10 مورد باور نکردنی از تکنولوژی
نوشته شده توسط : ساحل

بعضی اوقت به نظر میرسه که تکنولوژی به پسین خودش رسیده. همه ما کامپیوتر هایی در جیبمون داریم که دسترسی به تمام اطلاعات عالم رو به ما میده. واقعا آینده تکنولوژی ما را به چه سمتی سوق میده؟ با دستگاه های هوشمند صحبت میکنیم که بهمون سررسید و آب و هوا رو تند میگن و حتی واسمون پیتزا سفارش میدن. حتی بعضی از ما خودروهای خودرانی داریم که برای ما رانندگی هم می کنند. چه بسا به نظر برشد که به چکاد تکنولوژی رسیدیم. اما حتی نزدیکشم نیستیم. اینجا ۱۰ باره از فناوری های آینده را باهم بررسی خواهیم کرد.

دانشمندانی همانند “ری کرتسول” که مدیر مهندسی گوگل هم هست. پیشگویی های خیلی دقیقی در باره آینده فناوری از ۳۰ سال پیش تا الان داشته که اکثر آنها، امروزه برای ما حقیقت را تشکیل می دهند. بعد اگه این آقا صحیح بگه، پس ۳۰ سال بعد، فناوری های آینده قراره خیلی عجیب و غریب بشه!

اینجا ما ۱۰ باره از تکنولوژی های آینده که قبل از سنه ۲۰۵۰ ظهور می کنند را براتون آوردیم

فهرست محتوای این مطلب(کلیک کنید و هدایت شوید)
خودرو های خودران
آینده تکنولوژی گوشی های هوشمند
تکنولوژی سفر فضایی برای عموم
هوش مصنوعی برتر
سکس مجازی با ربات
درمان سرطان با فناوری های آینده
آینده تکنولوژی در بهبود پیر شدن انسان
ترکیب انسان و ماشین
مغز مصنوعی
یکتایی تکنولوژیکی Singularity
حتما بخوانید: اینترنت نسل پنجم ۵G : انقلابی جهانی بعدها ای نزدیک
۱- اتومبیل های خودران
تکنولوژی خودروهای خودران در همین ۵ سنه اخیر پیشرفت های بزرگی داشته است. ولی اگه دانشمندان راست بگن، ما هنوز در مراحل اولیه این تکنولوژی هستیم و این اتومبیل ها به لطف تکنولوژی های آینده تغییر و دگرگونی بنیادین ای خواهند داشت.

شرکت اینتل پیش بینی می کند که این تکنولوژی به بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری تا سنه ۲۰۳۵ تبدیل شود. و تا سنه ۲۰۵۰ به ۷ تریلیون دلار خواهد رسید. اینتل به این بازار، بازار سرنشینان می گوید که این بازار دربرگیرنده تمام تقدیر های حمل و نقل می شود.

آینده فناوری خودروهای خودران، باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شوند. فرآیند حمل بسته های پستی به کلی عوض می شود و اجل و میر برآمده از تصادفات جاده ای کم و بیش به صفر خواهد رسید. اینتل میگوید که از سال ۲۰۳۵ لغایت ۲۰۴۵ شمار نیم میلیون تن جان تندرست خویش را بوسیله تصادفات رانندگی از دست نخواهند داد.

پیش بینی ها در باره فناوری های آینده می گوید که الی سال ۲۰۵۰ کم و بیش تمام خودروها به چهره خودران خواهند شد. این پیشگویی مورد تایید همه هست. شرکت اتومبیل سازی جنرال موتورز میگوید که چند سال آینده خودروی کاملا خودران “بولت” را رونمایی خواهد کرد که حتی اجازه و پدال هم نخواهد داشت.

