واقعیت‌‌های ساخت سایت رایگان
نوشته شده توسط : ساحل

وقتی تصمیم می‌گیرید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید، بی گمان یکی از دغدغه‌های‌تان هزینه آن است. به همین خاطر اغلب نخستین چیزی که جستجو می‌کنید، ساخت سایت رایگان یا ارزان است. به همین خاطر احتمالا با گرد از سه ادعای پایین مقابل شده‌اید. در پیوسته در مورد هر کدام و واقعیت پشت پرده هر یک، گفتگو می‌کنیم.

ادعای اول: با وردپرس، رایگان سایت بسازید
«طراحی سایت رایگان با وردپرس»! جمله‌ای که هم زیاد در سایت‌ها می‌بینیم، یا از زاویه و کنار در باره آن می‌شنویم. کامل هم اشتباه نیست؛ چون نصب وردپرس مجانی است. اما فقط نصب آن!

بسیاری از افراد با همین انگار تصمیم می‌گیرند طراحی سایت خویش را با وردپرس سپریدن دهند. اما وقتی وارد عمل می‌شوند و با هزینه‌های آن مواجه می‌شوند متوجه می‌شوند، اصلا اینطور نیست. سررسید زیادی بیچارگی نیست الی این موضوع را متوجه شوید. برای طراحی سایت با وردپرس از همان آغاز شغل باید هزینه‌ای بابت خرید هاست و دامنهبپردازید.

اگر بخواهید یک دامنه com. و یک فضای هاستمزایای راه اندازی سایتکمینه داشته باشید، این خرج حدود 400-500 هزار تومان است. بسته به حجم اطلاعاتی که می‌خواهید روی سایت قرار دهید، باید میزان هاست بیشتری بخرید. این هزینه‌ها بصورت دوره‌ای تکرار می‌شود، نه اینکه تنها یک‌بار آن را بپردازید! این تنها بخشی از هزینه طراحی سایت با وردپرس است. ولی به همین جا ختم نمی‌شود.

الان شما یک سایت با ظاهری خام، ساده و با حداقل امکانات دارید. بعد از نصب، به یک قالب برای نما سایت و تعدادی افزونه (برای اضافه شدن قابلیت‌های گوناگون به سایت) دربایستن دارید. برخی از این قالب‌ها و افزونه‌ها مجانی هستند؛ اما احتمالا همۀ این‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند و مجبورید از نسخه‌های پولی مثلا قالب سفارشی یا افزونه‌های غیررایگان بهره‌گیری کنید.

بد نیست این را هم بدانید که هزینۀ قالب و افزونه از 50 هزارتومان آغاز می‌شود لغایت چندین میلیون می‌رسد.

هنوز تمام نشده است! شما حین کار با سایت، به شکیبیدن بسیار با مشکلاتی مقابل می‌شوید، که برخی مواقع برای حل آن مجبورید، هزینۀ کنید. مقدار این خرج بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده متفاوت است. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در نظر بگیرید چیز کمی نمی‌شود. پس اگر هدفتان طراحی سایت کاملا مجانی است بعید وردپرس را خط بکشید.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: