فعال کردن حالت تاریک فیس بوک در سیستم عامل اندورید و IOS
نوشته شده توسط : ساحل

اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خواب در facebook گشت می زنید بهتر است که تم تاریک فیس بوک را برای خویش پرکار کنید.
حالت شب فیسبوک یک رابط کاربری مشکی – خاکستری را به عنوان جایگزین رابط کاربری سفید روشن این برنامه در اختیارتان می‌گذارد. این تغییر شاید کوچک به نظر برسد، ولی به هیچ وجه بی اهمیت نیست زیرا مصرف شارژ باتری را کاهش می‌دهد، با مختصر کردن میزان درخشش صفحه نمایش و نور آبی آن میزان خستگی چشم کاربر را مختصر و خوابیدن کاربر را راحتتر می‌کند و علاوه بر این ظاهر زیباتری به محیط این برنامه می‌بخشد.

در این مطلب به آموزش نحوه پرکار کردن حالت شب فیسبوک در سیستم عامل اندورید و ios پرداخته‌ایم.

 

فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای آیفون

اگر آیفون دارید ، سه روش گوناگون هستی دارد که می توانید از آنها بهره‌گیری کنید الی حالت تاریک را برای فیس بوک فعال کنید. برای دریافت حالت تاریک در برنامه Facebook آیفون خویش طریق های زیر را بررسی کنید.

 

روش 1 : چشم براه به روزرسانی رسمی باشید

فیس بوک در حال کار بر روی حالت تاریک برای برنامه خود است ، بنابراین برای دائم مسئله ای نخواهد بود. ولی حالت تاریک آن شدنی است رنگی خاکستری به جای یک رنگ سیاه داشته باشد. می توانید در تنظیمات برنامه Facebook ، این خاصیت را در پایین "Dark Mode" صریح یا خاموش کنید ، این خاصیت در سرنوشت "Settings & Privacy " قابل دسترسی است.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک

 

توجه: Dark Mode در حال آماده در برنامه فیس بوک موجود نیست.

 

روش 2 : از قابلیت Smart Invert استفاده کنید

حتی اگر فیس بوک هنوز سبک حالت تاریک را پرکار نکرده باشد، هنوز می توانید برنامه را با حالت تاریک رسیدگی کنید. برای اتمام این پیشه ، از طریق Smart Invert استفاده کنید.

گزینه Smart Invert تمام رنگهای موجود در صفحه نمایش شما را معکوس می کند ، به جز ویدیو ، تصاویر و عناصر برنامه خاصی که قبلاً از سخیف دارک مود بهره‌گیری می کنند. این بدان معناست که پس گویه سفید صریح فیس بوک فوراً در حالی که رنگ ها را برای رسانه ها حفظ می کند ، به رنگ سیاه تغییر می کند.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, فعال کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
Smart Invert غیرفعال (سمت چپ) و پرکار شده (راست)

 

با این حال ، این روش زیاد عالی است. اپل تمام سعی خود را برای بازداری از معکوس شدن رسانه ها و عکس ها پسندیده اتمام می دهد ، اما گاهی اوقات کل چیز مشکلاتی برپایی می شود.

 

روش 3 : از ترفند جیلبریک بهره‌گیری کنید

اگر متوجه شدید Smart Invert برای شما به اندازه کافی ریزبین نیست ، یا نمی خواهید هر بار که برنامه Facebook را باز و بسته می کنید ناچار شوید آن را صریح یا خاموش کنید ، ممکن است بخواهید به جای آن یک جیلبریک را در عقیده بگیرید. گزینش ما FacebookDarkMode است که با بیش از دهها تم قابل تنظیم ارائه می شود لغایت حالت تاریک شما در حال بازبینی کمی شخصی تر باشد. جیلبریک این امکان را به شما می دهد که به فایل های سیستمی دستگاه خویش دسترسی داشته باشید و به راحتی بتوانید برنامه و بازی نصب کنید و یا تم و نما مد نظر خود را بروی دستگاه اعمال کنید.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, فعال کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
نحوه پرکار سازی حالت تاریک فیس بوک

 

فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای اندروید

اگر در حال به کارگیری دستگاه Android هستید ،چند شیوه نیز برای فعال کردن حالت تاریک در فیس بوک وجود دارد. روشهای ذیل را رسیدگی کنید:

 

روش 1 : حالت تاریک را پرکار کنید (Android 10 و بالاتر)

اگر تلفن هوشمند شما Android 10 یا بالاتر را اجرا می کند ، شما این امکان را دارید که تقریباً برای هر برنامه ای ، نه تنها برای Facebook ، یک تم تاریک را پرکار کنید. ویژگی Dark Mode برای همه رنگ ها صدق نمی کند ، همانطور که سعی می کند از تصاویر و رسانه های سایر صرف عقیده کند تا نما اصلی خود را حفظ کند ، دقیقاً مشابه خاصیت Smart Invert در iOS عمل می کند.

 

نحوه فعال سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
فعال کردن حالت تاریک فیس بوک برای اندروید

 

روش 2: از برنامه Facebook Lite کاربرد کنید

در حالی که برنامه رسمی Facebook هنوز ویژگی حالت تاریک را ندارد ، Facebook Lite این شغل را انجام می دهد. چرا؟ نمی توانیم بگوییم همه می دانیم نسخه سبک برنامه سرشناس رسانه های اجتماعی حالت تاریک را ارائه می دهد.

 

تنها کاری که باید برای فعال کردن Dark Mode در Facebook Lite سپریدن دهید این است که از منوی سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید ، سپس روی ضامن در کناره "Dark Mode "ضربه بزنید. پس از سپریدن این پیشه ، بی درنگ عملکرد Dark mode با رنگ خاکستری را نگریستن خواهید کرد.

 

نحوه پرکار سازی حالت تاریک در فیس بوک, پرکار کردن حالت Dark mode در اپ فیسبوک
نحوه فعال کردن حالت تاریک برای فیسبوک

 

روش 3: فلگز حالت تاریک را در Chrome پرکار کنید

پرچم‌های Chrome یا فلگز مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تنظیمات پنهان هستند که برای گسترش دهندگان و کد نویسان در کروم جای داده شده.

برای آغاز ، عبارت chrome://flags را در نوار آدرس کپی کنید و اینتر بزنید، سپس به جستجوی "Force Dark Mode for Web Contents" (همچنین جستجو کردن "Dark Mode" نیز باید این پیشه را سپریدن دهد). پس ، بر روی "Default" ، سپس "Enabled" را از فهرست گزینه ها برگزیدن کنید. بعد از سپریدن این شغل ، روی "Relaunch" در ذیل ضربه بزنید و Chrome را مجدد باز کنید. اکنون ، هنگامی که به سایت موبایل فیس بوک می روید ، می بینید که کل سایت با تم تاریک ایجاد شده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/facebook-darkmode02-android.html





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: