شغل طراحی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

شغل طراحی تارنما از دسته مشاغلی است که در این سال‌ها مورد پروا بسیاری از افراد پیمان گرفته است. طراح تارنما از خلاقیت و مهارت‌های فنی خود، برای ایجاد و طراحی وب سایت‌ها بهره‌گیری می‌کند.

یک طراح برای طراحی یک وب سایت آغاز باید نما سایت را در ذهن خویش تصویرسازی کرده و فهم کند که تارنما مورد عقیده چگونه کار خواهد کرد. سپس به کمک طرح‌های اولیه در صفحه‌ی کاغذ شغل طراحی خود را آغاز می‌کند. سپس طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ پیاده‌سازی می‌نمایند و در منتهی طرح را به کد تبدیل می‌کنند.

https://avashtech.com/webmaster-job/

مقایسه‌ی برنامه نویس تارنما و طراح وب
شاید بارها نام طراح وب‌سایت و برنامه نویس تحت وب را شنیده باشید و هنوز تفاوت این دو را دقیقاً ندانید! پس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تفاوت طراح سایت با برنامه نویس وب
معمولاً طراح تارنما اغلب بخش ظاهری سایت را طراحی می‌کند که کاربر pcmag با آن در پیوستگی است. یعنی هر آن چیزی که کاربر در نما وب سایت می‌بیند بدست طراح وب سایت طراحی شده است.

یک طراح دیدن خلاقانه و هنری به وب سایت دارد. در حالی که دسته داخلی و پشت پرده‌ی سایت که مربوط به سمت سرور می‌باشد توسط برنامه نویس وب سایت (توسعه دهنده وب) کد نویسی می‌شود. پس کسان آماده در کار طراحی تارنما اغلب به زبان‌های برنامه‌‌ نویسی که به نما سایت مربوط می‌شود مسلط هستند در حالی که برنامه نویس وب سایت باید حداقل به یک زبان برنامه نویسی سمت سرور چیره باشد.

توسعه دهنده وب یا دولوپر کیست؟

به‌ انگیزه شباهت‌های بسیار بین این دو شغل، برخی مواقع جداسازی زیادی برای آنها قائل نمی‌شوند و حد مشخصی بین آنها هستی ندارد. ادامه‌ی مطلب نیز برای هر کار صدق می‌کند و به‌صورت کلی تألیف شده است.


ویژگی‌های یک طراح وب سایت
اگر شما می‌توانید ساعات زیادی را با کامپیوتر webdesign-inspiration بگذرانید، کمی استعداد  طراحی و گرافیکی دارید، از انجام کارهای خلاقانه لذت می‌برید، پیشه طراحی تارنما پسندیده شماست. طراحان سایت معمولاً افراد با تلاشی هستند و باید ساعات زیادی از روز را پای سیستم بگذرانند.
هر روز با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً تجربه نکرده‌ باشند. پس اگر می‌خواهید طراح وب سایت باشید باید روحیه‌ی شکست ناپذیری را در خود تقویت نمایید.


تحصیلات لازم برای شغل طراحی وب سایت
معمولاً رشته‌های تحصیلی علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات، برای شغل طراحی وب مدرکی مرتبط محسوب می‌شوند. فارغ‌التحصیلان برخی از رشته‌های پیوسته مانند گرافیک رایانه‌ای و برخی رشته‌های سایر هنری نیز می‌توانند به این شغل وارد شوند.

ولی شما بی گمان به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیازی ندارید. می‌توانید دوره‌های آموزشی طراحی وب را در آموزشگاه‌های آزاد بگذرانید. ولی بسیاری از افراد هستند که بدون داشتن مدرکی مرتبط، وارد این پیشه شده‌اند و موفق بوده‌اند. پس در این شغل بیشتر از اینکه مدرک مهم باشد، داشتن علاقه و مهارت اهمیت دارد.


مهارت‌های باره نیاز
دانستن زبان های برنامه نویسی مربوط به وب
تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مشابه photoshop
تسلط بر اینترنت و مفاهیم وب
خلاقیت بالا به منظور خلق یادگارها جدید
داشتن توانایی حل مسئله و رویکرد بخردانه به کار
به‌روز بودن و توانایی به‌روز نگه داشتن فرهنگ خود

موقعیت‌های شغلی یک طراح وب سایت
اگر شما یک طراح یا برنامه نویس وب سایت شوید، می‌توانید برای شرکت‌های طراحی وب سایت یا در بخش‌های تکنولوژی اطلاعات سازمان‌ها و یا به‌طور مستقل کار کنید.
در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها حائز تارنما رسمی می‌باشند و اطلاعات خویش را از این طریق به ملت ارائه می‌دهند. هرچه به سمت آینده پیش می‌رویم تعداد افرادی که مشتاق سفارش وب سایت هستند بیشتر می‌شود. از این جهت می‌توان امیدوار بود که این پیشه رو به رشد باشد.

یکی از مزیت‌های کبیر این کار قابلیت آزادکاری (freelancing) است که شما می‌توانید با داشتن چند وب سایت،‌ درآمد اینترنتی نکوداشتن داشته باشید.

هرچه به سمت آینده قبل می‌رویم افراد بیشتری هستند که به اهمیت داشتن وب‌سایت پی می‌برند. شما هم به عنوان یک طراح باید این دلایل را بدانید. ما در مقاله‌ی چرا باید وب‌سایت داشته باشیم این موارد را رسیدگی کرده ایم.

در کل می‌توان گفت بسیاری از طراحان با طراحی سایت، حمایت و مدیریت وب سایت، فرآوری محتوا، سئو و بهینه سازی وب سایت و … موقعیت‌های شغلی کمابیش نکویی دارند.


میزان درآمد شغل طراحی وب سایت
این پیشه از آنگونه مشاغلی است که درآمد آن کاملاً وابسته به میزان مهارت، دانش و سعی شما است. برخی از طراحان و برنامه نویسان کارکشته در ماه ده‌ها میلیون تومان درآمد دارند و از جانب سایر بعضی از آنها درآمدهای چند صد هزارتومانی عایدشان می‌شود. اما در حالت میانگین برای افرادی که به مهارت‌های لازم دست یافته‌‌اند ولی تجربه‌ی زیادی ندارند حقوق پایه‌ی وزارت شغل در نظر گرفته می‌شود.
اگر شما در این زمینه به چیرگی نکویی برسید می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای کار و جنبش نمایید، برای هر پروژه اجرت خوبی بگیرید و شما تعین کننده‌ی دستمزد باشید.

درآمد های کار طراحی وب سایت
تصویر بالا میزان میانگین دستمزد طراحان وب‌سایت را در آمریکا نمایش می‌دهد. بر پایه این دیاگرام به گزارش از سایت indeed.com میانگین اجرت یک طراح وب‌سایت در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۲ دلار در ساعت است.

در ایران هم طراحان وب سایتی هستند که بعد از کسب مهارت‌های لازم به‌صورت آزادکاری جدا از شرکت‌ها با طراحی سایت ارزان و حرفه ‌ای برای خود درآمد نکوداشتن کسب می‌نمایند.
در مقاله‌ای مجزا بررسی کرده‌ایم که آینده‌ی کاری و سطح درآمد یک طراحان چگونه است:

بازار شغل طراحان سایت

امنیت شغلی
هرچه قدر هم که درآمد یک شغل خوب باشد بازهم مسئله‌ی امنیت شغلی مهم است.
در طراحی سایت تنها مهارت و تلاش شماست که امنیت شغلی ایجاد می‌کند. اگر مهارت خود را به‌روز نگه ندارید، از تلاش دست بردارید قطعاً افراد سایر از شما پیشی می‌گیرند و شما کم‌کم از این رقابت شغلی مفتوح می‌مانید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: