سئو اینسناگرام
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از ۱ میلیارد کاربر پرکار به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین سئو اینسناگرام شبکه اجتماعی در ایران، دلیل احسان برای خواندن کامل این نوشتار جذاب و البته مهم است.

دوستان ارجمند توجه داشته باشید که کار و جنبش چیره دست من در زمینه سئو SEO است و اشراف کامل و تخصصی به شبکه های اجتماعی را ندارم و این نوشتار صرفا تجربیات بنده است و رغبت داشتم با نگاهی متفاوت به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایران بپردازم.

در این مقاله جذاب هدف داریم در قالب آموزش ترفندهای چیره دست اینستاگرام، سئو کردن محتواهای موجود پیج‌مان را هم در این شبکه اجتماعی بیاموزیم. نکات جالب امثال اینکه چطور در اینستاگرام امثال سئو بک لینک پسندیده و باکیفیت بگیرید و یا چطور محتوا با واژه ها کلیدی مناسب فرآوری کنیم و یا نحوه آنالیز و اخذ شدامد واقعی چطور است؟ چطور در اینستاگرام گمان کردن پنالتی شدن صفحه امثال پنالتی در گوگل هستی دارد و نکات مهم و جذاب سایر که در پیوسته مقاله میزفا تماشا خواهید کرد.

البته بهینه سازی در همه موضوعات به شکل‌های مختلفی موجود است، به عنوان مثال بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) ، بهینه سازی تجربه انسانی (HEO) و … اما قصد اصلی ما بستگی بین سئو با شبکه‌های اجتماعی است.

اگر نمی‌دانید سئو یا SEO چه چیزی است توصیه میکنم قبل از احضار این مقاله، پست مربوط به سئو چیست را بخوانید.

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 مقدمه
1.1 برای چه گونه کسب و کاری هوده آور است
1.2 آمار
1.3 اکانت بازاریابی در اینستاگرام
2 سئو در اینستاگرام
2.1 Like و Backlink
2.2 Page name و Site name
2.3 Bio و Title
2.4 Explore و SERP
2.5 Search و Search
2.6 Location و Local SEO
2.7 Hashtag و Keyword
2.8 Interaction و Behavior
2.9 Insights و Google Analytics
2.10 Reach و User
2.11 impression و impression
2.12 Comment و Comment
2.13 IGTV و Youtube
2.14 Mass followers و Link farm
2.15 Shadowban و Penalty
2.16 Hypeauditor و Alexa
2.17 دیگر شباهت ها
3 پایان
مقدمه

برای چه نوع کسب و کاری هوده آور است
به عقیده بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، اما به معنای این نیست که نباید در آن تکاپو کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که پیوستگی مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای سایر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به پیگیری مخاطب های ویژه خودشان باشند لغایت بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را قبل ببرید.

برای گسترش برند خویش احتیاج به شبکه های اجتماعی دارید و کار و جنبش در گونه ها شبکه های اجتماعی امثال داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خویش را دارد. تکاپو پسندیده در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاهی اخذ کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها آغاز پیشه می‌باشد و شیوه بهره‌گیری صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی پسندیده می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار
طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال یومیه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار تقریبا به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم رسیدگی می‌کنند.

آمار اینستاگرام
آمار اینستاگرام

اکانت بازاریابی در اینستاگرام
تقریبا ۳ سنه قبل در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خویش رونمایی کرد و کمک شایانی در بهبود بازاریابی در تو این اپلیکیشن ایجاد کرد. با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمارگرفتن ریزبین تعداد بازدیدهای هر پست، شمار کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در گونه خویش می‌تواند اثربخشی مناسبی در پیوستگی راه صفحه ما باشد.

با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه تعداد کاربران زن یا آقا هستند و یا چه گونه پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و کل این موارد کمک می‌کند لغایت بتوانید پست و محتوای مناسب در سررسید مناسب درج کنید.

تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود است و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

سئو در اینستاگرام
در ادامه منظور داریم به معرفی بعضی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس همانندی آن در سئو را بیان کنیم. درواقع شما در آموزش اینستاگرام به صورت حرفه ای، روش بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خود را می‌آموزید لغایت بهتر و اغلب دیده شوید، همان کاری که هدف سئو است. به عبارت دیگر وابستگی بین SMO با SEO را نشانه خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری هستی دارد تا بتواند بهترین نتیجه را پرتو دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در کوشش هستند الی بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به عقیده بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه بهره‌گیری کاربران از آن نرم افزار است.

اصطلاحات و کیوردها در اینستاگرام
پیشنهاد می‌شود پیش از احضار مقاله این عکس را یک بازبینی کنید.

 

Like و Backlink
به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به دریافت بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک گرفتن می‌کنید پرتو بسیار قوی تری دارد تا اخذ ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما بدست صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین قصد در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که احد از آن‌ها پستی درج می‌کند، دیگر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در بعضی راهبرد های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این گونه سناریو به این چهره حائز یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که برخی مواقع شدنی است با تکرار زیاد به جای داشتن نشانه بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و پهنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که اسم صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر تفویض آن کمک کند. همینطور اسم صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک اسم برند خوب حتما بیچارگی نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، مشهور که آسان به ذهن سپرده شود و در داخل یک سرگذشت به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی اکثریت داشته باشد.

نکته سایر آنکه آسان خوانده شود، آسان نوشته شود تا در نهایت بدست کاربران آسان پیدا شود. همینطور کوشش کنید ایدی کل شبکه‌های اجتماعی را امثال نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID یکتا در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به دامنه سایت تقریبا تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title
من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت مانند می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او روشنگری دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع دربایستن با درستی موجود در تو سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن دربایستن باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا بعضی از نکات این صفحه رعایت نشده و به دنبال نیروی نیرومند برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو سعی میکنیم بیشینه موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر منظور دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خویش اغلب نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو بهره‌گیری کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید رهنمود می‌شود یک برچسب منحصربه فرد برپایی کرده و در بیو درج کنید الی کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در گویه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت چیره دست سپریدن می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار تن فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه ویژه پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده لغایت اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک راه روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را شفا می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او شدنی است یک بار درباره بارو گفتگو کند، یک بار در ارتباط با حجاب گفتگو کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر رغبت داشت در ارتباط با موسیقی صحبت می‌کند. این موارد کمیاب که هیچ گونه قصد روشنی را پیگیری نمی‌کنند در گستره گفتگو های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این سرنوشت اصولا طبق لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور طبق رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و طبق آن پست‌هایی که شایستن دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این پیشه اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های کبیر درمان تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر ریشه-بن-بیخ مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی پیش از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همانگونه که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو اتمام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده قبل می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید نگریستن کنید و یا سایت‌هایی که قبلا تماشا کردید را به شکیبیدن بسیار در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند احد از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین جستار رخداد می‌افتد و شانس اخذ فالوور اغلب که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همان طور که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن احد از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” متمایز از آنکه این الگوریتم عبارت درست را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را برآیند اینکه اول جستجوی من پرتو می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم



:: بازدید از این مطلب : 43

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: