صفر تا صد تولید محتوا
نوشته شده توسط : ساحل

اولین چیزی که با شنیدن اسم محتوا به ذهن خطور می‌کند به شایستن بسیار تولید درونمایه است. و اولین عبارتی که بعد از شنیدن فرآوری محتوا در ذهن ما نقش می‌بندد فرآوری درونمایه از گونه متن و نوشته است. آیا واقعاً همینگونه است و محتوا صرفاً به فرآوری و فرآوری نیز صرفاً به محتوای متنی ختم می‌شود؟

در پاسخ به سؤال نخست باید گفت که بی گمان اینطور نیست و رهنمود می‌کنیم پیش از مطالعه این بخش، راندآپ بخش استراتژی درونمایه را ملاحظه بفرمایید و سپس این مطلب را ادامه دهید؛ زیرا شدنی است به این نتیجه برسید که در استراتژی محتوای شما نیازی به تولید توسط خودتان نیست و می‌توانید با برون‌سپاری، راهبرد خود را پیاده‌سازی کنید. بعد فرآوری درونمایه همه چیز نیست و حتی ممکن است در استراتژی محتوا وجود نداشته باشد. ولی اگر هستی داشت چه؟ اگر قرار باشد خودتان فرآوری محتوا کنید چه؟ در پیوسته این مطلب از آغاز در رابطه با اهمیت فرآوری محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌های درونمایه و در پایان دستورالعملی برای فرآوری درونمایه را خواهید یافت. که در فلوچارت روبرو این مراحل به چهره چکیده آورده شده‌است.

انواع مختلف تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در آغاز مطلب ذیل سوخت کافی را برای مطالعه و پیش‌روی در گذرگاه پرپیچ درونمایه در اختیار شما خواهد داد:

ضرورت تولید محتوا

حال که به ضرورت فرآوری درونمایه پی بردیم وقت دست‌به‌کار شدن است، ولی دست نگه دارید و بیایید قبل از طبخ آش تولید محتوا، مواد مورد احتیاج این آش را بشناسیم و در قدم نخست بیایید کمی بیشتر از آشی که پیمان است بپزیم بدانیم.

آوینا کائوشیک در پذیرش سؤال محتوا چیست ؟ ذکر می‌کند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در سپریدن بهتر پیشه خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود.»

برخی سایر محتوا را چنین تعریف می‌کنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از راه یک کانال و در یک فرم خاص است”. این تعریف حائز پنج جزء است:





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: