروزه سیستم تلفنی تحت شبکه یا همان voip با سرعت زیاد به برگزیدن نخست شرکت ها تبدیل شده است.

تجهیزات ویپ

IPPBX در ویپ
IP-PBX یک راهکار سودمند است که در ساختار VoIP ارائه می شود .عبارت PBX (Private branch exchange) به معنی دستگاه های تلفن مرکزی یا سانترال ها می باشد و در شرکتها نقش اساسی در برپایی ارتباطات دارند . این دستگاه خطوط درونی را بصورت آنالوگ یا دیجیتال بروی سیم تلفن منتقل می کنند . امروزه با کمک VoIP این دستگاه ها به نحوه جدیدی عرضه می شوند . ترکیب VoIP در دستگاه PBX نسل جدیدی از دستگاه را بوجود آورده که IP-PBX نام دارد . مزایای جدید این دستگاه , از دیدگاه متفاوتی قابل رسیدگی است که به برخی از موارد آن اشاره خواهد شد .

این سیستم علاوه ارائه تمام امکانات سیستم تلفن سانترال باستانی ، امکانات گوناگون و جدیدی را نیز فراهم کرده است.از جمله :
تعریف IVR (پاسخگو خودکار)
امکان Call Back جهت تماس از طریق تلفن از خارج با سیستم
برقراری تماس کنفرانسی چند کاربر با یکدیگر
استفاده از سیستم رمزنگاری برای امنیت اطلاعات
سیستم صندوق پستی
پشتیبان گیری از تنظیمات سیستم، تماس ها ،گزارشات
تعریف موزیک انتظار متفاوت برای هر داخلی
پیج کردن تمام داخلی ها به چهره همهنگام و تکی
انتقال تماس های تلفنی
ضبط و فشرده سازی تمامی تماس ها
تعریف دورنگار سرور مجازی اختصاصی برای داخلی
مکانیزم های فشرده سازی برای کاهش پهنای باند
انواع تلفن
IP Phone
تلفن IP بهترین گزینه برای سیستم های IP-PBX است . این تلفن ها بدست کاربر قابل برنامه ریزی هستند و بر این بنیاد امکانات بسیاری در پسندیدن کاربر قرار می دهد. بعضی تلفن های آی پی ،چندین ورودی خط داشته و با این ویژگی می توان اغلب از یک تماس به هر درونی (Extension) عدل . در تصویر پایین یک IP Phone را مشاهده می نمایید.


SoftPhone
سافت فون یک نرم افزار است که بر روی رایانه یا موبایل های هوشمند نصب شده و تحت پروتکل های SIP یا IAX با IP-PBX بستگی برپا می کنند و با برقراری این بستگی کاملا مشابه یک تلفن ویپ عمل می کند. برای به کارگیری نرم اسباب بر روی رایانه نیاز به اسپیکر، میکروفن و هدست می باشد اما بر روی موبایل با بلندگو و میکرفون موبایل سازگار می باشد. از Soft Phone های معتبر و شناخته شده می طاقت به Xlite، Express talk، Zoiper اشاره نمود.

(ATA Analog Telephone Adapter)
این دستگاه درگاه مبدل تلفن های آنالوگ و پیوست آنها به ویپ می باشند . این مودم ها از یک سو به شبکه و IPPBX متصل می شوند و از جانب سایر به تلفن معمولی وصل می شود و با تبدیل خطوط VoIP این سیستم به آنالوگ، امکان پیوست گوشی معمولی به ویپ فراهم می نمایند.


gateway ویپ
FXO Gateway
این نوع از گیت وی به خطوط تلفن شهری قابل پیوست هستند . به عبارت دیگر تماسی که از خط آنالوگ برقرار می شوند، توسط این گیت وی به مکالمات ویپ(VoIP) تبدیل می شوند و به سمت تلفن ویپ ارسال می شوند.

FXS Gateway
این گیت وی به گوشی تلفن متصل می شود. به عبارت دیگر این گیت وی تماس تلفنی گوشی آنالوگ را روی شبکه ارسال و دریافت می کند.

Digital Gateway
این گونه از گیت وی که بها بالاتری نسبت به دیگر نمونه ها دارد، به خطوط E1 متصل می شود و از سمت دیگر به شبکه داده متصل می شود.

کارت ویپ
کارت دیجیتال
کارت دیجیتال، که در درون رایانه از راه PCI یا PCI-e بر روی مادربرد نصب می شود ، توانا است از پورت های دیجیتال نظیر T1، E1 پیوستگی نرم افزار الو ویپ با شبکه تلفن شهر یا مراکز تلفن را برقرار کند. در ایران از پورت E1 جهت سرویس دیجیتال استفاده می شود . لازم به بیان است هر خط E1 تا 30 خط تلفن جهت برقراری ویپ را ساپورت می کند.


کارت آنالوگ
کارت آنالوگ ویپ (FXS/FXO) در گنجایش 1 تا 48 پورت در دسترس هستند . این نوع از کارت ها در گنجایش پایین به کانکتورهای RJ-11 و در ظرفیت بالا به RJ-21 مجهز شده اند. از این کانکتورها می توان برای بستگی با خطوط شهری، درونی و یا پیوندیدن میان نرم اسباب الو ویپ و هر IPPBX دیگری بهره گرفت.در پایین یک کارت آنالوگ نمایش داده شده.

مزایای VoIP

از جهت های متنوع می تاب به رسیدگی مزایای نرم افزار ویپ پرداخت . البته کاهش هزینه را از دسته جذاب ترین خاصیت های نرم اسباب مرکز تماس ویپ می تاب قلمداد کرد ، بعضی از دلایل کاهش هزینه ها عبارتند از:
جهت راه اندازی ویپ نیازی به سیم کشی مجزا هستی ندارد
این فناوری از شبکه کامپیوتری کمپانی برای ارتباطات تلفنی بهره می برد که موجب حذف کابل کشی مجزا می شود . ضمنا در چهره جابجایی مکانی کاربر، زحمت سیم کشی تلفن برای مکان جدید وجود ندارد.

تماس کاربران از بیرون شرکت به چهره رایگان
کاربران از طریق اینترنت توانا به تماس با کمپانی می باشند. این ویژگی برای کارمندانی که خارج از شرکت تکاپو دارند علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس نیز می شود.

گسترش آسان
افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی اتمام پذیر است و برخلاف سیستم کهن دربایستن به سیم کشی برای هر کاربر جدید وجود ندارد.

امکان ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر
امروزه به کارگیری نرم انگیزه ها SoftPhone در کمپانی ها به صورت روزافزون در حال اشاعه است . این نرم ابزارها جایگزینی برای دستگاه تلفن به احصاییه می رود و تنها بیچارگی است که کاربر یک Handset برای برقراری تماس تلفنی داشته باشد .لذا بدین چهره می نا در خرج خرید تلفن صرفه جویی کرد.

مدیریت متمرکز
مرکز تلفن VoIP محیطی تحت شبکه برای کاربر ایجاد می کند که از راه آن می تاب تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری های پیشه را بدست نرم انگیزه ها الو ویپ سپریدن داد.

امکان برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری
شرکت هایی که از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP کاربرد می کنند از هزینه گزاف برقراری ارتباطات تلفنی با پروا به مسافت کاربران ممانعت می کنند.

در پیوسته گردآور ای از مزیت های ویپ آورده شده است :
ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات
استفاده از استاندارد SIP ،H.323
کاهش هزینه های حمایت و نگه داری به انگیزه یکی کردن شبکه داده و تلفن
پویایی و ترقی روز افزون نرم افزار الو ویپ و مرکز تماس الو ویپ
قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل
پشتیبانی از امکانات مخابراتی کنونی و ارایه خدمات جدید، با هزینه ذیل و سهولت در اجرا
امکانات مرکز تماس ویپ
برخی امکانات این سیستم در نرم انگیزه ها الو ویپ به شرح ذیل است:
امکان ارائه درونی به تعداد توان محدود برای کاربران
با توجه به مشکل افزار و نرم اسباب انتخابی برای ویپ ، می توانید شمار مختلف و بسیار زیاد داخلی داشته باشید.

امکان اخذ Voicemail پیام صوتی
با به کارگیری این سرویس در چهره عدم پاسخگویی کاربران می توان برای آنها پیام صوتی گذاشت . کاربر در سررسید مد نظر قادر به شنیدن پیام می باشد . وانگهی امکان ذخیره سازی پیام بر روی سرور و در چهره دربایستن حتی ایمیل کردن آن برای کاربر وجود دارد.

ضبط مکالمات
تمامی مکالماتی که در بستر نرم افزار ویپ در سیستم صورت می گیرد قابلیت ضبط شدن و ذخیره شدن در سرور را دارا می باشند و وانگهی با کمک فشرده سازی می طاقت حجم مکالمات را الی اندازه بسیار نکویی کاهش داد.

نرم افزار تلفن SoftPhone
با نصب نرم افزار تلفن بر روی رایانه ، امکان دسترسی به درونی از راه کامپیوتر کاربر فراهم خواهد شد . با این ویژگی از بیرون کمپانی هم امکان وابستگی با سازمان بصورت بدون هزینه هستی دارد. وانگهی می طاقت از لپ تاپ یا موبایل به عنوان تلفن ویپ استفاده کرد.

فکس به ایمیل
با به کارگیری سرویس fax to email قابلیت دریافت اتوماتیک فکس های دریافتی و ارسال آنی آنها به ایمیل کاربر وجود خواهد داشت. بدین صورت در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و به محیط زیست اهمیت دیتا خواهد شد . از سوی دیگر با اندوخته سازی اسناد و فکس های واصله در ایمیل،قابلیت دسترسی به آنها در هر مکان و سررسید شدنی می باشد .

آی.وی.آر IVR
این خاصیت ( Interactive Voice Response) به شما امکان برقراری منوی صوتی بر بنیاد تماس کاربران را فراهم می کند و به کمک آن کاربر می تواند برای پیوست به بخش مورد عقیده خویش ، درونی دسته مورد نظر خویش را بر پای بست، پیام خودکار خوانده شده وارد کند. برای نمونه در تماس با شرکتی که دارای دسته فروش، پشتیبانی و ... است، آغاز پیام پخش شده و سپس برای پیوستگی با هر بخش یک شماره اعلام می گردد. و پس متعلق به تماس گیرنده با وارد کردن عدد مورد عقیده به بخش مربوطه هدایت می شود.

صف انتظار
با استفاده از ویژگی صف انتظار، در صورت اشغال بودن خطوط سایر وابستگی قطع نمی گردد و تماس های مخاطبان از دست نمی رود ،بلکه در صف چشمداشت پیمان می گیرند و با آزاد شدن داخلی تماس استوار شود.

مدیریت تماس در ساعات اداری
این ویژگی یکتا از موارد پر کاربرد سیستم تلفن کمپانی محسوب می شود. که در سیستم های VoIP با مقرر کردن ساعات کاری به راحتی قابل انجام خواهد بود.

گزارش گیری از تماس ها
این امکان وجود دارد که تماس کاربران به چهره گزارش در سیستم مرکز تماس الو ویپ اندوخته گردد که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش های مختلف بر بنیاد تماس های تلفنی دریافتی بیانگر نحوه و میزان تماس هاست،و در عملیات مدیریتی شرکت قابل استفاده است .



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

«ندا طباطبایی» بانوی ایرانی‌تبار مقیم کانادا به‌پاس تلاش‌های فراوان در زمینه توسعه، پیاده‌سازی و رهبری استراتژی‌های نوآورانه در کسب‌وکار، موفق به دریافت عنوان تأثیرگذارترین زن سال 2019 شده است و یک ماه دیگر، جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای باکس نیوز باکس، بر اساس اعلام مجله کسب‌وکاری «سیلیکون ولی» (Silicon Valley Business Journal) که سالانه به تجلیل از 100 زن تأثیرگذار می‌پردازد، «ندا طباطبایی» نایب‌رئیس هوش تجاری تیم هاکی روی یخ «سن خوزه شارکز» در کانادا توانست برای نخستین بار به‌عنوان زن ایرانی‌تبار این جایزه را از آن خود کند.

 

طباطبایی که در دوران طفولیت، به همراه خانواده به کانادا سفر کرده است، موفق به کسب مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه تورنتو شد و سپس در همین رشته شروع به فعالیت کرد؛ او پس از طی مدارج پیشرفت، به سمت نایب‌رئیس هوش تجاری تیم هاکی روی یخ سن خوزه شارکز منصوب شد.

 

در آخرین دستاوردها، این بانوی ایرانی‌تبار، موفق به ایجاد یک سیستم قیمت‌گذاری پویا و پیشرفته در تیم فروش شارکز شده است که استفاده از این سیستم به شارکز این امکان را می‌دهد که خدمات بهتر و دقیق‌تری را ارائه دهند و با توجه به میزان عرضه و تقاضا، تجارب بیشتری را با طرفداران و بودجه متنوع آنان داشته باشند. در حقیقت تلاش‌های او درزمینهٔ توسعه، پیاده‌سازی و رهبری استراتژی‌های نوآورانه در کسب‌وکار کلی این تیم به بار نشسته است.

 

به‌این‌ترتیب تیم هاکی روی یخ سن خوزه شارکز موفق شده که طرفداران زیادی را به خریدن محصولاتش جلب کند و در این زمینه رکوردهای موجود را بشکند.

 

«جاناتان بچر»، رئیس سن خوزه شارکز ضمن ابراز خرسندی از این موضوع گفت: شرکت شارکز، پیشگام در صنعت ورزش و سرگرمی با مفاهیم نوآورانه‌ای که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد، است که ندا طباطبایی از زمان پیوستن به آن، عمیقاً برای کمک به بهبود عملیات کسب‌وکار و برقراری ارتباط با طرفداران تلاش کرده است.

 

دیگر خدمات ارزنده این بانوی ایرانی

بر اساس گزارش تارنمای باکس نیوز باکس، پشتیبانی و کمک به رشد و توسعه زنان در محل کار و در صنعت ورزش، چیزی است که طباطبایی با شور فراوان ادامه می‌دهد. بر همین اساس، او یک شبکه ورزش و سرگرمی زنان شارکز را از میان کارمندان زن این شرکت راه‌اندازی کرده است.

 

وی همچنین در تاریخ 28 مارس 2019، اولین «Women of Teal» و پنلی شامل زنان مدیر ارشد در سیلیکون ولی را در مرکز شارکز راه‌اندازی کرد که این امر فرصتی برای معرفی زنان برجسته شبکه فراهم کرد.

 

علاوه بر این طباطبایی هنوز به عضویت خود در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه‌ای نظیر بنیاد شارکز و WiST (زنان حاضر در تکنولوژی ورزشی) ادامه خواهد داد و همانند چند سال گذشته در همایش‌های مختلف سخنرانی‌هایی خواهد کرد تا بر اهمیت تحلیل دیتای بازخورد تأکید کند.

 

قرار است، یک ماه دیگر (26 اردیبهشت‌ماه)، این جایزه طی مراسمی در هتل فرمونت در سن خوزه به وی اهدا شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews32112.html



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین جلیقه هوشمند در جهان AppWEAR با داشتن 3 پد حرارتی، گرمایش بدن در شرایط آب و هوایی سرد را تأمین کرده و از طریق بلوتوث با تلفن همراه کاربر ارتباط برقرار کرده و درجه حرارت موردنیاز بدن را تنظیم می کند. 

فناوری Jacket AppWEAR به شکل باورنکردنی درجه حرارت بدن را در هر شرایط آب و هوایی تأمین کرده و با وجود 3 منطقه گرمایش در جلو و پشت جلیقه، گرمایی متعادل و متناسب را به بدن کاربر هدیه می دهد.

 

این جلیقه مناسب ترین و راحت ترین وسیله پوشیدنی برای تأمین گرمایش بدن در محیط خارج از منزل بشمار می رود. این سیستم دارای باتری است که با هر باز شارژ شدن به مدت 12 ساعت عمر مفید داشته و بدن را گرم می کند. این فناوری از طریق بلوتوث به اپلیکیشنی در تلفن همراه کاربر با سیستم عامل (اندروید و آی او اس) متصل شده و میزان گرمای بدن را می توان از طریق گزینه های ثبت شده در آن تنظیم کرد.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,جلیقه هوشمند

 

این جلیقه دارای یک دگمه سلیکون LED به منظور تنظیم دستی گرمای بدن، یک سیستم گرمایشی کامپوزیت برای دوام و قابلیت اطمینان ان و همچنین فناوری Geolocation به منظور ردیابی کاربر در هر محیط و شرایطی است. این فناوری علاوه بر تأمین گرمای بدن، فعالیت های بدن کاربر را نیز رصد کرده و از طریق بلوتوث به تلفن همراه کاربر ارسال می کند.

 

کاربران به کمک اپلیکیشن AppWEAR می توانند تمامی فعالیت های خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و ماجراجویی تازه در فضای مجازی رقم بزنند.  این جلیقه ضد آب بوده و به راحتی قابل شستشو است.

 

در حال حاضر این جلیقه هوشمند در سایت کیک استارتر با قیمتی برابر 139 دلار پیش فروش می شود. پیش بینی شده است این فناوری در سپتامبر سال 2019 به بازارهای جهانی عرضه شود.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11024612.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

محققان موفق به تولید نوعی آنتن جیبی پیشرفته شده اند که در شرایط عدم دسترسی به ارتباطات رادیویی می تواند تبادل داده را ممکن کند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان موفق به تولید نوعی آنتن جیبی پیشرفته شده اند که در شرایط عدم دسترسی به ارتباطات رادیویی می تواند تبادل داده را ممکن کند.

 

 آنتن یادشده که توسط وزارت انرژی امریکا تولید شده، نه تنها می تواند سیگنال های رادیویی را در فواصل طولانی جابجا کند، بلکه می تواند این کار را علاوه بر هوا از طریق آب نیز انجام دهد.

 

بنابراین از این آنتن ها می توان برای تبادل داده در زیر آب های اقیانوس ها و دریاها نیز استفاده کرد. طول این آنتن ده سانتیمتر بوده و از اثر پیزوالکتریک برای تولید امواج فرکانسی موج بلند استفاده می کند. این در حالی است که معمولا آنتن های بزرگ برای انجام چنین کاری به کار می روند.

 

لغت پیزوالکتریک یعنی الکتریسیته ناشی از فشار از لغت یونانی به معنای فشردن گرفته شده است. اثر پیزوالکتریک در کریستالها (بلورها)، برخی از سرامیک ها و اجسام زیستی مانند استخوان DNA و پروتئین ها روی می دهد. تولید اختلاف پتانسیل الکتریکی در برخی بلورهای نارسانا مثل (کوارتز) تحت کشش یا فشار همان اثر پیزوالکتریک است.

 

با اعمال نیروی خارجی، دوقطبی‌های این سرامیک‌ها و غیره تحریک می‌شوند و میدان الکتریکی ایجاد می‌شود. وارونه کردن اثر نیرو (مثلاً از کششی به فشاری) جهت میدان را معکوس می‌کند. این اثر را برادران کوری، پیر و ژاک کوری، در دههٔ ۱۸۸۰ کشف کردند. موادی که این پدیده را از خود بروز می‌دهند مواد پیزوالکتریک نامیده می‌شوند.

برقراری ارتباطات از این طریق نیاز به پهنای باند زیادی هم ندارد و کارآیی این روش 300 برابر روش استفاده از آنتن های رادیویی توصیف شده است. برد هر یک از این آنتن ها 30 متر اعلام شده است.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11024720.html



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که توسط شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی، رتوش، ماسک یا دگرگونی تصاویر به‌کار می‌رود. کار اصلی این نرم‌افزار، تدوین و ادیت عکس است که می‌توان با امکانات موجود در عکس‌ها تغییرات بسیار زیاد و متنوع‌ای را به وجود آورد.

یادگیری افزودن فونت در فتوشاپ ، چه با استفاده از Mac و چه ویندوز جای نگرانی نیست.

دانستن نحوه افزودن فونت در فتوشاپ یک مهارت اساسی اما حیاتی است ، زیرا تقریباً در هر پروژه طراحی نیاز به درج متن است. 

 

در این مقاله نحوه بارگیری یک فونت از کتابخانه آنلاین و فعال سازی آن در فتوشاپ توضیح داده خواهد شد (این فرایندها براساس سیستم عامل های جدید است و ممکن است با نسخه های قدیمی تفاوت کمی داشته باشد).  

 

نحوه افزودن قلم در فتوشاپ در سیستم عامل MAC

1. فونت را پیدا کرده و دانلود کنید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

فونت فتوشاپ

 

برای تهیه فونت متناسب با نیاز و علاقه خود ، می توانید در اینترنت سرچ کنید و آنها را دانلود کنید.

 

2. فایل قلم را روی سیستم قرار دهید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

اضافه کردن فونت فتوشاپ 

 

فایل قلم را در پوشه Downloads خود پیدا کنید. اگر پوشه زیپ شده است ، روی آن دوبار کلیک کنید تا به فایل دسترسی پیدا کنید. اگر چندین فونت بارگیری کرده باشید ، هر کدام پوشه جداگانه خود را دارند. دو مورد از متداولترین پسوندهای فایل قلم که باید مراقب آنها باشید ، OTF و TTF هستند.

 

3. قلم را نصب کنید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

نصب فونت در فتوشاپ

 

برای نصب قلم خود ،گزینه های زیر را دارید:

گزینه 1: با دوبار کلیک بر روی فایل قلم ، برنامه Font Box باز می شود ، جایی که می توانید با کلیک بر روی یک دکمه ، قلم را نصب کنید و آن را در تمام برنامه های موجود در رایانه ، نه فقط فتوشاپ ، در دسترس قرار دهید.

 

گزینه 2. شما می توانید به صورت دستی فایلهای قلم را از پوشه Downloads یا در پوشه Users / Library / Fonts ((برای در دسترس قرار دادن برای کاربران خاص) یا Library / Fonts (برای در دسترس قرار دادن برای همه کاربران) کپی / انتقال دهید.

 

4. قلم را در فتوشاپ انتخاب کنید

فتوشاپ را باز کرده و از در پنجره Character پایین بروید تا به قلم مورد نظر برسید و از ابزار Type برای افزودن به تصویر خود استفاده کنید. برای اعمال جلوه های هنری بر روی متن خود ، ممکن است لازم باشد ابتدا آن را رستر کنید ، که متن را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل بیت مپ تبدیل می کند. با انجام این کار دیگر نمی توانید متن را ویرایش کنید.

 

نحوه افزودن فونت در فتوشاپ در ویندوز

1. فونت را پیدا کرده و دانلود کنید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

افزودن قلم ها به فتوشاپ

 

کتابخانه های آنلاین زیادی وجود دارد که انتخاب گسترده ای از قلم ها را در اختیار شما قرار می دهد. از گزینه های فیلتر آنها برای تمرکز بر سبک های مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین می توانید فونت ها را از فروشگاه مایکروسافت بارگیری کنید. روی دکمه دانلود کلیک کنید و برنامه های فعال را ببندید.

 

2. فایل قلم را روی سیستم قرار دهید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

 نحوه ی افزودن فونت به فتوشاپ

 

پوشه Downloads را باز کرده و به پایین بروید و فایل فونت اضافه شده را پیدا کنید. اگر پوشه زیپ شده است ، کلیک راست کرده و گزینه "Extract All" را انتخاب کنید تا به مطالب دسترسی پیدا کنید. قلم ها به صورت جداگانه دانلود می شوند ، بنابراین اگر چندین فونت را دانلود کنید ، چندین پوشه وجود خواهد داشت. OTF و TTF دو پسوند متداول در فایل های فونت هستند.

 

3. قلم را نصب کنید

آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ, نصب فونت در فتوشاپ

افزودن فونت به فتوشاپ

 

گزینه های نصب قلم شما در فتوشاپ وجود دارد.

گزینه 1: روی فایل قلم کلیک راست کرده و روی install کلیک کنید و آن را در تمام برنامه های موجود در رایانه ، نه فقط فتوشاپ ، در دسترس قرار دهید.

 

گزینه 2: بر روی منوی Start>Control Panel>Appearance and Personalization>Fonts کلیک کنید. به راحتی می توانید فایل های فونت جدید را در این لیست فونت های فعال شده کپی و جای گذاری کنید.

  

4. قلم را در فتوشاپ انتخاب کنید

قلم انتخابی شما باید اکنون در رایانه در دسترس باشد ، بنابراین فتوشاپ را باز کنید و آن را در پنجره Character انتخاب کنید. اگر می خواهید جلوه های هنری فتوشاپ را اضافه کنید ، ممکن است لازم باشد متن را رستر کنید و آن را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل بیت مپ قابل ویرایش تبدیل کنید. ابتدا مطمئن شوید که از متن خود راضی هستید ، زیرا پس از این فرآیند نمی توانید آن را ویرایش کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/add-fonts02-photoshop.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مهندس سابق شرکت آمازون یک برنامه به نام "MeowTalk" ساخته است که صدای گربه‌ها را ترجمه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آی ای، درک و فهمیدن گربه‌ها، سگ‌ها و نوزادان می‌تواند یک چالش باشد، اما مطمئناً وقتی آنها چیزی را بخواهند یا به آن احتیاج داشته باشند، آن را هر طوری شده به ما اعلام می‌کنند، حتی اگر ما متوجه آن نشویم.

 

اکنون "خاویر سانچز" یکی از مهندسان سابق شرکت آمازون که روی دستیار صوتی هوشمند این شرکت موسوم به "الکسا"(Alexa) کار می‌کرد و اکنون در شرکت "Akvelon" مدیر پروژه است، از برنامه جدیدی به نام "MeowTalk" رونمایی کرده است که ممکن است به شما در درک صدا و اعلام نیاز گربه‌ها کمک کند.

 

"خاویر سانچز" برای ساخت این برنامه پس از تماشای یک مجموعه به نام "زبان مخفی گربه‌ها" الهام گرفت.

 

او با خودش فکر کرد که می‌تواند از تجربه کار بر روی "الکسا" برای توسعه این برنامه استفاده کند و پس از انجام تحقیقات، به همراه تیمش دریافتند که گربه‌ها تقریباً ۹ آوا یا صدا دارند.

 

این تیم براساس این احساسات و پیامهای اساسی گربه‌ها، برنامه "MeowTalk" را برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید ساخت.

 

کاربران با این برنامه می‌توانند طیف وسیعی از احساسات گربه‌ها را از "من گرسنه‌ام" تا "من خوشحالم" ترجمه کنند. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد صدای "میو" گربه خود را ضبط و آن را ترجمه کنند.

 

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با تنظیم دقیق واکنش‌های گربه‌ها به این برنامه کمک کرده و دقت آن را بهبود ببخشند و همچنین می‌توانند پیام‌های سفارشی مانند "من اسباب بازی خود را می خواهم!" به آن اضافه کنند.

 

البته به گفته "سانچز" ساخت این برنامه اولین قدم است و هدف نهایی ساخت برنامه‌ای است که در لحظه ترجمه کند. هنوز علم پشت این برنامه کامل نیست و برای افزایش کیفیت ترجمه‌ها به کاربران اعتماد می‌کند و به آنها متکی است.

 

طبق گزارشات، این برنامه همچنان در حال بهبود است. "سانچز" و تیمش در حال کار بر روی یک به روزرسانی هستند که علاوه بر زبان انگلیسی زبان‌های دیگری نیز داشته باشد.

 

هنگامی که این کار به ثمر بنشیند، می‌تواند به کاربران در ترجمه صدای گربه‌ها، سگ‌ها و حتی نوزادان کمک کند، اما برای مورد آخر هنوز هم باید با مادران یا پدران مشورت کرد. البته در ترجمه صدای گربه‌ها و سگ‌ها ارزش استفاده دارد، زیرا بهتر از خراشیده شدن با پنجه‌های این حیوانات در صورت نفهمیدن درخواست آنهاست.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews77192.html



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شغل طراحی تارنما از دسته مشاغلی است که در این سال‌ها مورد پروا بسیاری از افراد پیمان گرفته است. طراح تارنما از خلاقیت و مهارت‌های فنی خود، برای ایجاد و طراحی وب سایت‌ها بهره‌گیری می‌کند.

یک طراح برای طراحی یک وب سایت آغاز باید نما سایت را در ذهن خویش تصویرسازی کرده و فهم کند که تارنما مورد عقیده چگونه کار خواهد کرد. سپس به کمک طرح‌های اولیه در صفحه‌ی کاغذ شغل طراحی خود را آغاز می‌کند. سپس طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ پیاده‌سازی می‌نمایند و در منتهی طرح را به کد تبدیل می‌کنند.

https://avashtech.com/webmaster-job/

مقایسه‌ی برنامه نویس تارنما و طراح وب
شاید بارها نام طراح وب‌سایت و برنامه نویس تحت وب را شنیده باشید و هنوز تفاوت این دو را دقیقاً ندانید! پس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تفاوت طراح سایت با برنامه نویس وب
معمولاً طراح تارنما اغلب بخش ظاهری سایت را طراحی می‌کند که کاربر pcmag با آن در پیوستگی است. یعنی هر آن چیزی که کاربر در نما وب سایت می‌بیند بدست طراح وب سایت طراحی شده است.

یک طراح دیدن خلاقانه و هنری به وب سایت دارد. در حالی که دسته داخلی و پشت پرده‌ی سایت که مربوط به سمت سرور می‌باشد توسط برنامه نویس وب سایت (توسعه دهنده وب) کد نویسی می‌شود. پس کسان آماده در کار طراحی تارنما اغلب به زبان‌های برنامه‌‌ نویسی که به نما سایت مربوط می‌شود مسلط هستند در حالی که برنامه نویس وب سایت باید حداقل به یک زبان برنامه نویسی سمت سرور چیره باشد.

توسعه دهنده وب یا دولوپر کیست؟

به‌ انگیزه شباهت‌های بسیار بین این دو شغل، برخی مواقع جداسازی زیادی برای آنها قائل نمی‌شوند و حد مشخصی بین آنها هستی ندارد. ادامه‌ی مطلب نیز برای هر کار صدق می‌کند و به‌صورت کلی تألیف شده است.


ویژگی‌های یک طراح وب سایت
اگر شما می‌توانید ساعات زیادی را با کامپیوتر webdesign-inspiration بگذرانید، کمی استعداد  طراحی و گرافیکی دارید، از انجام کارهای خلاقانه لذت می‌برید، پیشه طراحی تارنما پسندیده شماست. طراحان سایت معمولاً افراد با تلاشی هستند و باید ساعات زیادی از روز را پای سیستم بگذرانند.
هر روز با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً تجربه نکرده‌ باشند. پس اگر می‌خواهید طراح وب سایت باشید باید روحیه‌ی شکست ناپذیری را در خود تقویت نمایید.


تحصیلات لازم برای شغل طراحی وب سایت
معمولاً رشته‌های تحصیلی علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات، برای شغل طراحی وب مدرکی مرتبط محسوب می‌شوند. فارغ‌التحصیلان برخی از رشته‌های پیوسته مانند گرافیک رایانه‌ای و برخی رشته‌های سایر هنری نیز می‌توانند به این شغل وارد شوند.

ولی شما بی گمان به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیازی ندارید. می‌توانید دوره‌های آموزشی طراحی وب را در آموزشگاه‌های آزاد بگذرانید. ولی بسیاری از افراد هستند که بدون داشتن مدرکی مرتبط، وارد این پیشه شده‌اند و موفق بوده‌اند. پس در این شغل بیشتر از اینکه مدرک مهم باشد، داشتن علاقه و مهارت اهمیت دارد.


مهارت‌های باره نیاز
دانستن زبان های برنامه نویسی مربوط به وب
تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مشابه photoshop
تسلط بر اینترنت و مفاهیم وب
خلاقیت بالا به منظور خلق یادگارها جدید
داشتن توانایی حل مسئله و رویکرد بخردانه به کار
به‌روز بودن و توانایی به‌روز نگه داشتن فرهنگ خود

موقعیت‌های شغلی یک طراح وب سایت
اگر شما یک طراح یا برنامه نویس وب سایت شوید، می‌توانید برای شرکت‌های طراحی وب سایت یا در بخش‌های تکنولوژی اطلاعات سازمان‌ها و یا به‌طور مستقل کار کنید.
در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها حائز تارنما رسمی می‌باشند و اطلاعات خویش را از این طریق به ملت ارائه می‌دهند. هرچه به سمت آینده پیش می‌رویم تعداد افرادی که مشتاق سفارش وب سایت هستند بیشتر می‌شود. از این جهت می‌توان امیدوار بود که این پیشه رو به رشد باشد.

یکی از مزیت‌های کبیر این کار قابلیت آزادکاری (freelancing) است که شما می‌توانید با داشتن چند وب سایت،‌ درآمد اینترنتی نکوداشتن داشته باشید.

هرچه به سمت آینده قبل می‌رویم افراد بیشتری هستند که به اهمیت داشتن وب‌سایت پی می‌برند. شما هم به عنوان یک طراح باید این دلایل را بدانید. ما در مقاله‌ی چرا باید وب‌سایت داشته باشیم این موارد را رسیدگی کرده ایم.

در کل می‌توان گفت بسیاری از طراحان با طراحی سایت، حمایت و مدیریت وب سایت، فرآوری محتوا، سئو و بهینه سازی وب سایت و … موقعیت‌های شغلی کمابیش نکویی دارند.


میزان درآمد شغل طراحی وب سایت
این پیشه از آنگونه مشاغلی است که درآمد آن کاملاً وابسته به میزان مهارت، دانش و سعی شما است. برخی از طراحان و برنامه نویسان کارکشته در ماه ده‌ها میلیون تومان درآمد دارند و از جانب سایر بعضی از آنها درآمدهای چند صد هزارتومانی عایدشان می‌شود. اما در حالت میانگین برای افرادی که به مهارت‌های لازم دست یافته‌‌اند ولی تجربه‌ی زیادی ندارند حقوق پایه‌ی وزارت شغل در نظر گرفته می‌شود.
اگر شما در این زمینه به چیرگی نکویی برسید می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای کار و جنبش نمایید، برای هر پروژه اجرت خوبی بگیرید و شما تعین کننده‌ی دستمزد باشید.

درآمد های کار طراحی وب سایت
تصویر بالا میزان میانگین دستمزد طراحان وب‌سایت را در آمریکا نمایش می‌دهد. بر پایه این دیاگرام به گزارش از سایت indeed.com میانگین اجرت یک طراح وب‌سایت در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۲ دلار در ساعت است.

در ایران هم طراحان وب سایتی هستند که بعد از کسب مهارت‌های لازم به‌صورت آزادکاری جدا از شرکت‌ها با طراحی سایت ارزان و حرفه ‌ای برای خود درآمد نکوداشتن کسب می‌نمایند.
در مقاله‌ای مجزا بررسی کرده‌ایم که آینده‌ی کاری و سطح درآمد یک طراحان چگونه است:

بازار شغل طراحان سایت

امنیت شغلی
هرچه قدر هم که درآمد یک شغل خوب باشد بازهم مسئله‌ی امنیت شغلی مهم است.
در طراحی سایت تنها مهارت و تلاش شماست که امنیت شغلی ایجاد می‌کند. اگر مهارت خود را به‌روز نگه ندارید، از تلاش دست بردارید قطعاً افراد سایر از شما پیشی می‌گیرند و شما کم‌کم از این رقابت شغلی مفتوح می‌مانید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در مشخصات نوکیا 5.4 به این سوژه اشاره شده است که این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ عازم بازار می‌شود و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه درونی دارد.

در طول چند ماه گذشته اطلاعات مختلفی از گوشی نوکیا 5.4 منتشر شده بود؛ ولی امروز مشخصات کامل این گوشی نوکیا فاش شد و می‌توان گفت این تلفن همراه هوشمند به گمان کردن زیاد با چه سخت‌افزاری عازم بازار می‌شود.

این گوشی نوکیا ظاهرا در رده‌ی محصولات اقتصادی پیمان می‌گیرد که قیمت بالایی نخواهد داشت. نوکیا 5.4 نزدیک به محصولات میان‌رده است؛ اما یک سری از ویژگی‌های‌ گوشی‌های رده‌پایین را دارد. مثلا از صفحه‌نمایش باکیفیتی برخوردار نیست و تراشه آن نیرو زیادی ندارد.

نوکیا 5.4 با تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ راهی بازار می‌شود و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. در اطلاعات فاش‌شده به پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه microSD تا ۲۵۶ گیگابایت اشاره شده است.

این محصول صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی LCD با وضوح 720p خواهد داشت و دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود که گمان کردن دارد به‌صورت حفره‌ای روی صفحه‌نمایش قرار گرفته باشد. باید به این سوژه اشاره کنیم که نوکیا 5.4 به چهار دوربین پشت مجهز شده است؛ دوربین اصلی ۴ مگاپیکسلی است، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با گوشه مفتوح دارد و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی هم روی آن دیده می‌شود.

این گوشی نوکیا از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که از شارژ سریع ۳ حمایت نمی‌کند و نیرو شارژر آن اغلب از ۱۸ وات نیست. در پسین باید به این سوژه اشاره کنیم که نوکیا 5.4 از پورت USB-C سهم می‌برد و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دارد.

منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/365711-nokia-54-specs-leak/



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویندوز 10 عملکردی پنهان دارد که به شما امکان می دهد روی یک فایل کلیک راست کرده و آن را به مکان خاصی از انتخاب خود منتقل یا کپی کنید. این تنظیم رجیستری کوچک باعث می شود فایلهای خود را با سهولت کپی و انتقال دهید.

 

Registry Editor ابزاری قدرتمند است و در صورت سوء استفاده ، می تواند سیستم شما را با مشکل روبرو کند. این یک کار بسیار ساده است ، هر چند تا زمانی که به دستورالعمل ها پایبند باشید ، نباید مشکلی ایجاد شود.

 

“Move to” را به منو کلیک راست اضافه کنید :

برای افزودن “Move to” به منوی کلیک راست ، اولین کاری که باید انجام دهید باز کردن ویرایشگر رجیستری است. برای انجام این کار ، Windows + R را فشار دهید ، در جعبه متن "regedit" را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

کلیک راست ویندوز 10

 

در نوار کناری سمت چپ به مسیر زیر بروید یا می توانید آن را مستقیماً در نوار آدرس بچسبانید:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

 

هنگامی که آنجا هستید ، بر روی "ContextMenuHandlers" راست کلیک کرده و سپس از فهرست گشودنی گزینه New> Key را انتخاب کنید.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

افزودن گزینه Move to به منوی کلیک راست

 

گزینه جدید را “Move to ” نامگذاری کرده و Enter را فشار دهید.

 

اکنون بر روی  “(Default) ” دوبار کلیک کنید ، فرمول زیر را در قسمت "Value Data" قرار دهید و Enter را بزنید:

 C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

افزودن گزینه Move to به منوی کلیک راست

 

اکنون می توانید با خیال راحت ویرایشگر رجیستری را ببندید. برای شروع استفاده از این قابلیت نیازی به راه اندازی مجدد یا خروج از سیستم نیست.

 

“Copy to” را به منو کلیک راست اضافه کنید :

مانند قبل ، برای افزودن “Copy to” به منوی راست کلیک، ابتدا ویرایشگر رجیستری را باز می کنید. Windows + R را فشار دهید ، در کادر نوشتار "regedit" تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

افزودن گزینه Copy To به منوی راست کلیک

 

در ستون سمت چپ به مسیر زیر بروید یا آن را مستقیماً در نوار آدرس بچسبانید:

 

 

 HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

 

هنگامی که اینجا هستید ، روی "ContextMenuHandlers" راست کلیک کرده و از فهرست گشودنی ، گزینه New> Key را انتخاب کنید.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

ویندوز 10

 

 

گزینه جدید را  “Copy to” نامگذاری کرده و Enter را فشار دهید.

 

اکنون بر روی “(Default) ” دوبار کلیک کنید و فرمول زیر را در قسمت "Value data" قرار دهید و Enter را بزنید:

 C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

آموزش اضافه کردن Copy to به منوی کلیک راست

 

پس از پایان کار ، می توانید با خیال راحت ویرایشگر رجیستری را ببندید. برای شروع استفاده از این قابلیت ، مجبور نیستید مجدداً راه اندازی مجدد یا از سیستم خارج شوید.

 

استفاده از “Move to” یا “Copy to” از منوی کلیک راست :

پس از افزودن این گزینه ها به رجیستری ویندوز و کلیک راست بر روی یک فایل یا پوشه ، منوی متن به طور معمول ظاهر می شود ، اما اکنون حاوی گزینه های “Move to” یا “Copy to” نیز خواهد بود.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

آموزش استفاده از Copy to منوی کلیک راست

 

یک کادر کوچک ظاهر می شود ، بنابراین می توانید پوشه مقصد را انتخاب کنید. پس از انجام این کار ، کافیست روی "Copy" کلیک کنید تا آن فایل به پوشه ای که مشخص کرده اید ارسال شود.

 

افزودن گزینه Copy To و Move To به منوی کلیک راست, اضافه کردن Move to/Copy to به منوی کلیک راست ویندوز 10

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/copyto-windows10-rightclick.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

قیمت طراحی سایت در مشهد: برای تعیین شدن قیمت در طراحی سایت عوامل مختلفی کارایی گزارند ما در شهر مشهد و سایر شهرها پلن هایی طراحی کردیم که هر کدام بها های مربوط به خود را دارن که هر کدام به دلیل استفاده از ظرف زمانی متفاوت بها متفاوتی برپایی کرده اند

مهمترین عواملی که در تغییر قیمت طراحی سایت در مشهد کارایی گزارند:

مورد نخست استفاده از سیستم های مدیریت درونمایه همانند جوملا یا وردپرس می باشد که کمک می کند طراحی سایت ارزان برپایی کنید به انگیزه قابلیت ها و ماژول هایی که دارند. این نکته را باید یادآوری نماییم که به کارگیری سیستم های مدیریت درونمایه نه فقط عیب نمی تواند تلقی شود بلکه در اکثر مواقع حسن هم به حساب می آید فقط تفاوت این عیب و حسن این است که به چهره تخصصی نتوانند امنیت و سئو را استوار کنند به زبان دیگر وقتی عیب به حساب می آید که تنها توانایی پیشه افزونه های آن را داشته باشید و نه نگارش افزونه برای آن ها اگر این امکان فراهم شود به دلیل توسعه راحت استفاده از این سیستم ها رهنمود میشود.

قیمت طراحی سایت در مشهد

دومین باره در طراحی سایت مشهد امکانات آن می باشد که چه امکاناتی برای طراحی سایت در عقیده گرفته اید خوب مسلما قیمت طراحی وب سایت در مشهد به طور نمونه سیستمی که فروشگاه آنلاین داشته باشد با سیستم یا سایتی که این امکان را ندارد از لحاظ قیمت و خرج متفاوت هستند

مورد سوم در تعیین قیمت طراحی سایت در مشهد این است که قالب گرافیکی برای سایت طراحی می شود یا خیر .به این معنا که یک گرافیست به صورت تخصصی باکارفرما طی جلساتی ایده های آن رابگیرید و بر اساس آن ایده ها طرح هایی را برپایی کند و کارفرما حق انتخاب از آن ایده ها را داشته باشد

چهارمین مورد در قیمت طراحی سایت در مشهد بحث سئو و بهینه سازی سایت می باشد که لغایت چه بی گمان تارنما بهینه سازی شده است برای موتورهای جستجو

علاوه بر موارد ذکر شده اینکه هاست برگزیدن داده شده چه ویژگی هایی داشته باشد یا اینکه چه تعداد گستره ثبت شده است در قیمت طراحی سایت تاثیرگزار هست



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از ۱ میلیارد کاربر پرکار به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین سئو اینسناگرام شبکه اجتماعی در ایران، دلیل احسان برای خواندن کامل این نوشتار جذاب و البته مهم است.

دوستان ارجمند توجه داشته باشید که کار و جنبش چیره دست من در زمینه سئو SEO است و اشراف کامل و تخصصی به شبکه های اجتماعی را ندارم و این نوشتار صرفا تجربیات بنده است و رغبت داشتم با نگاهی متفاوت به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایران بپردازم.

در این مقاله جذاب هدف داریم در قالب آموزش ترفندهای چیره دست اینستاگرام، سئو کردن محتواهای موجود پیج‌مان را هم در این شبکه اجتماعی بیاموزیم. نکات جالب امثال اینکه چطور در اینستاگرام امثال سئو بک لینک پسندیده و باکیفیت بگیرید و یا چطور محتوا با واژه ها کلیدی مناسب فرآوری کنیم و یا نحوه آنالیز و اخذ شدامد واقعی چطور است؟ چطور در اینستاگرام گمان کردن پنالتی شدن صفحه امثال پنالتی در گوگل هستی دارد و نکات مهم و جذاب سایر که در پیوسته مقاله میزفا تماشا خواهید کرد.

البته بهینه سازی در همه موضوعات به شکل‌های مختلفی موجود است، به عنوان مثال بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) ، بهینه سازی تجربه انسانی (HEO) و … اما قصد اصلی ما بستگی بین سئو با شبکه‌های اجتماعی است.

اگر نمی‌دانید سئو یا SEO چه چیزی است توصیه میکنم قبل از احضار این مقاله، پست مربوط به سئو چیست را بخوانید.

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 مقدمه
1.1 برای چه گونه کسب و کاری هوده آور است
1.2 آمار
1.3 اکانت بازاریابی در اینستاگرام
2 سئو در اینستاگرام
2.1 Like و Backlink
2.2 Page name و Site name
2.3 Bio و Title
2.4 Explore و SERP
2.5 Search و Search
2.6 Location و Local SEO
2.7 Hashtag و Keyword
2.8 Interaction و Behavior
2.9 Insights و Google Analytics
2.10 Reach و User
2.11 impression و impression
2.12 Comment و Comment
2.13 IGTV و Youtube
2.14 Mass followers و Link farm
2.15 Shadowban و Penalty
2.16 Hypeauditor و Alexa
2.17 دیگر شباهت ها
3 پایان
مقدمه

برای چه نوع کسب و کاری هوده آور است
به عقیده بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، اما به معنای این نیست که نباید در آن تکاپو کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که پیوستگی مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای سایر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به پیگیری مخاطب های ویژه خودشان باشند لغایت بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را قبل ببرید.

برای گسترش برند خویش احتیاج به شبکه های اجتماعی دارید و کار و جنبش در گونه ها شبکه های اجتماعی امثال داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خویش را دارد. تکاپو پسندیده در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاهی اخذ کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها آغاز پیشه می‌باشد و شیوه بهره‌گیری صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی پسندیده می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار
طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال یومیه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار تقریبا به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم رسیدگی می‌کنند.

آمار اینستاگرام
آمار اینستاگرام

اکانت بازاریابی در اینستاگرام
تقریبا ۳ سنه قبل در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خویش رونمایی کرد و کمک شایانی در بهبود بازاریابی در تو این اپلیکیشن ایجاد کرد. با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمارگرفتن ریزبین تعداد بازدیدهای هر پست، شمار کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در گونه خویش می‌تواند اثربخشی مناسبی در پیوستگی راه صفحه ما باشد.

با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه تعداد کاربران زن یا آقا هستند و یا چه گونه پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و کل این موارد کمک می‌کند لغایت بتوانید پست و محتوای مناسب در سررسید مناسب درج کنید.

تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود است و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

سئو در اینستاگرام
در ادامه منظور داریم به معرفی بعضی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس همانندی آن در سئو را بیان کنیم. درواقع شما در آموزش اینستاگرام به صورت حرفه ای، روش بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خود را می‌آموزید لغایت بهتر و اغلب دیده شوید، همان کاری که هدف سئو است. به عبارت دیگر وابستگی بین SMO با SEO را نشانه خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری هستی دارد تا بتواند بهترین نتیجه را پرتو دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در کوشش هستند الی بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به عقیده بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه بهره‌گیری کاربران از آن نرم افزار است.

اصطلاحات و کیوردها در اینستاگرام
پیشنهاد می‌شود پیش از احضار مقاله این عکس را یک بازبینی کنید.

 

Like و Backlink
به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به دریافت بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک گرفتن می‌کنید پرتو بسیار قوی تری دارد تا اخذ ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما بدست صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین قصد در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که احد از آن‌ها پستی درج می‌کند، دیگر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در بعضی راهبرد های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این گونه سناریو به این چهره حائز یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که برخی مواقع شدنی است با تکرار زیاد به جای داشتن نشانه بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و پهنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که اسم صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر تفویض آن کمک کند. همینطور اسم صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک اسم برند خوب حتما بیچارگی نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، مشهور که آسان به ذهن سپرده شود و در داخل یک سرگذشت به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی اکثریت داشته باشد.

نکته سایر آنکه آسان خوانده شود، آسان نوشته شود تا در نهایت بدست کاربران آسان پیدا شود. همینطور کوشش کنید ایدی کل شبکه‌های اجتماعی را امثال نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID یکتا در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به دامنه سایت تقریبا تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title
من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت مانند می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او روشنگری دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع دربایستن با درستی موجود در تو سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن دربایستن باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا بعضی از نکات این صفحه رعایت نشده و به دنبال نیروی نیرومند برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو سعی میکنیم بیشینه موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر منظور دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خویش اغلب نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو بهره‌گیری کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید رهنمود می‌شود یک برچسب منحصربه فرد برپایی کرده و در بیو درج کنید الی کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در گویه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت چیره دست سپریدن می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار تن فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه ویژه پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده لغایت اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک راه روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را شفا می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او شدنی است یک بار درباره بارو گفتگو کند، یک بار در ارتباط با حجاب گفتگو کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر رغبت داشت در ارتباط با موسیقی صحبت می‌کند. این موارد کمیاب که هیچ گونه قصد روشنی را پیگیری نمی‌کنند در گستره گفتگو های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این سرنوشت اصولا طبق لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور طبق رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و طبق آن پست‌هایی که شایستن دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این پیشه اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های کبیر درمان تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر ریشه-بن-بیخ مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی پیش از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همانگونه که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو اتمام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده قبل می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید نگریستن کنید و یا سایت‌هایی که قبلا تماشا کردید را به شکیبیدن بسیار در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند احد از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین جستار رخداد می‌افتد و شانس اخذ فالوور اغلب که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همان طور که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن احد از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” متمایز از آنکه این الگوریتم عبارت درست را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را برآیند اینکه اول جستجوی من پرتو می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم

:: بازدید از این مطلب : 42

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اموزش نصب بازی دیتا دار :

امروز قصد داریم سخت نصب بازی های داده دار مثل پیدا کردن سیستم باره احتیاج برای اجرای بازی و یا محل کپی کردن دیتا را به شما آموزش دهیم.

برنامه نویسان بازی های اندرویدی چند سالی است که با تشکیل بازی هایی با مراحل متعدد و گرافیک های غیر قابل باور برای موبایل توانسته اند بازار متنوعی برای علاقمندان بازی به هستی آوردند. بازی های اندرویدی می تواند با یک گرافیک 2 بعدی، چند مگابایت حجم داشته باشد و با می تواند به حجم های چندگیگابایتی برسد.

 

نصب بازی های مختصر حجم بی گمان مختصر زحمت و راحتر بوده زیرا یک فایل نصبی هستی دارد که برای نصب آن کافیست با به کارگیری نرم انگیزه ها مدیریت فایل، بازی را نصب و به راحتی اجرا نمایید. ولی وقتی بخواهیم یک بازی اچ دی با کیفیت و پرحجم روی گوشی نصب کنیم باید مراحلی را طی کنیم.

 

یکی از این دشواری ها که اکثر کاربران اندروید با بازی های داده دار دارند پیدا کردن پردازنده مورد دربایستن برای گوشی است. بعضی از بازی ها فایل های نصبی زیادی دارند که باید نسبت به پردازنده دانلود شوند، به طور مثال فایل نصبی بازی مورتال کامبت ایکس برای پردازنده های adreno، mali، powervr، tegra وجود دارد. شما باید مدل گوشی خودتان را در گوگل جست و جو کنید یا نرم اسباب هایی مثل cpu z را نصب کنید تا پردازنده گوشی مشخص شود. به طور نمونه اگر پردازنده گوشی شما mali بود فایل نصبی و داده mali را از بین بقیه انتخاب و دانلود کنید.

 

نصب بازی ها, چگونه بازی دیتا دار نصب کنیم
چگونه بازی دیتا دار نصب کنیم

 

بعد از این که دشوار انگیزه ها گوشی را چک کردید باید سراغ دیتا بروید و اگر فشرده (ZIP) بود با به کارگیری نرم افزار مدیریت فایل آن را استخراج نمایید.

 

اغلب بخوانید: علت کند بودن بازی ها در کامپیوتر

چگونه بازی دیتا دار نصب کنیم؟

داشتن یک برنامه مدیریت فایل (مثل ES File Explorer) در اندروید ضروری است. این نرم اسباب هم امکان کپی فایل در حافظه و هم امکان باز کردن فایل های فشرده Data را دارد.

وارد نرم افزار ES شوید و روی فایل نصب بازی با پسوند APK کلیک کنید الی مراحل نصب آغاز شود.

 

روی گزینه Install کلیک کنید لغایت بازی نصب شود.

وارد منوی اصلی اندروید شوید و بازی را اجرا کنید.

چون بازی بیچارگی به داده دارد، با ورود به بازی با اخطار عدم دانلود کامل بازی روبرو خواهید شد. از بازی بیرون شوید.

 

به محلی که داده را کپی کرده اید بروید. روی فایل زیپ شده کلیک کنید لغایت وارد آن شوید. سپس گزینه Extract در پایین صفحه را بزنید.

حال گزینه OK را بزنید.

منتظر بمانید تا دیتای بازی از حالت فشرده خارج شود.

 

یک فولدر ساخته میشود که فایل های داده در آن باز شده است.

 

وارد این فولدر شوید و روی پوشه اصلی داده کلیک کرده و انگشت خویش را چند لحظه نگه دارید. بعد از هایلایت شدن فولدر، گزینه Cut را در ذیل صفحه بزنید.

توجه داشته باید که پوشه اصلی دیتا با سرشناس شبیه به (نام بازی.com.Game) یا نوشته ای مشابه آن هستی دارد که در هر بازی یا نرم افزاری این اسم متفاوت است.

 

وارد پوشه Android در حافظه موبایل خود شوید.

حال نسبت به گونه دیتا، پوشه مورد نظر خود را برگزیدن کنید.

 

دیتا ها دو گونه هستند. دیتاهایی که در داخل فولدر اصلی، یک فایل با پسوند Obb دارند. این دیتا ها را باید در پوشه Obb کپی کنید. ولی اگر در پوشه دیتا چندین فایل و فولدر هستی داشت، باید آن را در پوشه Data بریزید.
مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک
50%تخفیف دربرگیرنده همگی اجناس بچگانه

 

نصب بازی ها, چگونه بازی دیتا دار نصب کنیم
چگونه بازی داده دار را نصب کنیم

 

در داخل پوشه مورد عقیده گزینه Paste را بزنید الی داده در این پوشه قرار بگیرد.

حالا می توانید از بازی خود لذت ببرید.

 

نصب بازی های داده دار در Bluestacks :

نصب بازی ها, چگونه بازی داده دار نصب کنیم
اموزش نصب بازی داده دار

 

نسخه روت شده و آخرین ورژن بلواستکس را دانلود و نصب کنید. دقت داشته باشید که در نصب بازی های داده دار ، باید سیستم شما دشوار انگیزه ها قوی داشته باشد و مخصوصا گرافیک تان به روزرسانی شده باشد. یک فایل منیجر نیز لازم است. ما از ES File Explorer استفاده می کنیم. پس از نصب بلو استکس ، فایل منیجر را در بلواستکس نصب کنید.

 

دیتای بازی را در فولدر my pictures در راه پایین پیمان دهید.

C: > Users > Public > Public Pictures > Sample Pictures

 

حال بلو استکس را باز کرده و از مسیر ذیل ، فایل دیتای بازی را پیدا کرده و روی آن کلیک چپ کنید و موس را در همان حالت نگه دارید الی گزینه های Copy،Cut،Delete,Rename و More نمایش دیتا شود.

 

همانطور که در بالا به طور کامل روشنگری داده شد ، برای ادامه پیشه در گذرگاه sdcard > android ، با پروا به پسوند فایل دیتا داخل گرد از فولدرهای obb یا Data فایل را paste کنید.. دقت داشته باشید ابتدا دیتا و سپس بازی را در bluestacks نصب کنید. شغل تمام است و شما موفق به نصب بازی های داده دار در blustacks شده اید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/play-data-installed.html



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خواب در facebook گشت می زنید بهتر است که تم تاریک فیس بوک را برای خویش پرکار کنید.
حالت شب فیسبوک یک رابط کاربری مشکی – خاکستری را به عنوان جایگزین رابط کاربری سفید روشن این برنامه در اختیارتان می‌گذارد. این تغییر شاید کوچک به نظر برسد، ولی به هیچ وجه بی اهمیت نیست زیرا مصرف شارژ باتری را کاهش می‌دهد، با مختصر کردن میزان درخشش صفحه نمایش و نور آبی آن میزان خستگی چشم کاربر را مختصر و خوابیدن کاربر را راحتتر می‌کند و علاوه بر این ظاهر زیباتری به محیط این برنامه می‌بخشد.

در این مطلب به آموزش نحوه پرکار کردن حالت شب فیسبوک در سیستم عامل اندورید و ios پرداخته‌ایم.

 

فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای آیفون

اگر آیفون دارید ، سه روش گوناگون هستی دارد که می توانید از آنها بهره‌گیری کنید الی حالت تاریک را برای فیس بوک فعال کنید. برای دریافت حالت تاریک در برنامه Facebook آیفون خویش طریق های زیر را بررسی کنید.

 

روش 1 : چشم براه به روزرسانی رسمی باشید

فیس بوک در حال کار بر روی حالت تاریک برای برنامه خود است ، بنابراین برای دائم مسئله ای نخواهد بود. ولی حالت تاریک آن شدنی است رنگی خاکستری به جای یک رنگ سیاه داشته باشد. می توانید در تنظیمات برنامه Facebook ، این خاصیت را در پایین "Dark Mode" صریح یا خاموش کنید ، این خاصیت در سرنوشت "Settings & Privacy " قابل دسترسی است.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک

 

توجه: Dark Mode در حال آماده در برنامه فیس بوک موجود نیست.

 

روش 2 : از قابلیت Smart Invert استفاده کنید

حتی اگر فیس بوک هنوز سبک حالت تاریک را پرکار نکرده باشد، هنوز می توانید برنامه را با حالت تاریک رسیدگی کنید. برای اتمام این پیشه ، از طریق Smart Invert استفاده کنید.

گزینه Smart Invert تمام رنگهای موجود در صفحه نمایش شما را معکوس می کند ، به جز ویدیو ، تصاویر و عناصر برنامه خاصی که قبلاً از سخیف دارک مود بهره‌گیری می کنند. این بدان معناست که پس گویه سفید صریح فیس بوک فوراً در حالی که رنگ ها را برای رسانه ها حفظ می کند ، به رنگ سیاه تغییر می کند.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, فعال کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
Smart Invert غیرفعال (سمت چپ) و پرکار شده (راست)

 

با این حال ، این روش زیاد عالی است. اپل تمام سعی خود را برای بازداری از معکوس شدن رسانه ها و عکس ها پسندیده اتمام می دهد ، اما گاهی اوقات کل چیز مشکلاتی برپایی می شود.

 

روش 3 : از ترفند جیلبریک بهره‌گیری کنید

اگر متوجه شدید Smart Invert برای شما به اندازه کافی ریزبین نیست ، یا نمی خواهید هر بار که برنامه Facebook را باز و بسته می کنید ناچار شوید آن را صریح یا خاموش کنید ، ممکن است بخواهید به جای آن یک جیلبریک را در عقیده بگیرید. گزینش ما FacebookDarkMode است که با بیش از دهها تم قابل تنظیم ارائه می شود لغایت حالت تاریک شما در حال بازبینی کمی شخصی تر باشد. جیلبریک این امکان را به شما می دهد که به فایل های سیستمی دستگاه خویش دسترسی داشته باشید و به راحتی بتوانید برنامه و بازی نصب کنید و یا تم و نما مد نظر خود را بروی دستگاه اعمال کنید.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, فعال کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
نحوه پرکار سازی حالت تاریک فیس بوک

 

فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای اندروید

اگر در حال به کارگیری دستگاه Android هستید ،چند شیوه نیز برای فعال کردن حالت تاریک در فیس بوک وجود دارد. روشهای ذیل را رسیدگی کنید:

 

روش 1 : حالت تاریک را پرکار کنید (Android 10 و بالاتر)

اگر تلفن هوشمند شما Android 10 یا بالاتر را اجرا می کند ، شما این امکان را دارید که تقریباً برای هر برنامه ای ، نه تنها برای Facebook ، یک تم تاریک را پرکار کنید. ویژگی Dark Mode برای همه رنگ ها صدق نمی کند ، همانطور که سعی می کند از تصاویر و رسانه های سایر صرف عقیده کند تا نما اصلی خود را حفظ کند ، دقیقاً مشابه خاصیت Smart Invert در iOS عمل می کند.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای اندروید

 

روش 2: از برنامه Facebook Lite کاربرد کنید

در حالی که برنامه رسمی Facebook هنوز ویژگی حالت تاریک را ندارد ، Facebook Lite این شغل را انجام می دهد. چرا؟ نمی توانیم بگوییم همه می دانیم نسخه سبک برنامه سرشناس رسانه های اجتماعی حالت تاریک را ارائه می دهد.

 

تنها کاری که باید برای فعال کردن Dark Mode در Facebook Lite سپریدن دهید این است که از منوی سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید ، سپس روی ضامن در کناره "Dark Mode "ضربه بزنید. پس از سپریدن این پیشه ، بی درنگ عملکرد Dark mode با رنگ خاکستری را نگریستن خواهید کرد.

 

نحوه پرکار سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
نحوه فعال کردن حالت تاریک برای فیسبوک

 

روش 3: فلگز حالت تاریک را در Chrome پرکار کنید

پرچم‌های Chrome یا فلگز مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تنظیمات پنهان هستند که برای گسترش دهندگان و کد نویسان در کروم جای داده شده.

برای آغاز ، عبارت chrome://flags را در نوار آدرس کپی کنید و اینتر بزنید، سپس به جستجوی "Force Dark Mode for Web Contents" (همچنین جستجو کردن "Dark Mode" نیز باید این پیشه را سپریدن دهد). پس ، بر روی "Default" ، سپس "Enabled" را از فهرست گزینه ها برگزیدن کنید. بعد از سپریدن این شغل ، روی "Relaunch" در ذیل ضربه بزنید و Chrome را مجدد باز کنید. اکنون ، هنگامی که به سایت موبایل فیس بوک می روید ، می بینید که کل سایت با تم تاریک ایجاد شده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/facebook-darkmode02-android.html



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خدمات

گروه نرم افزاری و طراحی سایت مشهد، با افتخار خدمات زیر را به مشتریان خود با بهترین کیفیت ارائه میدهد

طراحی سایت
طراحی سایت
فعال در زمینه طراحی سایت در مشهد (طراحی وب) با بیش از ۶ سال سابقه کار و ارائه راه کارهایی متفاوت در زمینه تجارت الکترونیک آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه طراحی سایت به مشتریان عزیز می باشد.
سئو , بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت SEO
بر اساس آخرین تکنیکهای بهینه سازی سایت (سئو) و الگوریتم های موتورهای جستجوگر، پس از 4 الی 8 ماه شما را در صفحات اول گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر معروف اینترنت قرار خواهد داد.
وب مارکتینگ , بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین
وب مارکتینگ به کارهای از قبیل داشتن وب سایت، سفارش تبلیغات بنری و کارهایی طراحی سایت مشهد از این قبیل گفته میشود که از این طریق کاربران دیگر برای شما یک کاربر معمولی نمیباشد، بلکه تبدیل به مشتریان بالقوه محصولات شما میشوند.
طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت شرکتی در مشهد
طراحی سایت شرکتی
یکی از مهمترین عناصر در طراحی سایت شرکت این است که بتواند مناسب و پر طراحی سایت در مشهد بازده برای آن شرکت باشد. سایت شرکتی باید گرافیک زیبا در عین حال متفاوتی داشته باشد تا از طریق همین گرافیک به نوعی برند سازی شود. نمایش محصولات و خدمات شرکت باید به گونه ای باشد که کاربر در سریع ترین زمان، به خدمات و محصولات اصلی دست یابد. طراحی سایت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد می باشد.
طراحی سایت فروشگاه آنلاین , طراحی سایت فروشگاهی در مشهد
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی از جمله تخصص های اصلی ما می باشد که صاحبان فروشگاه های اینترنتی توانسته اند توسط سایت هایشان به پیشرفت قابل توجهی در تجارت الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی، برسند.خدمات طراحی سایت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مشهد زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی نیز ارائه می شود. طراحی سایت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد می باشد.
طراحی سایت صنعتی , طراحی سایت صنعتی در مشهد
طراحی سایت صنعتی
کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی با داشتن سایتی کاربردی برای بازاریابی، فروش آنلاین محصولات، نمایش محصولات، نمایش اخبارو ... میتوانند در حرفه ی خود موفق تر عمل نمایند. طراحی سایت صنعتی از لحاظ گرافیک باید ساده در عین حال جذاب باشد تا به مشتریان خارجی و داخلی، حرفه ای بودن شرکت را القا نماید. طراحی سایت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نحوه گرفتن عکس در ویندوز 7 و 8 و 10

روشهای زیادی برای عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر ، که گاه به آن ضبط صفحه گفته می شود، در ویندوز است. روشها بستگی به نسخه شما در ویندوز دارد. در اینجا نحوه عکس گرفتن از صفحه مانیتور در ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 آورده شده است.

 

گرفتن سریع عکس در ویندوز 10 :

می توانید با فشردن کلید Windows + Shift + S به سرعت یک عکس صفحه نمایش در ویندوز 10 بگیرید. این یک منوی برش کوچک در بالای صفحه را باز می کند.

 

آموزش گرفتن اسکرین شات تمام صفحه, گرفتن اسکرین شات در ویندوز7

 آموزش گرفتن اسکرین شات 

 

برای نوع ناحیه ای که می خواهید ضبط کنید ، سه گزینه دارید:

مستطیل

Freeform

تمام صفحه 

 

روی نوع تصویری که می خواهید ضبط کنید کلیک کنید. اگر می خواهید از یک کلیپ مستطیلی یا آزاد استفاده کنید ، برای مشخص کردن منطقه مورد نظر برای گرفتن عکس، ماوس را کلیک کنید و بکشید. هنگامی که دکمه ماوس را رها می کنید ، منطقه در کلیپ بورد شما ذخیره می شود.

 

اگر روی کلیپ تمام صفحه کلیک کنید، کل دسک تاپ (از جمله هر مانیتور متصل اضافی) در کلیپ بورد ذخیره می شود.

 

سپس می توانید عکس کپی شده را در یک ویرایشگر تصویر، پیام ایمیل، OneNote یا برنامه های دیگر بچسبانید.

 

ضبط تمام صفحه (ویندوز 7 ، 8 و 10)

می توانید با فشار دادن کلید PrtScn ، یک تصویر از کل دسک تاپ بگیرید.

 

با استفاده از PrtScn تصویری از صفحه کامل می گیرد و آن را در کلیپ بورد سیستم شما کپی می کند. از آنجا می توانید تصویر مورد نیاز خود را  در یک ایمیل یا یک ویرایشگر تصویری مانند Microsoft Paint یا Gimp را برای ویندوز جایگذاری کنید.

 

برای چسباندن تصویر، روی محلی که می خواهید آن را قرار دهید کلیک کنید و Ctrl + V را بزنید. همچنین می توانید از ماوس استفاده کنید. در Gimp بر روی Edit > Paste کلیک کنید، و در Paint روی نماد کلیپ بورد در زیر برگه Home کلیک کنید.

 

نکته: به خاطر داشته باشید که اگر از چندین نمایشگر استفاده می کنید، تصویر کامل تمام مانیتورهای کار را برای تصویر ضبط می کند.

 

 

عکس های تک پنجره ای (ویندوز 8 و 10)

اگر می خواهید از یک پنجره واحد عکس بگیرید، ابتدا با کلیک روی نوار عنوان آن را فعال کنید. Alt + PrtScn را فشار دهید. تصویری از فقط پنجره فعال در کلیپ بورد شما ذخیره می شود. سپس می توانید تصویر را در یک برنامه یا مکان دیگر مانند یک پیام ایمیل یا برنامه Microsoft Paint بچسبانید.

 

 

ابزار SNIPPING TOOL (ویندوز 7 ، 8 و 10)

مایکروسافت شامل یک ابزار داخلی برای ویندوز به نام Snipping Tool است که روش دیگری برای تهیه تصاویر به شما می دهد اما با کنترل بسیار بیشتری بر منطقه ای که انتخاب شده است.

 

 

Snipping Tool در ویندوز در ابزاری جدید به نام Snip & Sketch گنجانیده شده است. Snip & Sketch به شما امکان می دهد عکس هایی درست مانند Snipping Tool بگیرید ، اما همچنین حاشیه نویسی و برداشت تصاویر را انجام می دهید.

 

آموزش گرفتن اسکرین شات تمام صفحه, گرفتن اسکرین شات در ویندوز7

 

روی دکمه استارت کلیک کنید و "snipping" را در کادر جستجو تایپ کنید.

بر روی Snipping Tool در نتایج جستجو کلیک کنید.

 

آموزش گرفتن اسکرین شات تمام صفحه, گرفتن اسکرین شات در ویندوز7

 

اینجاست که Snipping Tool در ویندوز 10 با نسخه های قبلی متفاوت است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/pictures-windows7-desktop.html



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یک دامین تحت شبکه برای ارائه مدیریت متمرکز به مجموعه‌ای از کامپیوترها از طریق یک سیستم مشخص که سرور نامیده می‌شود استفاده می‌گردد. دامین ها به کاربران منفرد توانایی ملحق شدن از هر شبکه‌ای را به دامین می‌دهد. 

 

دامنه ویندوز اساساً شبکه ای از رایانه های کنترل شده در یک محیط تجاری است. در این محیط، اقلاً یک سرور، کنترلر دامنه( domain controller) نام دارد و مسئول دستگاه های ديگر است. بدین ترتیب مدیر شبکه( معمولاً از کارکنان بخش IT) رایانه هایی که در دامنه قرار دارند را از نظر کاربران، تنظیمات و موردهای غیره کنترل ميکنند . با توجه به اینکه دامنه به کاربران خانگی اختصاص ندارد، تنها در نسخه های حرفه ای یا سازمانی ویندوز عرضه شده است. همچنين باید روی رایانه کنترل دامنه یک نسخه از ویندوز سرور نصب شده باشد

 

در این مطلب به شما می آموزیم چگونه کامپیوتر ویندوز 10 را به یک دامین اضافه کنید. می توانید با استفاده از کنترل پنل یا تنظیمات ویندوز ، کامپیوتر را به یک دامین اضافه کنید. پس از پیوستن به رایانه خود به یک دامین محلی ، می توانید وارد صفحه دامین در صفحه ورود به سیستم ویندوز شوید:

 

مراحل :

 

روی Start کلیک کنید.

این دکمه ای است که آرم ویندوز دارد. به طور پیش فرض ، می توان آن را در نوار ابزار در گوشه پایین سمت چپ مشاهده کرد. با این کار منوی Start Windows نمایش داده می شود.

 

Control Panel را انتخاب کنید. این گزینه Control Panel را در فهرست Start نمایش می دهد. این برنامه دارای یک نماد است که شبیه به صفحه کامپیوتر با نمودار است. روی Control Panel کلیک کنید ، یا کلید Enter را بزنید تا Control Panel باز شود.

 

روی System and Security کلیک کنید. با این کار منوی System and Security Settings باز می شود.

 

روی System کلیک کنید. این اطلاعات سیستم را نشان می دهد.

 

 
اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

روی Change Settings کلیک کنید این مربوط به نام رایانه ، دامین و اطلاعات گروه کاری است. این گزینه منوی System Properties را نشان می دهد.

  

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

 

روی برگه Computer Name کلیک کنید. این اولین برگه در بالای منوی System Properties است.

  

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

 

روی Change کلیک کنید. این آخرین دکمه در منوی System Properties است.

  

 

Domain را کلیک کنید. این اولین دکمه شعاعی در پایین "Computer Name/Domain Changes" است. می توانید Domain یا Workgroup را انتخاب کنید.

  

 

نام دامنه را تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید. نام یا URL دامنه مورد نظر برای پیوستن را تایپ کنید. اگر مطمئن نیستید که نام دامنه چیست ، با سرپرست شبکه مشورت کنید.

 

نام کاربری و رمز ورود مدیر را تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید. برای پیوستن به یک دامنه باید از مدیر شبکه مجوز داشته باشید. نام کاربری و رمز ورود یک مدیر شبکه را تایپ کنید و برای پیوستن Ok کلیک کنید.

 

Ok را کلیک کنید. ممکن است اعلان خوش آمدید را مشاهده کنید و فوری به شما توصیه می کنیم رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. برای تأیید ، Ok را کلیک کنید. 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/computer-domain02-pc.html



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس و جوملا ، کدام بهتر است؟
طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی؟
به جرات میتوان گفت گرد از بزرگترین سوالات در ذهن مشتریان طراحی وب سایت برگزیدن میان طراحی سایت با CMS ‌اختصاصی یا به کارگیری سیستم های مدیریت محتوای متن مفتوح مشابه وردپرس و جوملا است. البته در این گمان به آنها حق طراحی سایت ارزان می دهیم زیرا هر کمپانی طراحی سایت برای سبک کاری خود استدلال هایی بیان میکند که کل آنها میتوانند درست باشند. در حقیقت باید بگوییم هردو گذرگاه حل درست هستند ولی باید آغاز تعیین کنید که چطور سایتی مورد عقیده شماست.

برای سفارش طراحی سایت باید ابتدا نیازهای خود را بطور کامل مشخص کنید لغایت پس از طراحی مبتلا سخت نشوید.

سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی
سیستم های مدیریت محتوا امکانات گسترده ای دارند و اکثر وب سایت ها را می طاقت با آنها پیاده سازی کرد به این ترتیب هزینه پیاده سازی وب سایت پایین تر خواهد شد.اما این cms ها از عقیده برنامه نویسی چه بسا مبتلا مشکل باشند و خیلی از قواعد و اصول درست برنامه نویسی در آن ها رعایت نشده باشد و یا امکانات سیستم مدیریت درونمایه پاسخگوی نیازهای شما نباشد .یا می خواهید سرویس اخص ای در سایت خویش پیاده سازی کنید و سیستم مدیریت اختصاصی خویش را داشته باشید به شما پیشنهاد می نماییم از خدمات برنامه نویسی اختصاصی بهره‌گیری کنید. با در پسندیدن داشتن کادری کارآزموده در زمینه های گوناگون طراحی و برنامه نویسی وب سایت از قبیل html, css, javascript, asp.net, ajax وانگهی گرافیست های چیره دست وب، آماده ارائه خدمات در حرفه ای ترین سطح شدنی و قابل چشم وهمچشمی در سطح بین الملل را دارد.
برخی از ارائه دهندگان خدمات طراحی سایت، روشی ترکیبی یا «سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی» را برای طراحی سایت به شغل می‌گیرند. به عبارت دیگر این گروه از کسان یک CMS به صورت سفارشی را گسترش داده‌اند و متعلق به برای طراحی سایت مشتریان کمک می‌گیرند.هزینه طراحی سایت با برنامه نویسی عمدتا اغلب از cms های آماده است.

طراحی سایت با نرم افزار CMS
CMS که اختصار شده واژه ها Content Management System است، به افرادی که چیرگی برنامه نویسی ندارند امکان ساخت یک وب سایت یا طراحی سایت را می دهد.
مهمترین ویژگی یک CMS درج ساده اطلاعات در وب سایت است.
متن خویش را در یک محیط ویرایشگر بچسبانید،ظاهر متن (فونت،سایز،رنگ، جانمایی) را مشخص کنید،برای اطلاعات خویش یک عکس بگذارید و در کمتر از چند دقیقه در وب سایت آپلود کنید.البته این یگانه از هزاران کاری است که یک "سیستم مدیریت درونمایه یا CMS" برای شما سپریدن می دهد.CMS زمان،هزینه و تلاش شما را برای طراحی سایت به کمینه می رساند.
CMS به معنی سیستم مدیریت درونمایه یا همان پنل مدیریت یک وبسایت است. طی سالهای بازپسین CMS های بسیاری شناسایی شده اند که به صورت کاملا مجانی و متن مفتوح در اختیار عموم قرار گرفته اند. شناخته شده ترین CMS های رایگان بر این پایه اند وردپرس، جوملا و دروپال. CMS اختصاصی یعنی این پنل مدیریت و معماری دیتابیس فقط برای شما و متناسب با نیازهای وبسایت شما طراحی شده است.

طراحی سایت اختصاصی

بهترین ها در CMS برای طراحی تارنما کدامند؟
همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، یک CMS برنامه ای است که به شما اجازه می دهد ساخت، ویرایش و مدیریت یک تارنما را به آسانی انجام دهید.به عبارت سایر سیستم مدیریت محتوا برای اندوخته و بازیابی اطلاعات ساخته و بهره‌گیری می شوند.در عقیده داشته باشید که اگر هر شخصی بخواهد سیستم مدیریت درونمایه خود را داشته باشد و گسترش دهد، به طور حتم شماری زیادی از باگ های امنیتی به بازبینی زمان در آن مشاهده خواهد شد که مجبور مدیر سایت باید روزانه دست به دامن گذرگاه های افزایش امنیت تارنما شود.
اما سنه ها است که بهترین گسترش دهندگان و برنامه نویسان از سراسر دنیا بر روی سیستم مدیریت درونمایه متن باز گوناگونی فعالیت می کنند و شما می توانید از آن ها و امکانات بی شمارشان استفاده کنید.


سیستم مدیریت درونمایه وردپرس برای طراحی وب سایت (WordPress)
سیستم مدیریت محتوا جوملا برای طراحی تارنما (Joomla)
سیستم مدیریت محتوا Drupal برای طراحی وب سایت
سیستم مدیریت محتوا PHP.FUSION برای طراحی وب سایت
سیستم مدیریت درونمایه PHP.NUKE برای طراحی وب سایت

مزایای CMS اختصاصی
به طور حتم استفاده از یک سیستم اختصاصی میتواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که تلاش میکنیم مهمترین شان را با هم بررسی کنیم.

سرعت بالاتر، نرمش بیشتر
زمانیکه کل چیز از آغاز بدست یک طراح سایت چیره دست و متناسب با اهداف شما پیاده سازی میشود یعنی از هر نوع کد اضافی در صفحه و جدول بی کاربرد در دیتابیس پرهیز شده و دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن رخ میدهد. وانگهی تسلط این فرد بر هسته ای که نوشته است و ارتباطات درونی کدها به او کمک میکند که در مقوله ارتقای آن انعطاف پذیری بالایی داشته و امکانات متنوعی را به آن اضافه کند.

امنیت بالادر CMS اختصاصی
یکی از مهمترین فاکتورهایی که در یک CMS اختصاصی همواره باره توجه قرار میگیرد امنیت بالای آن است. این امنیت برآمده از اختصاصی بودن کدها و عدم آگاهی دیگران از پشت پرده سایت است. انگار کنید که سایت شما به زبانی جدید که هیچ کس در جهان بلد نیست تألیف شده باشد، در نتیجه جاسوسی متعلق به بسیار دشوار خواهد بود.


معایب CMS اختصاصی در سنجش با وردپرس
در کناره خاصیت هایی همانند امنیت و سرعت که در یک CMS اختصاصی مورد پروا است فاکتورهای دیگری نیز باید در طراحی تارنما در نظر گرفت که میتوانند بر برگزیدن شما تاثیرگذار باشند. مهمترین معایب یک سیستم مدیرت محتوای اختصاصی به شرح ذیل است:

زمان طولانی برای طراحی سایت
تصور کنید که برای خرید یک دست کت و شلوار به بازار مراجعه کنید یا به یک خیاط شخصی دوز، کدامیک هزینه بالاتری خواهند داشت؟ همین مثال در طراحی سایت نیز وجود دارد. زمانیکه شما از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاده میکنید بخش زیادی از هزینه های طراحی و گسترش پنل های مدیریتی را قبل رو نخواهید داشت.
در طراحی سایت با CMS اختصاصی مدت طراحی سایت شما افزایش مکشوف و به همین نسبت هزینه های شما اغلب میشود. ممکن است یک شرکت به شما رهنمود قیمتی همانند با یک سایت وردپرسی اختصاصی برای یک CMS اختصاصی بدهد، در این شرایط باید به این اندیشه کنید که آن CMS برای شما اختصاصی نیست بلکه برای آن شرکت اختصاصی است. یعنی یک CMS بدست یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره پیاده سازی شده و با عنوان اختصاصی به شما فروخته میشود، حال آنکه همین سیستم به کمپانی های سایر و زمینه های کاری سایر نیز فروخته خواهد شد و عملا اختصاصی بودن آن برای شما نیست بلکه برای شرکت تولید کننده است.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شارژ تلفن همراه با نوشیدنی‌ها
پژوهشگران دستگاهی ساخته اند که تلفن همراه ر ا با یک فنجان چای داغ یا یک لیوان نوشابه سرد شارژ می‌کند.
شرکت آمریکایی سازنده این دستگاه مدعی است، این فناوری، گرمای چای داغ یا نوشابه سرد را به برق مورد نیاز برای تلفن همراه تبدیل می کند.
این دستگاه سبک وزن دو طرفه، قابل حمل نقل است و می توان به راحتی آن را داخل کیف گذاشت و به هر جا برد.
این دستگاه به موتور استرلینگ مجهز است که فقط از گرما برای روشن شدن و تولید برق استفاده می کند. موتورهای استرلینگ در سال 1816 ابداع و رقیبی برای موتور بخار شدند اما استفاده از آنها محدود بود چرا که انرژی تولید شده آنها برای بلند مدت، کافی نبود.
آزمایشگاه اپیفانی از مواد مدرن و جدید برای استفاده از این فناوری به شیوه متفاوت تری استفاده کرده و می توان گفت مهمترین مساله تحولی در اندازه این موتور صورت گرفته است.
نمونه اولیه این دستگاه که E Puckنام دارد به اندازه ته یک لیوان است از این رو می توان به سادگی آن را حمل و نقل کرد. این دستگاه دو طرفه است: سمت آبی برای نوشیدنی های سرد و سمت قرمز برای نوشیدنی های داغ.
به گفته سازندگان این دستگاه، نوشیدنی های داغ روش بهینه سازی شده برای شارژ وسایل الکترونیکی است.
این دستگاه یک درگاه USBدارد که می توان از طریق آن، وسایل الکترونیکی را به دستگاه متصل و برق مورد نیاز برای شارژ را به دست آورد. این دستگاه جدید می تواند آی فن، آی پاد و دیگر وسایل الکترونیکی دارای درگاه USBرا شارژ کرد.
آزمایشگاه ایپفانی مدعی است در شرایط ایده آل، این دستگاه می تواند تلفن همراه را با همان سرعتی شارژ کند که آن را به پریز برق دیواری می زنید.
البته این در شرایطی است که بخواهید تلفن همراه را با نوشیدنی داغ شارژ کنید چرا که شارژ تلفن همراه با نوشیدنی سرد اندکی به زمان بیشتر نیاز دارد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/mobile2-with-drinks.html



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تلفن همراه اضطراری که با باتری قلمی کار می‌کند
نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی 2013 در لاس‌وگاس ، یک تلفن همراه کم قدرت اضطراری را معرفی کرده که با باتری قلمی که رایج‌ترین پیل در جهان است، شارژ می‌شود.
بنا بر اعلام شرکت دستگاه‌های الکترونیک متحرک SpareOne که سازنده این تلفن همراه است، کاربران تنها باید یک پیل قلمی را در پشت تلفن همراه قرار داده و تا 10 ساعت با آن مکالمه کنند.
کاربران همچنین می‌توانند یک سیم‌کارت را دراین تلفن قرار داده و از شماره‌های تلفن خود برای تماس استفاده کنند.
به گفته شرکت سازنده، ایده ساخت این تلفن همراه جایگزین کردن آن با تلفن‌های هوشمند نبوده، بلکه به عنوان یک تلفن اضطراری و دوم برای کاربرد خارجی یا در سفر معرفی شده است.
به گفته سازندگان، توفان سندی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که مصرف‌کنندگان به استفاده از یک تلفن ذخیره برای انجام تماسهای ضروری علاقه‌مند شوند.این تلفن همراه کوچک که از طول عمر 15 ساله برخوردار بوده، از یک کیف ضد آب نیز برخوردار است.
یک دکمه بزرگ اضطراری بر روی این تلفن قرار داشته که کاربران بدون سیم‌کارت نیز می توانند با شماره 911 تماس بگیرند. همچنین یک چراغ قوه در بالای این تلفن قرار داشته که می‌تواند 24 ساعت نور را تامین کند.
SpareOne همچنین یک برنامه تلفن همراه هوشمند را طراحی کرده که می‌تواند موقعیت افراد را در زمانهای اضطراری پیگیری کند.
این تلفن همراه اضطراری اکنون با قیمت 99.99 دلار و در رنگهای سفید و قرمز عرضه می‌شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/phone2-works-batteries.html



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر به پیگیری طراحی سایت جدید هستید و می خواهید نکات پسین ای از جدید ترین آپدیت های طراحی وب سایت به دست آورید و از تعرفه طراحی سایت مطلع شوید جای واقعیت آمده اید. اگر برای پروژه طراحی سایت خود به چند کمپانی طراحی سایت مراجعه کنید با گستره ی مفصل ای از بها ها و تعرفه طراحی سایت روبرو می شوید. به همین دلیل انتخاب بهترین کمپانی طراحی سایت کمی دشوار است و برای آغاز پروژه به جای این که از کمپانی باره نظر بپرسید تعرفه طراحی سایت چقدر است بهتر است از خودتان بپرسید چه انتظاراتی از بودجه خود دارید.
با توجه به بودجه تان چه خاسته هایی از طراحی تارنما دارید. اگر بخواهیم محدوده قیمت برای طراحی سایت در عقیده بگیریم باید گفت تعرفه طراحی سایت از رایگان آغاز می شود و تا چندین میلیون نیز می رسد و تمام این ها وابستگی به اعتبار و کیفیت کمپانی طراحی سایت و علاوه بر آن خواسته های کارفرما از وب سایت پیوستگی دارد. بنابراین بهترین گذرگاه حل این است که به جای تمرکز روی قیمت طراحی سایت روی هدف و بودجه خود متمرکز شوید. با این تفکر در ادامه نوشتار انتظاراتی که از هر تارنما با هر قیمتی می توانید داشته باشید را ارائه می دهیم.


تعرفه طراحی سایت

نکات تاثیرگذار در تعرفه طراحی سایت
اولویت بندی کنید. برای این که تصمیم واقعیت برای گزینش بهترین کمپانی طراحی سایت و با هزینه پسندیده داشته باشید می بایست هدف، خواسته و بودجه تان با هم انسجام داشته باشد. بعضی از کسان می پرسند ما که بودجه ای نداریم چکار کنیم؟ حتی این کسان نیز می توانند وب سایت شخصی خود را داشته باشند البته با کمی تفاوت. یکتا از طریق های طراحی سایت مجانی استفاده از سایت ساز های مجانی است. این سایت ساز ها محدودیت هایی نیز دارند که از آنگونه آن ها امکان انتخاب قالب های محدود است. علاوه بر این می توان از سیستم وردپرس برای طراحی سایت بهره‌گیری کرد که با نصب آن روی سیستم هزینه طراحی سایت تک صفحه ای و خرید هاست می تاب طراحی وب سایت را سپریدن داد. در این روش تمام پروسه طراحی سایت و سئو سایت به عهده خودتان است و نیازی به گرافیست هم ندارید چرا که از قالب های حاضر استفاده می کنید.
دلیل دیگری که بر تعرفه طراحی سایت تاثیر گذار است خدمات حمایت و همچنین خدمات سئو و بهینه سازی سایت است. بعضی کمپانی ها حمایت قدرتمندی ارائه نمی دهند و یا اختصار مدت هستند و بعد از زمان مشخص در ازای مبالغ اکثریت پشتیبانی را پیوسته می دهند و در ضمن اتمام فرآیند سئو سایت نیز در تعرفه طراحی سایت تاثیر گذار است. سئو که در موفقیت طراحی سایت نقش مهمی دارد از ستون ها اصلی به شمار می رود پس یا باید خودتان دست به پیشه شوید و یا پروژه سئو را به دست کارآزمودگان سئو شرکت طراحی سایت باره عقیده بسپارید. کمپانی طراحی سایت پردازش علاوه بر قبول خدمات سئو دوره های آموزشی نیز ارائه می دهد که با آموزش های لازم سئو سایت را به دست بگیرید.


از طراحی سایت با بها های ارزان صرف نظر کنید
اگر هدف راه انداز سوداگری آنلاین را دارید توصیه ما به شما این است که اصلا به سراغ تارنما های ارزان قیمت و آماده نروید زیرا هدف شما راه انداز سوداگری جدید در فضای مجازی می باشد بعد باید از همان ابتدای کار جا پای خویش را استوار کنید. می توانید به یک طراحی سایت چیره دست و اختصاصی که تماما متناسب با بیچارگی و خواسته و سلیقه شما می باشد شغل خود را ابتدا نمایید .توجه داشته باشید که این شغل قطعا خرج فوقانی را برای شما دربردارد ، ولی خیالتان آسان است که از طریق همین صرف خرج می توانید به درآمدزایی اکثریت بپردازید.
این جستار را در عقیده داشته باشید اگر یک تارنما چیره دست می خواهید ، یک تارنما آماده و ارزان بها هیچ وقت نمی تواند قابلیت ها و ویژگی های تارنما های اختصاصی را داشته باشد. از این جهت طراحی سایت های اختصاصی قابلیت های بیشتری دارند و تعرفه طراحی سایت بالاتری نیز دارند که طبق سلیقه مشتری از همان ابتدای کار کد نویسی می شود.
هر ارزانی بی حکمت نیست چشمداشت نداشته باشید که کمپانی هایی که با تعرفه طراحی سایت محدود به شما وعده وعید تارنما های اختصاصی را می دهند ، بی گمان هم وب سایت اختصاصی به شما تحویل دهند شما پس از مدتی متوجه حاضر بودن قالب سایت به ظاهر اختصاصی خود خواهید شد و این تازه شروع زحمت شماست.
در پایان به این نکته پروا داشته باشید که تعرفه طراحی سایت پایانی تارنما های اختصاصی مهارشدنی می باشد شما در عین اکنون که می توانید بی نهایت قابلیت و خاصیت به تارنما خویش اضافه کنید ، وارونه می توانید قابلیت هایی را متعلق به کم کنید و از این روش قیمت نهایی طراحی وب سایت را کنترل کنید.


خدمات کارایی گذار بر تعرفه طراحی سایت عبارتند از:
• کار و جنبش در شبکه های اجتماعی
• ریسپانسیو بودن طراحی سایت
• طراحی حرفه ای سایت
• به کارگیری قالب های اختصاصی و منحصر به فرد
• پلتفرم طراحی سایت
• تعداد صفحات وب سایت
• سئو و بهینه سازی
• حمایت و پاسخگویی



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین مانیتورها برای نمایش تصاویر از یک لامپ کاتدی استفاده می‌کردند و منظور از تصاویر، تنها متونی ساده است که در اوایل عصر کامپیوتر مورد استفاده بود و سپس با پیشرفت فناوری و سیستم‌های گرافیکی، جای خود را به محیط‌های گرافیکی داد. 

 

فناوری مورد استفاده در مانیتورها هم در ابتدا تفاوت زیادی با تلویزیون‌ها نداشت. تفنگ‌های الکترونی ذرات را به سمت صفحه‌ی درونی آغشته به فسفر شلیک می‌کردند و سپس فسفر ایجاد درخشندگی می‌کرد و با تشکیل خطوط افقی موازی، تصویر نهایی شکل می‌گرفت. اولین نمونه‌های این نوع مانیتورها، تک‌رنگ و معمولاً سبز بودند. بعدها و با افت قیمت تجهیزات الکترونیکی، با استفاده از سه تفنگ الکترونی، مانیتورها قادر به ایجاد تصاویر رنگی با استفاده از سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی شدند.

 

بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. پس لازم است، معیارهای خود را کمی گسترش داده و برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید. 

 

خرید مانیتور مناسب یکی از مهم ترین کارها برای کاربران کامپیوتر است، زیرا اگر بدون آگاهی لازم مانیتوری را خریداری کنید، ممکن است به زودی از خرید خود پشیمان شوید. پس لازم است که در هنگام خرید مانیتور، تحقیقات لازم را انجام دهید و مانیتوری را بخرید که ضمن اینکه نیاز شما را به خوبی برطرف می کند در بلند مدت نیز برای چشم شما مشکلی ایجاد نکند.

در ادامه به برخی نکاتی که باید هنگام خرید مانیتور توجه کنید اشاره می کنیم:

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

اولین مانیتورها برای نمایش تصاویر از یک لامپ کاتدی استفاده می‌کردند

 

اندازه مانیتور:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اندازه‌ی مانیتور است. تقریبا اولین معیار در انتخاب اکثر کاربران، سایز مانیتور است. سایز مناسب برای مانیتور مورد نیاز شما، براساس فضای موجود در میز کار، نوع کار و البته بودجه شما، انتخاب می‌شود. هرچند سایز ۱۹ اینچ برای مانیتورهای قدیمی CRT بزرگ به نظر می‌رسید اما در مانیتورهای LCD جریان به کلی تغییر کرده است. چون مانیتورهای LCD فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و کاربر به راحتی‌ می‌تواند آنها را برروی میزهای باریک، زیر کتابخانه و در مکان‌های مختلف قرار دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مانیتور LCD با سایز بزرگتر از ۲۰ اینچ باشید. 

 

امروزه مانیتور تا سایز ۳۰ اینچ نیز در بازار وجود دارد اما توجه داشته باشید که حداکثر رزولوشن اکثر مانیتورهای موجود در بازار 1080p یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است پس هر چه سایز نمایشگر بزرگتر شود، تصاویر کشیده شده و کیفیت آنها کاسته شود. در واقع اگر یک تصویر یکسان با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در دو مانیتور ۲۳ و ۳۰ اینچ که هر دو دارای حداکثر رزولوشن 1080p هستند، به نمایش درآوریم، کیفیت تصویر در نمایشگر ۲۳ اینچ بهتر از ۳۰ اینچ خواهد بود.

در حال‌حاضر بهترین سایز نمایشگرهای LCD را می‌توان ۲۳ یا ۲۴ اینچ دانست که در آنها کیفیت تصویر قابل قبول بوده و از طرفی فضای خیلی زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند.

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اندازه‌ی مانیتور است

 

وضوح تصویر یا رزولوشن :

وضوح تصویر یا رزولوشن در واقع میزان فضای صفحه نمایش را مشخص می کند و می توان گفت که هر چقدر وضوح تصویر بیشتر باشد،اطلاعات بیشتری در صفحه ی مانیتور شما جا می شود.

در واقع هر چه رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، امکان استفاده همزمان از چند برنامه برروی صفحه راحت‌تر می‌شود یا به عبارت دیگر تعداد کلمات بیشتری بر روی صفحه، جا می‌شوند. به عنوان مثال در پخش فیلم و عکس، رزولوشن بالاتر به معنی تصویر شارپ و واضح‌تر است.

امروزه اغلب مانیتور ها با کیفیت 1080p عرضه می شوند پس دقت کنید اگر با رزولوشن های پائین تری در مانیتورهای خیلی بزرگ مواجه شدید بدانید که این حالت ، بر کیفیت اثر منفی می گذارد.

 

صفحه براق یا مات :

بطور کلی دو نوع پوسته صفحه نمایش وجود دارد : مات و براق . صفحه های براق ، شفافیت بیشتری را برای دیدگان ما ارائه می دهند در عوض در مکان های پر نور ، به دلیل انعکاس زیاد نور ، نتیجه برعکس می شود و تصاویر را نمی توان به درستی تشخیص داد.

در مقابل صفحه نمایش های براق ، صفحه نمایش های مات وجود دارد که این صفحه نمایش ها بر خلاف نوع براق ، در محیط های پر نور نیز حفظ رویه کرده و تصاویر را فارغ از اثرات مخرب انعکاس ، به درستی نشان می دهند ولی در حالت عادی به پای شفافیتی که صفحه نمایش های براق دارند نمی رسند. از دیگر موارد مهم در این صفحه نمایش ها ، جای اثر انگشت است. اگر در تلفن های همراه هوشمند دقت کرده باشید ، آنهایی که صفحه های براق دارند ، خیلی سریع در اثر رطوبت و چربی سر انگشتان کثیف می شوند ولی صفحه نمایش های مات اینگونه نیستند.

اگر چیدمان اتاق شما بگونه ای است که مانیتور رو به پنجره قرار می گیرد و احتمال انعکاس نور در آن وجود دارد ، سراغ مانیتور هایی بروید که صفحه نمایش مات دارند در غیر اینصورت می توانید از صفحه نمایش های براق استفاده کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/monitor-purchase2-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رم چیست؟

رَم (RAM) نوعی حافظه برای ذخیره‌سازی موقت اطلاعات رایانه‌ای است. یک رم به داده‌های ذخیره شده اجازه می‌دهد تا مستقیماً در هر مرحله تصادفی در دسترس باشند در مقابل دیگر رسانه‌های ذخیره داده مثل هارد دیسک ها، سی دی ها، دی وی دی‌ها و نوارهای مغناطیسی و نیز انواع حافظه‌های ابتدایی مثل حافظه درام اطلاعات را به خاطر محدودیت طراحی مکانیکی به‌طور متوالی در مراحل از پیش تعیین شده می‌خواند و ثبت می‌کند بنابراین زمان دسترسی به داده‌ها به مکان ان بستگی دارد.

امروزه رم شکل کامل مدار گرفته‌است انواع جدید DRAMها حافظه دسترسی تصادفی نیستند به‌طوری‌که داده‌ها پشت سر هم خوانده می‌شوند هر چند اسم شبیه هم دارند.

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است

 

انواع مختلف رَم (RAM) :

انواع بسیار متفاوتی از رم وجود دارند: DDR RAM، EDO، FPM، SDRAM، SIMM و DIMM . این فهرست ممکن است به خصوص اگر آشنایی چندانی با سخت‌افزار رایانه نداشته باشید، گیج‌کننده باشد. این اصطلاحات انواع مختلفی از ماژول‌های رم را توصیف می‌کنند که هر یک براساس مشخصات فیزیکی با همدیگر متفاوت هستند. به طور کلی ماژول‌های رم در دو دسته قرار می‌گیرند:

SIMM (Single In-line Memory Module) ماژول حافظه تکی

DIMM (Dual In-line Memory Module) ماژول حافظه دوتایی

 

چه میزان رم ‌روی سیستم شما نصب شده؟ 

برای فهمیدن آنکه اکنون سیستم شما‌ از چه میزان رم برخوردار است، کافی است از روی دسکتاپ خود ‌روی آیکون Computer و یا در Explorer بر ‌This PC کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

این کار پنجره‌ای ‌باز می‌کند که تمامی اطلاعات سیستم شما را‌ کلی ارائه می‌کند. در اینجا در ذیل بخش System می‌توانید میزان رم سیستم خود را که با Installed Memory مشخص شده، پیدا کنید.

 

نکته آنکه اگر سیستم عامل شما از نوع ۳۲ بیتی باشد، تنها از ۴ گیگابایت رم و نه بیشتر پشتیبانی می‌کند و در این حالت، شاید در این پنجره، میزان رم نمایش داده شده، کمتر از میزان رم نصب شده بر ‌سیستم باشد. همچنین اگر کارت گرافیک سیستم شما حافظه مخصوص به خود نداشته باشد، از رم سیستم برای انجام عملیات گرافیکی استفاده خواهد کرد. 

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر سرعت سیستم شما را بسیار افزیش می دهد

 

فاکتورهای مهم در انتخاب رم :

حجم حافظه رم :

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است. شما برای اجرای سیستم عامل ها، برخی بازی ها و نرم افزارها نیاز به مقدار حداقلی از حجم RAM دارید. این مقدار با واحد GB یا گیگابایت سنجیده می شود. معمولاً حجم رم هایی که در لپ تاپ، گوشی و … استفاده می شوند بین ۱ تا ۱۶ گیگابایت هستند. امروزه حتی در گوشی های هوشمند نیز تا ۸ گیگابایت رم استفاده می شود. این که مقدار بیشتری حجم رم از حداقل های توصیه شده استفاده کنیم، مهم است. اما استفاده از حجم های بیش از اندازه رم غیرضروری است و سیستم شما را سریعتر نخواهد کرد.

حجم رم تنها پارامتر مهم در انتخاب و خرید آن نیست. حجم بیشتر رم به قابلیت چند وظیفگی یا مولتی تسکینگ کمک می کند و بدون داشتن حداقل حجم رم، اجرای نرم افزار ها ممکن نیست. 

 

فرکانس رم:

استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر سرعت سیستم شما را بسیار افزیش می دهد. مانند پردازنده ها رم ها هم سرعت (فرکانس) کلاک خود را دارند. فرکانس کلاک مشخص می کند که در هر ثانیه چه میزانی از اطلاعات می تواند منتقل شود. البته عوامل دیگری هم در سرعت انتقال داده ها مهم هستند. سرعت انتقال داده حافظه رم به عنوان پهنای باند آن در نظر گرفته می شود و با واحد مگابایت بر ثانیه اندازه گیری می شود، اما به صورت سنتی بازار جهانی این سرعت با واحد مگاهرتز نشان داده می شود، زیرا فرکانس یا سرعت کلاک مهم ترین نقش را در تعیین پهنای باند دارد.

 

رم های DDR۴ معمولی از سرعت کلاک ۲۱۳۳ مگاهرتز استفاده می کنند، اما برخی از رم ها سرعت های کلاکی در حدود ۴۰۰۰ مگاهرتز دارند. برای معرفی مشخصات یک رم معمولاً از عبارت DDR۴-۲۱۳۳ استفاده می شود که معنای آن مشخص است. برخی اوقات مشخصات رم با عبارتی مانند DDR۴-۲۱۳۳ PC۴-۱۷۰۰۰ نشان داده می شوند که عدد آخر ۸ برابر سرعت کلاک رم است.  

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

بیشتر حافظه های رم موجود در بازار دو کاناله هستند

 

تایمینگ رم یا زمان پاسخ دهی:

خیلی از افراد در خرید کامپیوتر در هنگام انتخاب رم فقط به فرکانس و مقدار حافظه رم توجه می‌کنند در حالی که این صحیح نیست. پارامتر مهم دیگری نیز وجود دارد که با نگاه بروی ماژول رم خواهید دید. این پارامتر به صورت چند عدد پشت سر هم مثلا ۲۴-۹-۹-۹ یا ۲۱-۷-۷-۷ که نشان دهنده ی تایمینگ ram است. اگر اعداد فوق نوشته نشده باشد عبارتی مانند CL9 یا CL7 مشاهده خواهید کرد. تایمینگ رم نشان دهنده‌ی کلاک پالس هایی است که رم نیاز دارد تا داده‌ها را در رم بنویسد یا بخواند.

 

هر یک از این اعداد فوق معرف نوع خاصی از تاخیر هستند که معروف‌ترین آنها، اولین‌شان است. عدد اول با عنوان CAS Latency شناخته می‌شود (مخفف Column Address Strobe Latency) که واحدش کلاک پالس است و با CL نمایش داده می‌شود. این زمان تاخیر در واقع تعداد کلاک پالسی است که یک کنترلر حافظه (در پردازنده) درخواست دسترسی به یکی از سلول‌های حافظه را به رم می‌دهد و داده‌های مورد نیاز پس از این تعداد کلاک پالس در خروجی رم و در اختیار پردازنده قرار می‌گیرد.

 

بین تاخیر حافظه و سرعت آن رابطه‌ی خاصی وجود دارد که درک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هر قدر فرکانس حافظه‌ای بیشتر باشد و زمان تاخیر کمتری هم داشته باشد، عملکرد حافظه بهتر است. اگر تنها به فرکانس و عدد CL دقت کنید و متوجه می‌شوند که هرچقدر فرکانس افزایش پیدا می‌کند، عدد CL هم زیاد می‌شود. به همین دلیل عده‌ای تصور می‌کنند به دلیل افزایش تاخیر CAS با افزایش فرکانس، عملا بخشی از سرعت اعلام شده غیر قابل دستیابی است. اما حقیقت این است که همراه با افزایش فرکانس، زمان (نه تعداد کلاک پالس) تاخیر کاهش پیدا می‌کند یا در بدترین حالت تقریبا ثابت باقی می‌ماند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-ram2-memory.html



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()