حتما بخوانید: نگاهی به ۱۰ سنه آینده خودروهای بدون راننده – زندگی ما چجوری میشه؟
خودروهای خودران و بدوت راننده در آینده ای تقریبا - خودروهای بدون رانندهخودروهای خودران و بدوت راننده در آینده ای تقریبا - خودروهای بدون راننده

حتما بخوانید: ۹ تا از خطرناک ترین ویروس های کامپیوتری جهان
۲- آینده تکنولوژی گوشی های هوشمند
انقلاب گوشی های هوشمند هنوز ۱۰ سالش هم نشده ولی به عقیده میرسه که فناوری این دستگاه ها به واپسین،انجام خط خودشون رسیده. قدرت پردازش، عمر باتری و سهولت دسترسی آنها، در شکل فعلی، دیگه خیلی نمیتونه ترقی کنه و این سوال بوجود می آید که خوب بعدش چی میاد؟ گوشی های هوشمند در فناوری های آینده چه جایی را به خود اختصاص دیتا اند؟

با این که پاسخ کاملا روشن نیست اما چندین فرضیه در باره آینده فناوری گوشی های هوشمند هستی دارد و همه اونا میگن که لغایت ۱۰ سنه دیگه گوشی های هوشمندی که ما امروزه میشناسیم به تاریخ سپرده خواهند شد!

حتی شواهدی هم از این اتفاق در دنیای امروزه قابل نگریستن است. شرکت های اپل و سامسونگ به تازگی روی شفا دادن معاون های هوش مصنوعی موبایل های خودشون مثل سیری و الکسا تمرکز کردند. این پروسه چیزی است که چشمداشت میره پیوستگی دار باشه و در تکنولوژی های آینده جای احسان برای خودش باز کنه. نه تنها برای گوشی بلکه بهره‌گیری های خیلی زیادی میشه از این تکنولوژی داشت.

در ضمن فناوری درستی افزوده که دنیای واقعی را با المان های دیجیتال غنی می کند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. شاید دستگاه های آینده که ما کاربرد نماییم به هدست های کوچکی تبدیل شده باشند اما حتی در تکنولوژی های آینده ای دورتر، شاید این دستگاه، خود قسمتی از مغز شما را برپایی دهد.

موسس کمپانی اتومبیل سازی اتومبیل های تمام برقی تسلا، آقای “ایلان ماسک” از شروع به شغل کردن شرکتی کلام می گوید که هدفش تکامل و ارتقاء تکنولوژی وابستگی مغزی و ماشین می باشد. یک پلتفرمی که بلاخره در تکنولوژی های آینده، فاصله ذهن و ماشین را مختصر می کند.

حتما بخوانید: آینده تلفن های همراه در سال ۲۰۵۰ چگونه خواهد بود؟ بررسی ۱۷ نوع تکنولوژی موبایل های آینده
10 مورد باور نکردنی از تکنولوژی های آینده الی سال 2050 - آینده تکنولوژی در 30 سنه آینده

۳- تکنولوژی سفر فضایی برای عموم
این آقای ایلان ماسک جدیدا خیلی بحث در موردش میشه چون اخیرا یکی از کمپانی هاش به اسم “اسپیس اکس” فعالیت های خودشو بسیار تر کرده. این شرکت توانسته برای نخستین بار موشک قابل بازیافت را به فضا بفرسته و مجدد برگردانه. با ترقی این فناوری چند سال دیگه خرج پرتحمل موشک ۳۰ درصد تفریق پیدا میکنه. که خودش یه آغاز خوبیه

اما منظور اصلی آقای ایلان ماسک اینه که بعدها تکنولوژی ای که در حال توسعه آن هست، دسترسی عمومی و هزینه سفر های فضایی برای عموم ملت سپریدن پذیر و بی خطر و قابل قبول بشه. و خیلی هم نزدیک به رسیدن به هدفشان هستند. هدف بعدیشون اینه که یک موشک برگردانده شده را در ۲۴ ساعت، مجدد قابل کاربرد کنند.

با این حال که فعلا سفر های فضایی برای عموم مردم در دسترس نیست ولی فضانوردان سرشناس ناسا میگویند که شرایط سفر فضایی برای عموم ملت بدون شک در ۱۰ سنه آینده به طور کامل تغییر خواهد کرد.

حتما بخوانید: ۸ تکنولوژی جدید غیر قابل باور و موقعیت های شغلی آنها
10 مورد ایمان نکردنی از فناوری های آینده الی سنه 2050 - آینده تکنولوژی در 30 سنه آینده

۴- هوش مصنوعی برتر
در ادامه بحث فناوری های آینده ، پیشرفت های تازه در هوش مصنوعی هم مهیج هست و هم ترسناک. آزمایشات فیسبوک با “چت بات ها” باعث شد که ۲ تا از این بات ها زبان جدیدی نوکاری کنند که تنها خودشون میفهمیدن. اما سازندگانش سر وقت سیم برقشون رو کشیدن و از بین رفتن. و این فقط یک عدد مثال در شمار زیادی سایر است. به راستی آینده تکنولوژی هوش مصنوعی را باید با دقت رقم بزنیم.

دانشمندان معروفی مشابه استیون هاکینگ میگویند که هوش مصنوعی بیشترین خطر را برای انسان در بین تمام تکنولوژی ها دارد. شاید واسه شما جالب باشه که میتونین به “سیری” آیفون بگین که اسم دوستتون رو درست تلفظ کنه یا آهنگ مورد علاقه شما رو پخش کنه ولی اون دسته گسترش دهندگانی که این تکنولوژی را گسترش دادند؛ منظور های بزرگ تری از این چیزا داشتند و دارند.

آقای “ری کرتسول” یک نابغه در این موضوع است و به همین دلیل گوگل او را کارگزار کرده که موتور جستجو را پیشرفته تر و هوشمند تر کند. او قبل بینی می کند که در چند سال آینده هوش مصنوعی ای ساخته شود که تست مکالمه را قبول شود. به این معنی که در مکالمه پشت تلفن، تفاوتی با یک انسان نداشته باشد. کل اینها پیش از ۲۰۲۹

البته خطر اصلی با هوش مصنوعی این است که وقتی از سطح هوش انسان بالاتر روند، سایر ارزشی برای جان انسان قائل نباشند و زنده بودن انسان ها را بی ارزش بدانند. و به خاطر همین، دانشمندان همیشه آگاهی میدهند که در فناوری های آینده ، سیستم های کنترلی خیلی نیرومند ای باید برای هوش های مصنوعی پیشرفته تعبیه شود که از آینده ای تاثرآور جلوگیری شود.

حتما بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟ تاریخچه تکامل هوش مصنوعی الی امروز – روشنگری کامل
هوش مصنوعی چیست؟ تاریخچه تکامل هوش مصنوعی الی امروز - روشنگری کامل

۵- سکس مجازی با ربات
بیایین رو راست باشیم!

وقتی در آینده تکنولوژی ربات هایی تولید شوند که نشه فرقشون را با انسان تشخیص داد، ملت زیادی از تمام نقاط دانشمند صف میکشند که با این روبات ها هم بستر شوند.

همه ما میدونیم که رابطه ربات و انسان خیلی غیر اخلاقی و …. هست ولی ذات انسان ها رو نمیشه انکار کرد!

خیلی ها میخواهند این کارو تست کنند و حتی یه سری از قبل اندازان امروزین دارن به شیوه های مختلفی که میتوان رابطه ربات و انسان را وارد جامعه کرد، فکر و برنامه ریزی می کنند.

حتما بخوانید: ۸ ربات هوش مصنوعی زیاد مترقی و خَفَن که لغایت الان تولید شده
به جز وسایل سکسی، خیلی ها معتقدند برخی ها رابطه عاطفی و رمانتیک با ربات را به انسان ترجیح خواهند داد. محققان میگویند که در دنیای فناوری های آینده ، سکس مجازی یا با ربات لغایت سنه ۲۰۴۰ به یک فرمایش عادی تبدیل خواهد شد. و قبل بینی می کنند که این ربات ها الی سال ۲۰۳۵ در خانه های ملت ثروتمند پیدایش کنند.

محققان نامی دانشگاه ها معتقدند که ازدواج ربات با انسان لغایت سال ۲۰۵۰ قانونی هم می شود. حتی انگار اینکه بچه های ما چه بسا بعدها با یک ربات رابطه عاطفی استوار کنند خیلی شگفت باشه. ولی باید یادمون باشه که تا چند دهه قبل، ایده زناشویی همجنسگرایان هم خیلی بعید به نظر می قبض ولی امروزه در بسیاری از نقاط دانشمند قانونی شده است. حال که آینده مشخص میکنه و چه بسا ما خیلی نقاط مشترکی با ربات ها داشته باشیم. یادتون باشه که خود ما داریم اونا رو میسازیم.

حتما بخوانید: عضو مصنوعی هوشمند محصولی از کمپانی ای لیمب I Limb
10 باره باورداشت نکردنی از تکنولوژی های آینده لغایت سنه 2050 - آینده فناوری در 30 سنه آینده

۶- بهبود سرطان با فناوری های آینده
درمان سرطان همش احد از بحران های اصلی پزشکی بوده و هست. درمانش برای ما مشکله چون سرطان فقط یک گونه بیماری نیست و فرم های مختلفی داره. طیف وسیعی از انواع سلول ها که بدن را در جاهای گوناگون ممکنه باره حمله قرار دهند. معنیش اینه که فعلا آدمی نتونسته درمان قطعی برای سرطان پیدا کنه. اما دنیای تکنولوژی های آینده و تحقیقات معاصر و قبل گویی های محاسبه شده آینده چیز دیگری میگه. بعدها فناوری این مساله فرق میکنه

گسترش دانش پزشکی باعث شده محققان روش های جدیدی برای رویارویی با سرطان در تمام اشکالش را آزمایش کنند. تا جایی که اندیشمندان امروزه میگویند که شفا تمام سرطان ها چند سال بعدی به لطف فناوری های آینده و تحقیقات و تلاش های امروزی، میسر خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶ یک روش شفا جهانی رو رونمایی کردند ولی تنها به درد افرادی میخوره که سرطان دارند. این طریق درمانی از قسمتی از “دی ان ای” خود فرد برای تقویت سیستم ایمنی کاربرد می کنند که پروانه حمله به تومور های سرطانی را در مغز صادر می کند.

حتما بخوانید: سلول های سرطانی – چطور سرطان گسترش می یابد؟
یک طریق آزمایشی که تا اینجای شغل زیاد امیدوار کننده بوده است و بدون شک روش های درمان دیگری هم کشف و آزمایش خواهند شد.

اما با این حال احصاء هم خوش آیند است

آگاهی بیشتر مردم همراه با پیشگیری و اطلاع رسانی درست به به اتفاق تفریق قابل توجه مصرف تنباکو خیلی امیدوار کننده است. کل این مسائل مایه این شده که از 1990 هر ساله یک درصد از اجل بدست سرطان، تفریق یابد

بررسی های دو دانشگاه کبیر انگلیس در باره استفاده از فناوری های آینده در شفا بیماری و انواع سرطان حاکی از این است که الی سال ۲۰۵۰ میزان اجل و میر از سرطان های گوناگون ذیل سن ۸۰ سالگی، کاملا، به لطف فناوری های آینده ، به ۰ خواهد رسید.

حتما بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری پزشکی – بررسی کامل
10 باره باورداشت نکردنی از تکنولوژی های آینده تا سنه 2050 - آینده فناوری در 30 سال آینده

۷- آینده فناوری در بهبود پیر شدن انسان
غیر مهارشدنی بودن سررسید همیشه مایه افسردگی همه و مخصوصا دانشمندان هستش ولی تحقیقات بازپسین نشانه میده که بعدها ای نزدیک شرایط عوض خواهد شد.

در دید دانشمندان؛ پیر شدن تنها یک سیستم تازش ای بیولوژیکی است که می تواند مهار هم شود. سیستمی که با داشتن فناوری مناسب، می تواند توقف کرده یا حتی برعکس هم شود.

آقای “ری کرتسول” می گوید که از سال ۲۰۲۰ به بعد با آفریدن آپدیت های بیولوژیکی، ما هر ساله ۱ سنه به درازا عمر خود اضافه خواهیم کرد.

تکنولوژی ای که تلفیقی از پرینت ۳ بعدی اعضای بدن، تحقیقات سلول های بنیادی و مهندسی شیمیایی بیولوژیکی خواهد بود

این فناوری در کشور چین بدست شرکت “کریسپا” در حال توسعه پیدا کردن است. کشوری که بر خلاف آمریکا قوانین راحت تری در این گونه آزمایشات وضع کرده است.

و به غیر از چینی ها، دانشگاه های سرشناس کل جهان نیز در این باره تحقیقات مفصل داشته و قبل بینی های جسورانه ای در این گویه کرده اند

یک بنیاد-نهاد-سازمان خیلی معروف به نام “سازمان جهانی مغز و اعصاب” می گوید که بیشتر انسان ها تولد ۱۲۰ سالگی خویش را تا سنه ۲۰۸۰ جشن خواهند گرفت.

یک پیش بینی دیگر در مورد تکنولوژی های آینده حاکی از این است که ما دست موزه برعکس کردن فرآیند پیر شدن را تا سنه ۲۰۲۹ توسط خواهیم آورد.

حتما بخوانید: نگاهی به شهرهای هوشمند در آینده ای نزدیک
10 باره باورداشت نکردنی از تکنولوژی های آینده لغایت سنه 2050 - آینده فناوری در 30 سال آینده

۸- ترکیب انسان و ماشین
“انسان تکامل یافته” Evolved Humans باوری است که میگوید انسان با خلق خود یعنی ماشین ها در پایان ترکیب خواهد شد. و همین طور که میبینیم این سوژه خیلی هم از درستی دور نیست.

ایمپلنت های مغزی، پتانسیل خیلی فوقانی دارند و آزمایش ها کنونی توانسته برای مدت محدودی توان حرکت را به یک فلج و دیدن اندک را به یک انسان کور برگرداند.

چشم انداز تکنولوژی های آینده آقای “ایلان ماسک” در مورد پلتفرم مشترک مغز و کامپیوتر، این امید را میده که با استفاده از این تکنولوژی، در آینده ما مغز های خیلی قوی تری با قدرت پردازش خیل بیشتری خواهیم داشت.

عضو های مصنوعی مترقی و پرینت ۳ بعدی اعضای بدن، این را به ما اثر می دهد که فرضیه ترکیب انسان و ماشین به تدریج از قلمرو تخیلی به حقیقت نزدیک می شود.

اما اگه ما بخواهیم از مزایای این فناوری بهترین بهره‌گیری را بکنیم حتما باید راه حلی برای تعویض اصلی ترین عضو بدن که ما را ما می کند، یعنی مغز، پیدا کنیم. و همانگونه که گمان زدین دانشمندان روی این قضیه هم دارند پیشه می کنند.

حتما بخوانید: تعریف، عملکرد و آینده تکنولوژی اینترنت چیزها Internet of Things
10 مورد باور نکردنی از تکنولوژی های آینده لغایت سال 2050 - آینده فناوری در 30 سنه آینده

حتما بخوانید: آیا منابع انرژی جایگزین شونده می توانند انرژی دانشمند را تامین کنند؟
۹- مغز مصنوعی
پیش بینی های حساب شده در مورد تکنولوژی های آینده حاکی از این است که مغز مصنوعی دقیقا همانند مغز طبیعی انسان، لغایت سال ۲۰۵۰ به درستی تبدیل خواهد شد.

البته اگه حرف های دانشمندانی که روز و شب در این زمینه کوشش می کنند را ایمان کنید

یک کمپانی پزشکی به نام”نارا لینک” یک پلتفرمی درست کرده که می گویند مثل ذهن انسان قادر به فکر کردن است. و این تنها آغاز این تکنولوژی است

آینده نگر هایی مشابه آقای کرتسول، همه معتقدند که بعدها فناوری و تا چند دهه دیگر ما نیرو رمز گشایی مغز و کیاست انسان و آپلود آن در دستگاهی به همان اندازه مغز را توسط خواهیم آورد.

اگه این صحیح باشه یعنی بشریت به جاودانگی واصله است. اونموقع ما بر اجل پیروز میشویم.

در دنیای فناوری های آینده ، ذهن ما در دنیای دیجیتال خواهد بود و تن ما سیستم رباتیکی حائز هوش مصنوعی خواهد بود که در صورت خراب شدن قابل تعمیر بوده و اگر شما بمیرید دوباره با یک نسخه پشتیبان افکار و مغزتان به تن جدید منتقل می شوید.

شاید به عقیده پنداشت باشه اما خیلی از اندیشمندان معتقدرند که این امر در آینده تکنولوژی به درستی تبدیل خواهد شد و همان طور که بهمون ثابت شده اونا در قبل گویی ها زیاد اشتباه نمیکنند.

حتما بخوانید: با تاریخچه کامپیوترها کاملا آشنا شوید. پیدایش رایانه ها از سنه ۱۸۰۰ لغایت ۲۰۱۸
10 مورد باورداشت نکردنی از فناوری های آینده الی سنه 2050 - آینده تکنولوژی در 30 سال آینده

۱۰- یکتایی تکنولوژیکی Singularity انسان
همون طور که میدونید آقای “ری کرتسول” حدود ۳۰ سال است که با دقت فوقانی آینده را قبل بینی و پیش گویی کرده است و کم و بیش ۸۶ درصد پیش گویی های او در باره آینده تکنولوژی و فناوری های آینده درست در آمده است.

او میگوید که با این سرعت ترقی تکنولوژی، ما به نقطه ای به نام “یکتایی تکنولوژیکی” خواهیم رسید. نقطه ای که ما قدرت مغز خود را در پیمانه میلیاردی افزایش می دهیم هنگامیکه با تکنولوژی ای که خلق کردیم خویش را ترکیب کنیم.

10 باره باورداشت نکردنی از تکنولوژی های آینده الی سنه 2050 - آینده تکنولوژی در 30 سنه آینده

اگه فکر میکنید خرافاته یه نگاه به موبایل هاتون بندازید. ما همین اکنون این دستگاه ها را عنوان قسمتی از شخصیت خودمون میدونیم.

نیازی نیست که در بحث کردن، مغز خودتو بتراشی الی اسم یک بازیگر فیلمی یادت بیاد. به سادگی میریم اینترنت و آمارشو در میاریم. یا به جایی که در باران پیگیری تاکسی بگردی به “سیری” آیفون میگی واست یه “اوبر” سفارش بده بیاد جلو پات وایسه.

ما امروزه این کارا را می کنیم که در ماضی حتی غیر ممکن به نظر می رسیدند!

و بدون شک ما ت تکنولوژی های آینده را به سادگی مثل اولین آیفون در حیات خود هضم خواهیم کرد.

خیلی از دانشمندان معتقدند که “یکتایی تکنولوژیکی” الی سال ۲۰۵۰ به راستی تبدیل خواهد شد. اما آقای کرتسول می گوید این فرمایش الی سال ۲۰۴۵ رخداد خواهد افتاد. و همان طور که ماضی نشانه دیتا او در پیش گویی های خود در باره آینده فناوری ، بسیار اشتباه نمی کند.

منبع :  https://irancontent.net/10-future-technology-of-2050/





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: