در 500 سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد
نوشته شده توسط : ساحل

انسانها میلیونها سال است که روی زمین حضور دارند و با پیشرفت‌های روز افزون به تغییر شرایط زندگی خویش و در ضمن پیرامون اطرافشان پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اتفاقات زیادی در 500 سال ماضی رخ دیتا است که باعث تغییرات زیادی شده‌اند.

در این گزارش به رویدادهایی اشاره شده که طبق پیش‌بینی نشریات مختلف علمی شدنی است در 500 سال آینده رخداد بیفتند. بر این پای بست، با پیوستگی روند فعلی رفتار انسان با محیط زیست آینده چندان صراحت در چشمداشت آدمی نخواهد بود.

بگذارید با سال 2100 آغاز نماییم که درجه هوا بسیار گرم‌تر شده و بطور میانگین نزدیک چهار درجه فارنهایت از سال جاری داغ‌تر است.

 

در آن زمان، بخش‌هایی از آفریقا، آمریکای جنوبی و هند طی تابستان دمای 110 درجه فارنهایت را تجربه می‌کنند که هر ساله مایه مرگ هزاران نفر در پرتو گرما می‌شود.

 

میزان یخچالهای طبیعی کوهستان‌های مرتفع آسیا از جمله هیمالیا الی 30 درصد از اندازه خویش در سده 21 کوچک‌تر می‌شوند. فقدان این منبع آب مذاب مقاوم در کنار خشکسالی‌های عظیم و رشد بی‌وقفه جمعیت به این معنی خواهد بود که منابع آبی آسیا از بین خواهند رفت.

 

همچنین در 500 سال آینده یخچال‌های طبیعی کوهستان آلپ در اروپا بطور کامل مفقود الاثر خواهند شد.

 

اقیانوس‌ها نیز داغ‌تر و اسیدی‌تر خواهند شد و نوادگان آدمی هیچ‌گاه نمی‌توانند سد بزرگ مرجانی یا هرگونه سد مرجانی زنده را در خارج از آکواریوم شاهد باشند.

 

سطح دریاها در آن زمان تا حدود یک متر افزایش مکشوف و صدها هزاران نفر آواره خواهند شد. جزایری همانند تووالو،‌کریباتی و جزایر مارشال غیر قابل سکونت می‌شوند. میلیون‌ها ساکن شهرهای ساحلی از جمله 13 میلیون آمریکایی به آوارگان آب‌وهوایی تبدیل خواهند شد.

 

در قرن 22، جمعیت عالم به 9.5 میلیارد نفر خواهد رسید. تنگنا بر روی منابعی مثل غذا، آب و انرژی مایه نسل جدیدی از درگیری‌ها خواهد شد.

 

در میان این اخبار ناامیدکننده، تازه خوب می‌تواند سفر انسان به بهرام باشد. اتحادیه اروپا، روسیه، چین و آمریکا اولین تیم چند ملیتی را در سنه 2050 به سیاره سرخ اعزام خواهند کرد.

 

اما بعد از 150 سال سکونت کامیاب بر روی مریخ، قدرتمندترین توفان شمسی فرآوری شده تاکنون با این سیاره و وانگهی زمین برخورد خواهند کرد. شبکه برق مختل شده، شبکه‌های ارتباطی از دست خارج می‌شود و الی سررسید احیای این سیستم‌ها در سال‌های بعدی، مستعمره بهرام در سکوت خواهد رفت.

در قرن 23 انقراض ششم روی خواهد داد. موجودات دوزیست بیشترین ضربه را خواهند خورد و بیش از 1000 نوع قورباغه، سوسمار آبی ، سمندر و موجودات دیگر از بین خواهند رفت. البته آن‌ها فقط موجودات منقرض شده نخواهند بود و پرندگان، پستانداران و حشرات نیز از بین خواهند رفت.

 

بین سال‌های 2200 و 2300 اوضاع زیاد بدتر خواهد شد. صفحه یخ گرینلند ذوب شده و باعث افزایش شش متری سطح آب می‌شود.

 

اوضاع خاورمیانه نیز نامساعد خواهد شد. در آن زمان، کانادا یک برنامه اسکان دوباره عظیم را پیش درآمد کرده و ناحیه سابق توندرا را برای آوارگان آب‌وهوایی مفتوح خواهد کرد.

 

آمریکای جنوبی و آفریقا که حاصلخیزترین مناطق در سه سده قبل بودند، یک پنجم زمین‌های قابل زارع خویش را از دست خواهند داد. کشاورز به آمریکا، چین و روسیه منتقل خواهد شد که تمامی حائز زمین زراعی هستند.

 

در قرن 24، مریخ مجددا با زمین بستگی برقرار خواهد کرد. اما با وجود جمعیت 11 میلیاردی زمین، بازگرداندن مسافران مریخی به صرفه نخواهد بود. اگرچه آن‌ها نیز مایل به برگشت به زمین شلوغ و بدون منبع نخواهند بود، بلکه به استخر ژنی بزرگتری بیچارگی دارند از این رو ماموریت‌های اسکانی مجددا احیا خواهند شد.

 

بدون خفقان صفحه یخ، خطوط گسل در سراسر پوسته گرینلند سست خواهند شد و زمین لرزه و سونامی، قطب شمال را فراخواهند گرفت.

در واپسین،انجام سده 24، یخچال THWAITES در قطب جنوب از فلات قاره‌ای که آن را احاطه کرده، عقب خواهد نشست و پروسه تند تخریبش را تندتر خواهد کرد.

تا واپسین،انجام سده 25 نیز، صفحه یخ غرب قطب جنوب پس از سال‌ها ذوب آهسته، از بین خواهد رفت و این بار سطح آب دریاها 9 متر خواهد شد.

 

در این میان رویدادها دیگری نیز رخ خواهند داد. کارایی تمام عیار گازهای گلخانه‌ای حتی هزاران سال پس از 2516 نیز پیوستگی خواهد یافت.پ

منبع :  https://www.isna.ir/news/95040107876/در-500-سال-آینده-چه-اتفاقاتی-خواهد-افتاد





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: